Tags: Administration, Salg
Et tryk på knappen. Og pludselig kan du have kontakt til flere tusinde potentielle kunder på en gang!
Lyder det ikke dejligt?
Den verden kan blive din. Hvis du sørger for at opbygge en god og stabil liste af læsere til dit nyhedsbrev. Og det er en opgave, du snildt kan have på sidelinjen ved siden af dine andre opgaver. Hvis du samtidig sørger for at skrive nogle gode nyhedsbreve, vokser listen stødt og bliver et endnu bedre salgsværktøj i din virksomhed.
Da jeg sendte mit første nyhedsbrev ud for snart fem år siden, havde jeg under 100 læsere. Nu har jeg godt 5.000, og mit nyhedsbrev er en af mine bedste salgskanaler. Med mindre du har en meget snæver målgruppe, kan du gøre det samme.
10 trin til mange læsere på nyhedsbrevet:
1. Hav en synlig tilmeldingsboks på alle undersider på din hjemmeside og skriv, hvad dine læsere får ud af dit nyhedsbrev
2. Giv en lille gave til alle nye læsere
3. Hav en særlig landingsside, der kun handler om dit nyhedsbrev. Så kan du og andre linke til den og ikke til forsiden. Det bliver nu lettere for andre at tage stilling til nyhedsbrevet. På forsiden er der meget andet, de skal tage stilling til
4. Kør kampagner for dit nyhedsbrev på de sociale medier
5. Få eventuelt andre – med samme målgruppe som dig – til at dele noget af dit materiale på deres nyhedsbrev, mod at de tilmelder sig dit nyhedsbrev
6. Vær synlig i al almindelighed. Interesse for dig giver besøgende på din hjemmeside, der giver tilmeldinger til dit nyhedsbrev, hvis din tilmeldingsboks sælger nyhedsbrevet godt
7. Del din viden online og in real life og giv andre lyst til endnu mere af din viden
8. Beskriv udbyttet af dit nyhedsbrev på dit visitkort
9. Henvis til dit nyhedsbrev i autosignaturen i din mail
10. Når du taler i telefonen med nogen, der viser interesse for det, du laver, så spørg om du ikke må tilmelde vedkommende på dit nyhedsbrev.
NB: Husk: Du skal have tilladelse til at sende nyhedsbreve til andre. Ellers bryder du markedsføringsloven. Og læsere, der egentlig helst vil være fri for dit nyhedsbrev, bliver aldrig gode ambassadører for dig.
Vil du have endnu flere læsere på dit nyhedsbrev? Prøv workshoppen: Skriv nyhedsbreve, der sælger (meget) mere.
Selvstændig journalist,
uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Majbritt Lund har haft sin egen kommunikationsvirksomhed siden 2007.
Hun hjælper sine kunder med at plante deres gode historier i pressen og skriver deres markedsføringsteskter – især til hjemmesiden.
Holder kurser og giver individuel rådgivning om kommunikation i markedsføringen og har markedsført sig selv gennem sine gratis PR-kurser.
Udgav februar 2012 'God kommunikation for selvstændige – Vejen til flere kunder' på Forlaget Frydenlund.
Download et gratis uddrag af Majbritt Lunds nye bog 'Selvstændiges guide til flere penge', og bliv klogere.
Majbritt holder gratis IVÆKST kurser.