Bloggen

Finland

3 gode råd før du indtager det finske marked

De fleste online virksomheder har på et eller andet tidspunkt overvejet, om de skulle kaste sig over Sverige og Norge, som deres næste marked. Hvilket også giver god mening, da Danmark minder meget om Sverige og Norge. Og driver man en online forretning i Sverige og Norge, så behøver man ikke at hyre en ny supporter, da vi forstår hinanden ret godt her i norden.

Men mange vælger at vente et stykke tid, før de indtager det finske marked, og nogle vælger slet ikke at gå ind i det finske marked. Og det er synd. For der ligger et kæmpe potentiale, især når det kommer til at udnytte det online råderum der i Finland. Der har aldrig været et bedre tidspunkt at gå ind i Finland end nu. 

Men før du kaster dig over Finland, vil jeg give dig 3 gode råd, hvis du vil indtage markedet med succes.

1. Sproget. 

Et sted hvor du ikke kan bruge din danske supporter er i Finland. Deres sprog både på skrift og tale er meget anderledes. Her bliver du nødt til at hyre en der kan sproget, hvis du vil yde en god service. Det oplevede især teamet fra inspo, der valgte at køre med en dansk supporter, der svarede på kundehenvendelser på deres nyopstartet finske website. Her gik der ikke lang tid, før de måtte erkende, at sprogforskellen for var stor. Så husk at have styr på sproget, før du indtager Finland.

2. Der er generelt mindre konkurrence i Google 

En af fordelene ved at arbejde med en online forretning i Finland er, at SEO arbejdet er mere effektiv end i Danmark. I Danmark er der en meget "liberal" holdning til SEO og linkbuilding og mange markeder er stærkt konkurrencepræget. Det er lidt en anden sag i Finland. Her er det nemmere at komme ind på Google og få trafik, da SEO folkene i Finland er lidt mindre aggresive. Så giv den fuld skalde med SEO i Finland og du vil opnå en stor fordel. 

3. Aldrig lov mere end du kan holde

Finnere er kendt for at være ærlige og holde deres ord. De vægter oprigtighed og seriøsitet. Derfor vil du ikke komme langt med en PANG hjemmeside, der lover guld og grønne skove. Hold din hjemmeside seriøs, pæn og proffesionel. Du vil komme langt i Finland ved at yde en god service. Hellere overgå forventningerne, end at skabe et dårligt rygte. 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

I dag er pop ups dog ikke, som de var førhen. Førhen blev de brugt som spam eller til at overbevise dig om at købe noget. I dag kan de faktisk hjælpe den besøgende, og de kan i hvert fald være meget mere høflige, end de var førhen. Overvejer du at bruge pop ups? Læs med her for at finde ud af, hvordan du bruger det mest effektivt.

I denne guide får du 3 konkrete tips til, hvordan du vurderer om et søgeord er rentabelt eller ej.

Går du og drømmer om at starte et nyt online medie? Så kan det være en god ide at læse med her.

Måske har du også hørt tale om SEO-tekster, men du er ikke helt klar over, hvordan du skal gribe det an, eller hvad det egentlig betyder? Så læs mere her for at blive klogere på emnet.

Content marketing er tidkrævende og er en langsigtet strategi. Derfor kan det være svært, at finde ud af hvad der er op eller ned.

Vil du gerne høste alle fordelen med content marketing, men ved ikke hvordan du kommer i gang? Så se de 5 tips her.

Har du en håndværker-virksomhed med en fyldt ordrebog, så er markedsføring sikkert langt nede på din to-do-liste.

Mange, som ingen kendskab har til SEO, tror helt fejlagtigt at så længe man bare skriver noget indhold på sin hjemmeside, så bliver det automatisk vist på Google og får besøgende derfra.

Du har skrevet det sidste ord i dit nye blogindlæg, og som det allersidste trykker du på udgiv.

Hvad er en ankertekst?

En ankertekst er den visuelle tekst, som du ser på et link. Navnet er opstået fordi, at teksten er en form for præsentation af det link som ligger bag ved teksten, og dermed typisk fungerer som ankeret imellem to forskellige steder på internettet.

At få succes med en portal kan være rigtig svært. Det kan mange skrive under på i tidens løb, som har forsøgt, men som har måtte se sig slået i det lange løb, fordi der enten ikke har været nok brugere eller nok betalende kunder til platformen.

Når man har en større blog på sin hjemmeside, og man efterhånden har skrevet en masse værdifuldt indhold, som tiltrækker og hjælper ens potentielle kunder, så sker det at man løber tør for idéer til nyt indhold.

Med denne strategi, først beskrevet af HubSpot, fokuserer man på emner fremfor søgeord.

Når man arbejder med en langsigtet linkbuilding strategi, så bør det vigtigste fokuspoint for ens indsat være, at få linkprofilen til at se naturlig ud. 

Skal du vækste til Sverige og Norge? Så er der nogle ting du skal væres særligt opmærksom på. Selvom vi i norden minder meget om hinanden, så er der stadig forskel på, hvordan vi handler online og hvilke online vaner vi har her i norden.

Du har fundet dit overordnede emne eller søgeord, og er nu klar til at skrive en artikel med det formål at få flere besøgende fra Google. Men hvordan sikrer du dig den røde tråd i artiklen, så den både er optimereret til Google og læseren?

Mange virksomheder har i dag en blog på sin hjemmeside. Der bliver knoklet og investeret i at få besøgende til disse guides – enten med SEO eller annoncering. Her har man mulighed for at demonstrere og uddele af sin ekspertviden med læseren, men mange glemmer at have fokus på konverteringen.

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.