Bloggen

USA

3 gode råd før du indtager markedet i USA

De fleste virksomheder har på et eller andet tidspunkt overvejet, om USA kunne være et marked at kaste sig over, da landet har verdens største økonomi og er et af de største markeder (gælder også e-Commerce) i verden med et indbyggertal, der har sneget sig op på knap 332 millioner. Potentialet for en virksomhed uanset størrelse med store vækstambitioner og drømme er derfor tårnhøje. 

Men det er naturligvis altid godt at gøre sit hjemmearbejde og lære markedet at kende, før man kickstarter rejsen i guds eget land. Min egen tech-startup Inzpos er først efter fem år klar til at rykke ind i USA nu. Her er tre gode råd til at indtage markedet med succes. 

1. Staterne har forskellig lovgivning

USA er et kæmpestort land med 50 stater, som faktisk opererer selvstændigt. Derfor kan en stat være mere konservativt eller liberalt styret end en anden, hvorfor der indføres forskellig lovgivning. I visse stater er det f.eks. ulovligt for en kvinde at få en abort. Der gælder også forskellige regler og love for virksomheder i staterne, som det er en god ide at sætte sig ind i, så man undgår at havne i uheldige og omkostningstunge situationer. Tag eventuelt fat i Dansk Industri, som har eksperter ansat med kendskab til dette område. 

2. Vær opmærksom på kulturforskelle

Ligesom vi i Danmark opfatter og lever livet på en bestemt måde, er det ingenlunde tilfældet for indbyggerne i USA. Dette gælder også forretning. Der er nemlig nogle væsentlige kulturforskelle at kende til. Her følger et par eksempler: I Danmark er der f.eks. stor tillid mellem chef og medarbejder, hvilket ikke er tilfældet i USA, hvor chefen skal sikre sig, at medarbejderen udfører sit arbejde ordentligt. I de fleste danske virksomheder er der et såkaldt fladt hierarki, hvor chefen er i øjenhøjde med medarbejderne, og janteloven hersker i høj grad. Det er ikke tilfældet i USA. Der "må" man gerne snakke åbent om ambitioner og distancere sig fra sine medarbejdere, fordi man har en højere stilling. Til sidst kan man også nævne, at kundens behov i USA er vigtigere end medarbejderens, hvilket man også skal have for øje. 

3. Få dig en e-Commerce-strategi

Man skal som virksomhed fra Danmark være opmærksom på, at størstedelen af den amerikanske handel er rykket over til at være e-Commerce. Ifølge Dansk Industri handler 58 procent af amerikanerne online hver uge. Derfor er flere og flere vant til at handle online, hvilket både gælder B2B og B2C-kunder, som generelt er svær at skelne mellem i dag, fordi professionelle indkøbere tager deres indkøbspræferencer med på arbejde hver dag. Så få lavet en detaljeret og omfattende e-Commerce strategi.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

I dag er pop ups dog ikke, som de var førhen. Førhen blev de brugt som spam eller til at overbevise dig om at købe noget. I dag kan de faktisk hjælpe den besøgende, og de kan i hvert fald være meget mere høflige, end de var førhen. Overvejer du at bruge pop ups? Læs med her for at finde ud af, hvordan du bruger det mest effektivt.

I denne guide får du 3 konkrete tips til, hvordan du vurderer om et søgeord er rentabelt eller ej.

Går du og drømmer om at starte et nyt online medie? Så kan det være en god ide at læse med her.

Måske har du også hørt tale om SEO-tekster, men du er ikke helt klar over, hvordan du skal gribe det an, eller hvad det egentlig betyder? Så læs mere her for at blive klogere på emnet.

Content marketing er tidkrævende og er en langsigtet strategi. Derfor kan det være svært, at finde ud af hvad der er op eller ned.

Vil du gerne høste alle fordelen med content marketing, men ved ikke hvordan du kommer i gang? Så se de 5 tips her.

Har du en håndværker-virksomhed med en fyldt ordrebog, så er markedsføring sikkert langt nede på din to-do-liste.

Mange, som ingen kendskab har til SEO, tror helt fejlagtigt at så længe man bare skriver noget indhold på sin hjemmeside, så bliver det automatisk vist på Google og får besøgende derfra.

Du har skrevet det sidste ord i dit nye blogindlæg, og som det allersidste trykker du på udgiv.

Hvad er en ankertekst?

En ankertekst er den visuelle tekst, som du ser på et link. Navnet er opstået fordi, at teksten er en form for præsentation af det link som ligger bag ved teksten, og dermed typisk fungerer som ankeret imellem to forskellige steder på internettet.

At få succes med en portal kan være rigtig svært. Det kan mange skrive under på i tidens løb, som har forsøgt, men som har måtte se sig slået i det lange løb, fordi der enten ikke har været nok brugere eller nok betalende kunder til platformen.

Når man har en større blog på sin hjemmeside, og man efterhånden har skrevet en masse værdifuldt indhold, som tiltrækker og hjælper ens potentielle kunder, så sker det at man løber tør for idéer til nyt indhold.

Med denne strategi, først beskrevet af HubSpot, fokuserer man på emner fremfor søgeord.

Når man arbejder med en langsigtet linkbuilding strategi, så bør det vigtigste fokuspoint for ens indsat være, at få linkprofilen til at se naturlig ud. 

Skal du vækste til Sverige og Norge? Så er der nogle ting du skal væres særligt opmærksom på. Selvom vi i norden minder meget om hinanden, så er der stadig forskel på, hvordan vi handler online og hvilke online vaner vi har her i norden.

Du har fundet dit overordnede emne eller søgeord, og er nu klar til at skrive en artikel med det formål at få flere besøgende fra Google. Men hvordan sikrer du dig den røde tråd i artiklen, så den både er optimereret til Google og læseren?

Mange virksomheder har i dag en blog på sin hjemmeside. Der bliver knoklet og investeret i at få besøgende til disse guides – enten med SEO eller annoncering. Her har man mulighed for at demonstrere og uddele af sin ekspertviden med læseren, men mange glemmer at have fokus på konverteringen.

Selvstændig

Hjalte har arbejdet med programmering/udvikling og online markedsføring siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre UI/UX, CRO, AOV og trafik på diverse websites/webshops.


Tidligere har han som E-Commerce manager siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO, Amazon og udvikling.

LinkedIn

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.