Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 gode råd før du starter et nyt online medie

Går du og drømmer om at starte et nyt online medie? Så kan det være en god ide at læse med her.

Før du kaster dig over opstart af et nyt medie, bør du tage et kritisk kig på, hvad du ønsker med mediet, din vision og din strategi. Her kommer 3 råd til dig, der ønsker at skabe et nyt online medie.

 

1. Find din unikke position i markedet

Hvis man bare kigger på det internationale marked, så findes der flere hundrede tusinder online medier og nyhedsmedier. Kigger vi på det danske marked har vi måske et par hundrede seriøse online medier. Det betyder, at hvis du skal have succes med dit online medie, så skal du finde din unikke position i markedet, så du ikke ligner en dårlig og plat version af dr.dk.

Det kan f.eks. være at du ønsker at lave et medie der 100% er fokuseret på klima, der skriver om alt fra nye klimavenlige tiltag til nye økologiske mælkesnitter. Dog er det vigtigt at du sætter dig i et marked, der ikke er alt for lille, særligt hvis du starter et dansk online medie.

Hvis du f.eks. vil starte et medie der udelukkende skriver om strømper, så skal du ikke regne med at få mere end et par besøgende om dagen.

Et eksempel på et medie der udelukkende har fokuseret på et format/emne er det nystartet medie indsigten.dk, der udelukkende producerer explainere.

Indsigten.dk sætter en tyk streg under, at de udelukkende er fokuseret på explainere. Alt fra deres tagline til info i footeren.

 

2. Læg en skarp marketing strategi

Du kan lave de mest labre nyheder og de mest interessante artikler, men har du ingen besøgende, så kan det hele være lige meget.

Så det er super vigtigt at du enten har nogle skarpe marketing folk med dig eller du selv er skarp på det område. Der går lang tid før du begynder at få trafik fra Google, derfor skal du være skarp på SOME, hvis du vil have en god start.

Hvis du f.eks. skriver hardcores business news, så kan du være en rigtig god ide, at du virkelig giver den maks gas på LinkedIN og andre steder, hvor din målgruppe er.

 

3. Hvad er formålet og hvad med motivationen

Det kan lyde sejt at være chefredaktør eller være founder af et nyt medie, men hvad med om et halvt år efter, når du kun har fået 50 besøgende, er det så stadig spændende og motiverende?

Det er vigtigt at du tænker worst case scenario ind fra start. Det er ikke en dans på røde roser at være med i et medie. Folk vil have informationerne nu og her, og der skal ikke meget til, før dine læsere hoppe videre.

Det er også vigtigt at gøre det klart for dig selv og dit team, hvad formålet er med mediet. Er det et hyggeprojekt eller skal det nye online medie være en ny levevej.  

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

E-Commerce manager 

Hjalte har arbejdet med online markedsføring og e-handel siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre CRO, AOV og trafik på Amazon og diverse websites/webshops.


Tidligere har han siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor Amazon, hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO og udvikling.

LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Måske har du også hørt tale om SEO-tekster, men du er ikke helt klar over, hvordan du skal gribe det an, eller hvad det egentlig betyder? Så læs mere her for at blive klogere på emnet.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Content marketing er tidkrævende og er en langsigtet strategi. Derfor kan det være svært, at finde ud af hvad der er op eller ned.

Vil du gerne høste alle fordelen med content marketing, men ved ikke hvordan du kommer i gang? Så se de 5 tips her.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Har du en håndværker-virksomhed med en fyldt ordrebog, så er markedsføring sikkert langt nede på din to-do-liste.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange, som ingen kendskab har til SEO, tror helt fejlagtigt at så længe man bare skriver noget indhold på sin hjemmeside, så bliver det automatisk vist på Google og får besøgende derfra.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Du har skrevet det sidste ord i dit nye blogindlæg, og som det allersidste trykker du på udgiv.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvad er en ankertekst?

En ankertekst er den visuelle tekst, som du ser på et link. Navnet er opstået fordi, at teksten er en form for præsentation af det link som ligger bag ved teksten, og dermed typisk fungerer som ankeret imellem to forskellige steder på internettet.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

At få succes med en portal kan være rigtig svært. Det kan mange skrive under på i tidens løb, som har forsøgt, men som har måtte se sig slået i det lange løb, fordi der enten ikke har været nok brugere eller nok betalende kunder til platformen.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Når man har en større blog på sin hjemmeside, og man efterhånden har skrevet en masse værdifuldt indhold, som tiltrækker og hjælper ens potentielle kunder, så sker det at man løber tør for idéer til nyt indhold.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Med denne strategi, først beskrevet af HubSpot, fokuserer man på emner fremfor søgeord.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Når man arbejder med en langsigtet linkbuilding strategi, så bør det vigtigste fokuspoint for ens indsat være, at få linkprofilen til at se naturlig ud. 

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du vækste til Sverige og Norge? Så er der nogle ting du skal væres særligt opmærksom på. Selvom vi i norden minder meget om hinanden, så er der stadig forskel på, hvordan vi handler online og hvilke online vaner vi har her i norden.

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Du har fundet dit overordnede emne eller søgeord, og er nu klar til at skrive en artikel med det formål at få flere besøgende fra Google. Men hvordan sikrer du dig den røde tråd i artiklen, så den både er optimereret til Google og læseren?

Hjalte Lund Skaarup
E-Commerce manager 
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange virksomheder har i dag en blog på sin hjemmeside. Der bliver knoklet og investeret i at få besøgende til disse guides – enten med SEO eller annoncering. Her har man mulighed for at demonstrere og uddele af sin ekspertviden med læseren, men mange glemmer at have fokus på konverteringen.

E-Commerce manager 

Hjalte har arbejdet med online markedsføring og e-handel siden 2013, og arbejder hver dag for at optimere og forbedre CRO, AOV og trafik på Amazon og diverse websites/webshops.


Tidligere har han siddet med ansvaret for webudvikling og driften af hjemmesider hos Australian Bodycare. Hvor en stor del af udviklingen bestod af splittests og konverteringsoptimering. Udover webudvikling lå der også et stort fokus på optimering af salg og CRO på Amazon.


Hjalte vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor Amazon, hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SEO og udvikling.

LinkedIn


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her