Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Guide: Sådan finder du hurtigt og nemt de søgeord du ranker på

Guide: Sådan finder du hurtigt og nemt de søgeord du ranker på

I dette indlæg vil jeg kort vise dig, hvordan du hurtigt og nemt kan finde både dine egne og konkurrenter søgeordsplaceringer ved hjælp af SEO-værktøjet Ahrefs.

Sidder du allerede og arbejder med SEO, er du nok bekendt med vigtigheden af at tracke og følge op sine søgeord. Har du mange søgeord som du skal holde øje med, kan det være meget tungt at bevare overblikket manuelt.

Det kan nemlig tage meget tid og bruge mange kræfter, hvis du hver gang og løbende skal gå ind på Google og tjekke op på dine udvalgte søgeord.

Fremgangsmåde

Jeg starter med at logge ind på Ahrefs, hvor jeg indtaster den pågældende side. Det skal her nævnes, at du kan tage hele hjemmesiden eller indtaste en særlig underside i stedet for, som du ønsker at undersøge.

Herefter navigerer jeg hen til menupunktet ’Organic search’, hvor jeg vælger undermenupunktet ’Organic keywords’.

Jeg vil her få en oversigt over alle de søgeord, som min hjemmeside ranker på. I samme vindue vil jeg kunne se de enkelte søgeords volume, CPC, trafik, SERP features og KD. Søgeordene er vist på venstre side og de tilknyttet oplysninger på højre side.

Jeg finder her min søgeordsplaceringer (Position) og deres udvikling ude til højre for punktet ’Traffic’. Her vil jeg yderligere se, hvilken en af mine undersider, der ranker på det pågældende søgeord.

Hvad med nye søgeord?

Står du i den situation, hvor du har udarbejdet noget indholdsproduktion med henblik på at ranke på et udvalgt søgeord, kan du gå op i filtreringsmenuen for oven og skrive det ind i punktet ’Include’. Herefter, skal du trykke på enter for at filtrere.

I dette hypotetiske tilfælde, ville jeg se om min nye tekst om Azure konsulent var begyndt at ranke. I dette tilfælde var min tekst ikke blevet indekseret i Google’s søgeresultater, hvilekt kan skyldes ens sides crawl budget og lignende faktorer.

Konklusion

Da Ahrefs ikke er Googles egen værktøj, er det vigtigt at tage in mente at der kan gå lidt før, at dine søgeord finder plads i Ahrefs registrering. Om end ikke andet, er det meget hurtig og nemt at bruge Ahrefs til at tjekke op på sine søgeplaceringer.

God SEO-arbejde!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Søgeord
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Søgeord er vigtige, når det kommer til din synlighed på nettet, men det er ikke altid lige nemt at finde uudnyttet muligheder.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Søgeord er en vigtig og fundamental del af SEO. Det har en alt afgørende betydning for din hjemmesides synlighed og dermed digitale indtjeningsmuligheder.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Dette er en hurtig og simpel guide der viser dig, hvordan du kan finde gode potentielle søgeord til din virksomheds SEO-strategi.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Der findes flere forskellige måder at gribe backlinks- og søgeordsanalyser an på. Oftest afhænger det af de ressourcer og den tid man har til rådighed.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

En del personer ser søgemaskineoptimering (SEO) og indhold (content) som værende to forskellige og særskilte verdner.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Sidder du og skal påbegynde dit SEO-arbejde fra starten, måske for første gange endda, men er begrænset på tid? Så læs med her.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Har du nogensinde haft en påstand om, at din målgruppe ikke anvender Google? Hvis du kan svare ja til dette, så bør du læse med her. 

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Strukturede data
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Google har siden Google Panda opdateringen i 2011 opfordret webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold fra deres indeks.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

177 indlæg
38 indlæg
83 indlæg
22 indlæg
62 indlæg
196 indlæg
225 indlæg
47 indlæg
OM BLOGGEN
RELEVANTE INDLÆG

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her