Bloggen

Guide til popups - 5 gode råd

Hvad er pop ups? Du kender det nok. Når du besøger en hjemmeside, og der pludselig kommer en boks frem, som du ikke selv har trykket frem, og den blokerer hele siden. Det kan være svært at komme væk fra den, og det kan virke meget generende. I dag er pop ups dog ikke, som de var førhen. Førhen blev de brugt som spam eller til at overbevise dig om at købe noget.

I dag kan de faktisk hjælpe den besøgende, og de kan i hvert fald være meget mere høflige, end de var førhen. Overvejer du at bruge pop ups? Læs med her for at finde ud af, hvordan du bruger det mest effektivt.

Pop ups kan give dig værdifulde data

Pop ups er gode på den måde, at de kan give dig data om dine besøgende på hjemmesiden. Du kan for eksempel lave en mere diskret pop up, som opfordrer brugeren til at skrive sig op til dit nyhedsbrev. Nogle vil irriteret klikke sig væk, mens andre faktisk vil skrive sig op. Det havde de nok ikke ellers gjort, fordi det er et meget aktivt valg. Nu bliver valget næsten taget for dem. Undersøgelser viser, at virksomheder har oplevet, at flere melder sig til deres nyhedsmails på denne måde.

Det behøver ikke være nyhedsmail, der skal være i pop uppen. Du kan også hjælpe kunden til at blive guidet til de gode tilbud. Hvis du har udsalg, kan det være, du gerne vil gøre kunden opmærksom på det. Det kan du se et godt eksempel på her.

Pop ups kræver opmærksomhed

Pop ups er effektive af samme grund, som vi finder dem irriterende. De kræver vores opmærksomhed. Uanset om vi vil det eller ej, kan vi ikke undgå at bemærke, hvad der står i pop uppen. Hvis informationen er relevant, kan det faktisk hjælpe kunden og være meget belejligt for kunden, fordi det kan agere som en slags genvej. De opmærksomhedskrævende pop ups kan faktisk give dig, hvad du gerne vil have.

Gode råd

Her følger nogle gode råd til at lave en pop up, som folk ikke med det samme vil klikke væk fra, men som kan være imødekommende og behjælpelig for brugeren – og samtidig give dig, hvad du har brug for.

1) Det er en god idé at matche designet på pop uppen med det design, som i forvejen er på din hjemmeside. På den måde virker pop uppen ikke som spam eller noget udefrakommende, men den besøgende kan se, at det hænger sammen med din hjemmeside

2) Segmenter dine pop ups. Du kan sørge for, at forskellige besøgende får forskellige pop ups. På den måde kan du rette dem mod den rigtige målgruppe. Du kan segmentere ud fra lokation, device eller andet.

3) Giv din besøgende en nem måde at lukke pop uppen på. Det skal være nemt at lukke vinduet ned, hvis det ønskes. På den måde vil din besøgende ikke blive meget irriteret, hvis indholdet ikke appellerer til ham eller hende.

4) Hvis den besøgende har lukket pop uppen, skal der ikke fortsat komme pop ups. Det vil gøre oplevelsen negativ for den besøgende, som vil føle, at han eller hun bliver spammet. Det kan du afhjælpe ved at vælge, hvor lang tid, efter en person har lukket pop uppen, at de skal se den igen.

5) Test din overskrift, tekstindhold og billede indhold. På den måde kan du finde frem til den bedste pop up, som dine købere eller besøgende synes om.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

I denne guide får du 3 konkrete tips til, hvordan du vurderer om et søgeord er rentabelt eller ej.

Går du og drømmer om at starte et nyt online medie? Så kan det være en god ide at læse med her.

Måske har du også hørt tale om SEO-tekster, men du er ikke helt klar over, hvordan du skal gribe det an, eller hvad det egentlig betyder? Så læs mere her for at blive klogere på emnet.

Content marketing er tidkrævende og er en langsigtet strategi. Derfor kan det være svært, at finde ud af hvad der er op eller ned.

Vil du gerne høste alle fordelen med content marketing, men ved ikke hvordan du kommer i gang? Så se de 5 tips her.

Har du en håndværker-virksomhed med en fyldt ordrebog, så er markedsføring sikkert langt nede på din to-do-liste.

Mange, som ingen kendskab har til SEO, tror helt fejlagtigt at så længe man bare skriver noget indhold på sin hjemmeside, så bliver det automatisk vist på Google og får besøgende derfra.

Du har skrevet det sidste ord i dit nye blogindlæg, og som det allersidste trykker du på udgiv.

Hvad er en ankertekst?

En ankertekst er den visuelle tekst, som du ser på et link. Navnet er opstået fordi, at teksten er en form for præsentation af det link som ligger bag ved teksten, og dermed typisk fungerer som ankeret imellem to forskellige steder på internettet.

At få succes med en portal kan være rigtig svært. Det kan mange skrive under på i tidens løb, som har forsøgt, men som har måtte se sig slået i det lange løb, fordi der enten ikke har været nok brugere eller nok betalende kunder til platformen.

Når man har en større blog på sin hjemmeside, og man efterhånden har skrevet en masse værdifuldt indhold, som tiltrækker og hjælper ens potentielle kunder, så sker det at man løber tør for idéer til nyt indhold.

Med denne strategi, først beskrevet af HubSpot, fokuserer man på emner fremfor søgeord.

Når man arbejder med en langsigtet linkbuilding strategi, så bør det vigtigste fokuspoint for ens indsat være, at få linkprofilen til at se naturlig ud. 

Skal du vækste til Sverige og Norge? Så er der nogle ting du skal væres særligt opmærksom på. Selvom vi i norden minder meget om hinanden, så er der stadig forskel på, hvordan vi handler online og hvilke online vaner vi har her i norden.

Du har fundet dit overordnede emne eller søgeord, og er nu klar til at skrive en artikel med det formål at få flere besøgende fra Google. Men hvordan sikrer du dig den røde tråd i artiklen, så den både er optimereret til Google og læseren?

Mange virksomheder har i dag en blog på sin hjemmeside. Der bliver knoklet og investeret i at få besøgende til disse guides – enten med SEO eller annoncering. Her har man mulighed for at demonstrere og uddele af sin ekspertviden med læseren, men mange glemmer at have fokus på konverteringen.

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.