Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Hjertemassage til din facebookgruppe

Overvejer du at lukke din facebookgruppe, fordi den ikke virker? Selvom den ser ud til at være stendød, så vent lige med at slå den helt ihjel. Giv den lige en måneds tid med lidt effektiv hjertemassage. Jeg viser dig hvordan. Hvis den stadig ingenting vil efter en måned, så kan du med god samvittighed give den dødsstødet. Men først: Hjertemassage.

1. Udgiv 3 opslag i gruppen om ugen

Hold ud. Også selvom du ikke får likes og kommentarer i første omgang. Kontinuerlighed er vejen frem. Dine følgere skal lige opdage, at du mener det og faktisk kommer med løbende værdi.

Sæt en eftermiddag af og planlæg flere opslag ad gangen, så det ikke bliver en stressfaktor, at du skal sidde klar 3 gange om ugen og finde på nyt indhold.

Lav indhold som ikke kræver for meget at reagere på. Reaktioner og engagement er et af hovedformålet med facebookgrupper, så sørg for at dine følgere ikke skal skræve over en alt for høj dørtærskel for at være med.

2. Udgiv indhold med lav dørtærskel

Hvordan ser indhold med lav dørtærskel ud?

Det er dybest set small talk. Det lyder måske lidt plat, hvis din facebookgruppe har et fagligt formål. Du vil gerne give dine følgere kvalitet og fagnørderi. Men alt for ofte bliver engagementet kvalt i kompliceret indhold.

Det kan fx være indhold, som kræver et meget personligt svar. Indhold der er svært at forstå eller kompliceret at udtale sig om. Tunge faglige emner som privat advokat, dødsbobehandling og voldgiftssager. Det kan være kontroversielle emner, som er forbundet med diskussion og dårlig stemning. Eller bare alt for langstrakt indhold, som ikke er brudt ned i spiselige bidder.

Det er her, den lave dørtærskel kommer ind i billedet. Det er med facebookgruppen præcis som i resten af livet: Small talk leder til big talk. Vent og se.

Tricket er at gøre det nemt. Indhold med lav dørtærskel er nemt at deltage i. Punktum.

Det kan være indhold som fx:

  • Så er det mandag igen – hvad er din vigtigste arbejdsopgave i denne uge?
  • Hvilken fagbog vil du anbefale en nybegynder indenfor dit fag?
  • Beskriv din dag med en gif – så vil jeg prøve at gætte hvad du laver.

Forestil dig, hvad du ville tale med dine følgere om, hvis de kom til kaffe i dit køkken. Ikke hvad du ville fortælle dem om, men hvad du ville tale med dem om. Der er forskel – og det er nøglen til dit indhold med lav dørtærskel.

Hav mod til at lave ukompliceret indhold - og bliv ved med det. Med tiden kan din facebookgruppe blive en af dine vigtigste salgskanaler. Du kan sælge lige hvad du vil. Hvis du plejer din gruppe løbende og giver dine følgere lidt ægte kærlighed og nede-på-jorden-fællesskab.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Konsulent med fokus på nethandel og søgemaskiner. Har hjulpet virksomheder med SEO, konverteringer og salg siden 2008. Desuden erfaringer fra opstart og drift af egne webshops.

Founder af Search Company - i rollen som Search Marketing Specialist. 

Connect med mig på LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Is content king?
Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

”Content is King” Sådan skrev Bill Gates tilbage i 1996. Under denne catchy overskrift beskrev han de enorme muligheder for både at fremstille og publicere indhold af enhver tænkelig art, som netop internettet bragte med sig. I dag, knap 25 år efter den ikoniske udtalelse, er mængden af content nærmest eksploderet.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du lidt guf til værktøjskassen, som hjælper dig med at skrive bedre tekster.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Forestil dig, at du ligger på stranden og sipper cocktails, mens du tjener penge.

Vælge farver og identitet
Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her ser vi på hvordan du giver dit bedste "visitkort" et servicetjek.

inbound marketing
Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Læs om Inbound marketing. Det lugter lidt af Content marketing, men har en teknisk lyd. Fokus er mere snævert på leadgenerering og marketing automation.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Når du har lavet det fedeste indhold, men ingen ser det, kan man fristes til lidt filosofisk spørge, om du så overhovedet har lavet det?

Hvad har en ko med sociale medier at gøre?
Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du 3 bud på, hvordan du får det bedste ud af din business profil på sociale medier – uden at gøre det samme som alle andre.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Her får du 4 grundlæggende adfærdspsykologiske tips, som er lette at implementere. Så er du i gang.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du 5 tips til synergi mellem dit SEO-arbejde og Content Marketing.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Jeg havde lagt en plan. Der var 7 måneder til jeg skulle gå fuld tid. Men så.. Læs her hvorfor jeg mener du bør gå fuld tid tidligere end planlagt.

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Konsulent med fokus på nethandel og søgemaskiner. Har hjulpet virksomheder med SEO, konverteringer og salg siden 2008. Desuden erfaringer fra opstart og drift af egne webshops.

Founder af Search Company - i rollen som Search Marketing Specialist. 

Connect med mig på LinkedIn

177 indlæg
38 indlæg
83 indlæg
22 indlæg
62 indlæg
196 indlæg
225 indlæg
47 indlæg
There was an error : - Unable to parse the p12 file. Is this a .p12 file? Is the password correct? OpenSSL error:
MEST LÆSTE BLOGINDLÆG
OM BLOGGEN

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her