Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan skaber du den gode tekststruktur og får flere organiske besøgende

Du har fundet dit overordnede emne eller søgeord, og er nu klar til at skrive en artikel med det formål at få flere besøgende fra Google. Men hvordan sikrer du dig den røde tråd i artiklen, så den både er optimereret til Google og læseren?

Hvis du ligesom jeg, gerne vil udnytte din tid optimalt og maksimere dit resultat af den brugte tid, så er det vigtigt ikke kun at tænke på sit primære søgeord – men også dem som er relaterede hertil og få søgefraser/spørgsmål med som folk stiller i forbindelse hermed.

Det vil jeg give dig et par gode råd til her.

 

Det handler dybest set om at bryde sit hovedemne ned i en række underpunkter.

Inden jeg formulerer mine undertitler – så slår jeg emnets primære søgeord op i et værktøj til søgeordsanalyse. Her kan jeg så se hvilke formuleringer folk bruger og med baggrund i den viden skriver jeg min undertitler. Det er oftest også de forslag som Google viser, når man er i gang med en given søgning.

Så har jeg en rød tråd i min artikel, og gør det læsevenligt. Jeg ved hvad folk ofte søger efter, og dermed hvad de gerne vil vide, når de skal læse om emnet. Så skal jeg sådan set bare udfylde afsnittene i mine undertitler.

Det gør det nemt for mig at skrive artiklen, og sikrer at artiklen indeholder alle disse søgeord og dermed forhåbentlig får en masse organisk trafik.

Se fx, hvordan DykkerGuiden gør på denne guide om våddragt, hvor de skriver mere end 3.000 ord, men samtidig holder den røde tråd, fokus og uden at det virker for tekst-tungt.

Her bliver forskellige søgefraser flettet ind på en smart måde som underafsnit til hovedemnet våddragt. Fx dem som søger efter forskellige typer af våddragter, efter tykkelsen eller materialet, efter en våddragt til børn, mænd eller kvinder.

Hvis du skriver lange guides så husk også fokus på læsevenligheden i din opbygning. Der et godt tip at sørge for rigeligt med linjeskift, og anvend gerne formatering såsom lister, fed skrift osv., så der ikke kommer lange tunge tekstafsnit, som fylder hele skærmen, der især er et problem på mobilen.

Desuden er det en god idé at have en indholdsfortegnelse, så læseren hurtigt kan danne sig et overblik over hvad artiklen handler om. Det bekræfter den besøgende i, at vedkommende er landet det rette sted og evt. kan springe frem til præcis det han eller hun søgte, hvis personen er i tidsnød.

Det er også med til at sikrer, at uanset hvilken intention der lå bag søgningen, så har du hjælpen klar i dit indhold. Der er fx vidt forskellige intentioner bag en søgning som våddragt. Det kunne være en dykker som ønskede en dykkerdragt, en Triatlet som søgte en våddragt til svømning i havet eller en kajakroer som søgte en ny våddragt.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

E-Commerce manager 

Hjalte har arbejdet med online markedsføring og e-handel siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre CRO, AOV og trafik på Amazon og diverse websites/webshops.

Til dagligt sidder han med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen består af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lægges der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.

Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor Amazon, konverteringsoptimering, SEO og udvikling.

LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange virksomheder har i dag en blog på sin hjemmeside. Der bliver knoklet og investeret i at få besøgende til disse guides – enten med SEO eller annoncering. Her har man mulighed for at demonstrere og uddele af sin ekspertviden med læseren, men mange glemmer at have fokus på konverteringen.

E-Commerce manager 

Hjalte har arbejdet med online markedsføring og e-handel siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre CRO, AOV og trafik på Amazon og diverse websites/webshops.

Til dagligt sidder han med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen består af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lægges der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.

Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor Amazon, konverteringsoptimering, SEO og udvikling.

LinkedIn


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her