Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Et godt produkt er ikke en god historie for medierne

Et godt produkt er ikke en god historie for medierne

Når jeg taler med kunder og kursister om, hvilke historier de gerne vil i pressen med, begynder mange at beskrive deres produkter og ydelser.

Jeg er ikke i tvivl om, at produkterne er af rigtig høj kvalitet, en nyhed på markedet og at varen helt sikkert vil gøre mange kunder glade!

Det bliver varen bare ikke til en god historie af.


Få medier omtaler nye produkter

For at få omtalt et nye produkt skal varen være højrelevant for lige præcist den målgruppe, mediet skriver om.

Det skal være det mest relevante produkt af en række andre produkter, mediet også kunne omtale.

Selv i de medier, der omtaler nye produkter, fylder reelle historier mere end produktomtaler. For læserne vil have de gode historier.

Derfor er det meget lettere for dig at komme i medierne med en historie om de mennesker, dit produkt gør en radikal forskel for. Denne historie, skal have meget mere nerve end et testimonial . Den skal opfylde flest mulige af AVIS-kriterierne for at have en chance.


Flyt fokus fra dit produkt

Og så handler historien ikke længere om dit produkt, men om det problem dit produkt kan løse. Så fokus flyttes, og samtidig øges dine muligheder for omtale markant.

Hvis du vil se et eksempel på et fysisk produkt, der har skabt en masse liv for de mennesker, der bruger produktet, kan du læse mere om Majbritt Lund-kuglepennen her. Og ja - den får meget ekstern omtale. Blandt andet har historien om netop denne kuglepen været omtalt i Kommunikationsforeningens nyhedsbrev, der går ud til 7.000 læsere. En relevant målgruppe for mig, og en målgruppe der netop interesserer sig for, hvordan man kan skabe opmærksomhed på en utraditionel måde (hvilket jeg gør med min kuglepen).

 

Post gerne jeres historier i samme genre på Google+ og vær til inspiration for andre

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Majbritt Lund har haft sin egen kommunikationsvirksomhed siden 2007.

Hun hjælper sine kunder med at plante deres gode historier i pressen og skriver deres markedsføringsteskter – især til hjemmesiden.

Holder kurser og giver individuel rådgivning om kommunikation i markedsføringen og har markedsført sig selv gennem sine gratis PR-kurser.

Udgav februar 2012 'God kommunikation for selvstændige – Vejen til flere kunder' på Forlaget Frydenlund.

Download et gratis uddrag af Majbritt Lunds nye bog 'Selvstændiges guide til flere penge', og bliv klogere.

Mød Majbritt på Google+

Majbritt holder gratis IVÆKST kurser.

Se kurser

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Administration

Få opskriften og kom i gang med at skrive nyhedsbreve. 

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Administration

Prioritér nyhedsbrevet og lad det ikke være nederst på din to-do. Vil du have fuld udnyttelse, kræver det opmærksomhed. 

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Administration, Tryghed

Kan du fastholde dine læsere på dit nyhedsbrev? 

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Administration, Salg

Lær din læser at kende. Majbritt Lund hjælper dig med at optimere dit nyhedsbrev på Bloggen. 

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Administration, Tryghed

Nyhedsbreve sælger stadig. Effektiv direct marketing lige i din målgruppes indbakke. 

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Administration, Salg

10 trin til flere læsere på dit nyhedsbrev

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Uden visitkort har man overhovedet ingenting, der indikerer, at man har et seriøst firma.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Ja, nogle gange kan det være en rigtig god forretning at gøre noget gratis. Men du skal have en strategi.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Uha, her i de senere år har mange kunder afvist et køb med begrundelsen: ”Vi har ikke pengene”, ”Det er for dyrt” eller lignende. Og den begrundelse, har mange selvstændige desværre accepteret. Men det passer ikke.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Tryghed

... - Eller en tekstforfatter, eller en foredragsholder. Men rigtig mange har et problem, vi kan hjælpe dem med at løse. Og det skal vi fokusere på, når vi taler med vores kunder.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Hvis du ved, hvad du vil fortælle, inden du begynder at skrive, går det hele meget nemmere.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Det er attraktivt at blive fundet på Googles søgemaskiner og komme i medierne. Men! Det hjælper ikke meget for dit salg, hvis du ikke kan sælge til dem du kommer i kontakt med gennem disse aktiviteter.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Nogle gange køber netværket noget selv, og oftere giver de ens navn videre til andre i deres netværk. Derfor er det så vigtigt, at det er let for dit netværk at sælge dig.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Børsen og Go´ Morgen Danmark står øverst på mange selvstændiges ønskeseddel om medieomtale. Nogle gange ser jeg, at dem, jeg har rådgivet, ender med at komme i netop de medier, jeg tvivlede på de kunne komme i. Og hvorfor var jeg så så pessimistisk?

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Er du en af de dygtige og opfindsomme, der er blevet nomineret til IVÆKSTprisen, kan du allerede nu bruge nomineringen i din markedsføring. (Bemærk: Jeg skriver bevidst ikke, om du er en af de heldige, for selv om held spiller en faktor for succes, er dette sjældent nok).

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Ja, det er fedt at komme i medierne med det rette budskab. Men du skal ikke underkende, at der er en række andre steder, hvor du kan opnå eksponering og hvor dit budskab ligeledes kan spredes – måske også i pressen.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Har du svært ved at motivere dig selv til at få lavet dine salgs- og markedsføringsopgaver?

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Sommerferien er din chance for at komme i pressen. Majbritt Lund viser dig, hvordan du bruger ferien rigtigt til at promovere din virksomhed.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Få findpudset din forretningsidé og styrket din salgsevner og markedsføring. Majbritt Lund leder vejen frem for din virksomhed her

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Kanvassalg regnes som en sværeste form for salg, fordi du ikke har nogen relation til kunden på forhånd. Majbritt Lund hjælper dig til succes med dit kanvassalg her.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Det er svært for mange at komme ud med den gode historie om din virksomhed. Majbritt Lund giver dig nogle uundværlige råd til, hvordan du tackler erhvervsmedierne og får din virksomhed i pressen.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Det kræver ofte meget at komme i de ønskede medier. Og tit er vi afhængige af flere heldige omstændigheder på samme tid. Og vi ved aldrig, om tirsdag er den rigtige dag at ringe, eller om det er torsdag. Læs journalist og Ekspertblogger på IVÆKST Majbrit Lunds gode råd til hvordan du undgår at bruge tid på PR der ikke lykkes.

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, uddannet på Danmarks Journalisthøjskole
Tags: Salg

Få din virksomhed i pressen. Journalisten Majbritt Lund giver dig en masse gode råd til, hvordan du skaber den gode historie om din virksomhed.

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Majbritt Lund har haft sin egen kommunikationsvirksomhed siden 2007.

Hun hjælper sine kunder med at plante deres gode historier i pressen og skriver deres markedsføringsteskter – især til hjemmesiden.

Holder kurser og giver individuel rådgivning om kommunikation i markedsføringen og har markedsført sig selv gennem sine gratis PR-kurser.

Udgav februar 2012 'God kommunikation for selvstændige – Vejen til flere kunder' på Forlaget Frydenlund.

Download et gratis uddrag af Majbritt Lunds nye bog 'Selvstændiges guide til flere penge', og bliv klogere.

Mød Majbritt på Google+

Majbritt holder gratis IVÆKST kurser.

Se kurser


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her