Bloggen

Sådan skaber du den gode tekststruktur og får flere organiske besøgende

Du har fundet dit overordnede emne eller søgeord, og er nu klar til at skrive en artikel med det formål at få flere besøgende fra Google. Men hvordan sikrer du dig den røde tråd i artiklen, så den både er optimereret til Google og læseren?

Hvis du ligesom jeg, gerne vil udnytte din tid optimalt og maksimere dit resultat af den brugte tid, så er det vigtigt ikke kun at tænke på sit primære søgeord – men også dem som er relaterede hertil og få søgefraser/spørgsmål med som folk stiller i forbindelse hermed.

Det vil jeg give dig et par gode råd til her.

 

Det handler dybest set om at bryde sit hovedemne ned i en række underpunkter.

Inden jeg formulerer mine undertitler – så slår jeg emnets primære søgeord op i et værktøj til søgeordsanalyse. Her kan jeg så se hvilke formuleringer folk bruger og med baggrund i den viden skriver jeg min undertitler. Det er oftest også de forslag som Google viser, når man er i gang med en given søgning.

Så har jeg en rød tråd i min artikel, og gør det læsevenligt. Jeg ved hvad folk ofte søger efter, og dermed hvad de gerne vil vide, når de skal læse om emnet. Så skal jeg sådan set bare udfylde afsnittene i mine undertitler.

Det gør det nemt for mig at skrive artiklen, og sikrer at artiklen indeholder alle disse søgeord og dermed forhåbentlig får en masse organisk trafik.

Se fx, hvordan DykkerGuiden gør på denne guide om våddragt, hvor de skriver mere end 3.000 ord, men samtidig holder den røde tråd, fokus og uden at det virker for tekst-tungt.

Her bliver forskellige søgefraser flettet ind på en smart måde som underafsnit til hovedemnet våddragt. Fx dem som søger efter forskellige typer af våddragter, efter tykkelsen eller materialet, efter en våddragt til børn, mænd eller kvinder.

Hvis du skriver lange guides så husk også fokus på læsevenligheden i din opbygning. Der et godt tip at sørge for rigeligt med linjeskift, og anvend gerne formatering såsom lister, fed skrift osv., så der ikke kommer lange tunge tekstafsnit, som fylder hele skærmen, der især er et problem på mobilen.

Desuden er det en god idé at have en indholdsfortegnelse, så læseren hurtigt kan danne sig et overblik over hvad artiklen handler om. Det bekræfter den besøgende i, at vedkommende er landet det rette sted og evt. kan springe frem til præcis det han eller hun søgte, hvis personen er i tidsnød.

Det er også med til at sikrer, at uanset hvilken intention der lå bag søgningen, så har du hjælpen klar i dit indhold. Der er fx vidt forskellige intentioner bag en søgning som våddragt. Det kunne være en dykker som ønskede en dykkerdragt, en Triatlet som søgte en våddragt til svømning i havet eller en kajakroer som søgte en ny våddragt.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

I dag er pop ups dog ikke, som de var førhen. Førhen blev de brugt som spam eller til at overbevise dig om at købe noget. I dag kan de faktisk hjælpe den besøgende, og de kan i hvert fald være meget mere høflige, end de var førhen. Overvejer du at bruge pop ups? Læs med her for at finde ud af, hvordan du bruger det mest effektivt.

I denne guide får du 3 konkrete tips til, hvordan du vurderer om et søgeord er rentabelt eller ej.

Går du og drømmer om at starte et nyt online medie? Så kan det være en god ide at læse med her.

Måske har du også hørt tale om SEO-tekster, men du er ikke helt klar over, hvordan du skal gribe det an, eller hvad det egentlig betyder? Så læs mere her for at blive klogere på emnet.

Content marketing er tidkrævende og er en langsigtet strategi. Derfor kan det være svært, at finde ud af hvad der er op eller ned.

Vil du gerne høste alle fordelen med content marketing, men ved ikke hvordan du kommer i gang? Så se de 5 tips her.

Har du en håndværker-virksomhed med en fyldt ordrebog, så er markedsføring sikkert langt nede på din to-do-liste.

Mange, som ingen kendskab har til SEO, tror helt fejlagtigt at så længe man bare skriver noget indhold på sin hjemmeside, så bliver det automatisk vist på Google og får besøgende derfra.

Du har skrevet det sidste ord i dit nye blogindlæg, og som det allersidste trykker du på udgiv.

Hvad er en ankertekst?

En ankertekst er den visuelle tekst, som du ser på et link. Navnet er opstået fordi, at teksten er en form for præsentation af det link som ligger bag ved teksten, og dermed typisk fungerer som ankeret imellem to forskellige steder på internettet.

At få succes med en portal kan være rigtig svært. Det kan mange skrive under på i tidens løb, som har forsøgt, men som har måtte se sig slået i det lange løb, fordi der enten ikke har været nok brugere eller nok betalende kunder til platformen.

Når man har en større blog på sin hjemmeside, og man efterhånden har skrevet en masse værdifuldt indhold, som tiltrækker og hjælper ens potentielle kunder, så sker det at man løber tør for idéer til nyt indhold.

Med denne strategi, først beskrevet af HubSpot, fokuserer man på emner fremfor søgeord.

Når man arbejder med en langsigtet linkbuilding strategi, så bør det vigtigste fokuspoint for ens indsat være, at få linkprofilen til at se naturlig ud. 

Skal du vækste til Sverige og Norge? Så er der nogle ting du skal væres særligt opmærksom på. Selvom vi i norden minder meget om hinanden, så er der stadig forskel på, hvordan vi handler online og hvilke online vaner vi har her i norden.

Mange virksomheder har i dag en blog på sin hjemmeside. Der bliver knoklet og investeret i at få besøgende til disse guides – enten med SEO eller annoncering. Her har man mulighed for at demonstrere og uddele af sin ekspertviden med læseren, men mange glemmer at have fokus på konverteringen.

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.