Bloggen

Sådan får du idéer til nyt indhold

Når man har en større blog på sin hjemmeside, og man efterhånden har skrevet en masse værdifuldt indhold, som tiltrækker og hjælper ens potentielle kunder, så sker det at man løber tør for idéer til nyt indhold.

Derfor får du her en række tips til, hvor du kan søge inspiration til nye blogindlæg.

Læs med på forums og grupper på Facebook

Der findes stadig nogle få større website forums derude, men mange er blevet afløst af Facebook grupper. Disse steder er en guldgruppe for hjemmesideejere.

Prøv at holde øje med relevante forums indenfor din branche. Lad os fx sige at du har et faldskærmscenter der sælger oplevelser i form af faldskærmsudspring.

Hvis der findes en Facebook-gruppe for faldskærmsspringere, der dyrker sporten regelmæssigt, så vil du med garanti også finde nye adrenalinjægere, som brænder inde med en masse spørgsmål til de erfarne springere.

Er der spørgsmål som går igen, kan du bruge dem til at skabe nyt indhold der besvarer disse spørgsmål. Hvis de spørger i offentlige grupper, så er der sikkert også andre der søger efter det på Google.

Herefter kan du så tjekke op på antallet af søgninger for disse spørgsmål i dit værktøj til søgeordsanalyse. Det samme er gældende for produkter. Bliver der talt rosende om nyt udstyr, som du ikke sælger endnu?

Det kan også være værd at tage et kig på quora.com, der oprindeligt er en amerikansk hjemmeside dedikeret til spørgsmål og svar. Disse bliver redigeret af andre brugere ligesom Wikipedia. Selvom det er mest benyttet af engelsktalende personer, så findes der danske spørgsmål og svar derinde.

Hvad spørg dine kunder ofte om?

Få inspiration fra deres spørgsmål og lav evt. en dybdegående FAQ. Så kan du også henvise til denne i stedet for at skulle besvare det samme spørgsmål gang på gang.

Kig i din Google Search Console

Her er der mange metoder. Men et godt tip er at kigge efter søgeord som får mange visninger (impressions), men ikke mange klik. Undersøg det nærmere ved at filtrere efter position, det kan skyldes at du rangerer dårligt på søgeordet.

Hvis du fx ligger på side 3 med søgeordet ”faldskærmsudspring pris” med en underside der ikke er målrettet imod dette, men stadig får en del visninger i søgeresultaterne, så er det muligvis værd at skrive nyt indhold der er direkte målrettet imod det.

Se hvad dine konkurrenter gør

Et godt tip er altid at se hvad ens konkurrenter gør. Se hvad de skriver om, og hvilke søgeord de går efter. Her kan et SEO-tool såsom Ahrefs være nyttigt. Her har du bl.a. mulighed for at lave content gap analyser og finde de sider som får mest trafik.

Hvis du tilbyder de samme ydelser, så er det bare med at få lavet en prioriteret liste og komme i gang. Men du skal selvfølgelig ikke bare kopiere dem, men derimod skabe endnu bedre indhold.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

I dag er pop ups dog ikke, som de var førhen. Førhen blev de brugt som spam eller til at overbevise dig om at købe noget. I dag kan de faktisk hjælpe den besøgende, og de kan i hvert fald være meget mere høflige, end de var førhen. Overvejer du at bruge pop ups? Læs med her for at finde ud af, hvordan du bruger det mest effektivt.

I denne guide får du 3 konkrete tips til, hvordan du vurderer om et søgeord er rentabelt eller ej.

Går du og drømmer om at starte et nyt online medie? Så kan det være en god ide at læse med her.

Måske har du også hørt tale om SEO-tekster, men du er ikke helt klar over, hvordan du skal gribe det an, eller hvad det egentlig betyder? Så læs mere her for at blive klogere på emnet.

Content marketing er tidkrævende og er en langsigtet strategi. Derfor kan det være svært, at finde ud af hvad der er op eller ned.

Vil du gerne høste alle fordelen med content marketing, men ved ikke hvordan du kommer i gang? Så se de 5 tips her.

Har du en håndværker-virksomhed med en fyldt ordrebog, så er markedsføring sikkert langt nede på din to-do-liste.

Mange, som ingen kendskab har til SEO, tror helt fejlagtigt at så længe man bare skriver noget indhold på sin hjemmeside, så bliver det automatisk vist på Google og får besøgende derfra.

Du har skrevet det sidste ord i dit nye blogindlæg, og som det allersidste trykker du på udgiv.

Hvad er en ankertekst?

En ankertekst er den visuelle tekst, som du ser på et link. Navnet er opstået fordi, at teksten er en form for præsentation af det link som ligger bag ved teksten, og dermed typisk fungerer som ankeret imellem to forskellige steder på internettet.

At få succes med en portal kan være rigtig svært. Det kan mange skrive under på i tidens løb, som har forsøgt, men som har måtte se sig slået i det lange løb, fordi der enten ikke har været nok brugere eller nok betalende kunder til platformen.

Med denne strategi, først beskrevet af HubSpot, fokuserer man på emner fremfor søgeord.

Når man arbejder med en langsigtet linkbuilding strategi, så bør det vigtigste fokuspoint for ens indsat være, at få linkprofilen til at se naturlig ud. 

Skal du vækste til Sverige og Norge? Så er der nogle ting du skal væres særligt opmærksom på. Selvom vi i norden minder meget om hinanden, så er der stadig forskel på, hvordan vi handler online og hvilke online vaner vi har her i norden.

Du har fundet dit overordnede emne eller søgeord, og er nu klar til at skrive en artikel med det formål at få flere besøgende fra Google. Men hvordan sikrer du dig den røde tråd i artiklen, så den både er optimereret til Google og læseren?

Mange virksomheder har i dag en blog på sin hjemmeside. Der bliver knoklet og investeret i at få besøgende til disse guides – enten med SEO eller annoncering. Her har man mulighed for at demonstrere og uddele af sin ekspertviden med læseren, men mange glemmer at have fokus på konverteringen.

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.