Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 grunde til at tage virksomheden fra hobby til fuld tid - og hvorfor jeg gjorde det

Jeg havde lagt en plan. Der var 7 måneder til jeg skulle gå fuld tid. Men så ramte corona, omstruktureringer og en ny mulighed. Læs her hvorfor jeg mener du bør gå fuld tid tidligere end planlagt.

I juleferien 2019 gik tankerne samt skabertrangen og rumlede. Hvornår skal jeg gå 100% som selvstændig? Efter mange år med sidegesjæft, hobbyvirksomhed og forskellige projekter i fritiden, var det tid til at gøre alvor af drømmen. Men med måde.

1. Grib muligheden når den viser sig - eller skab den selv

Min plan var at realisere drømmen på 12 måneder. Altså til januar 2021 som fuldtidsselvstændig.

Men så kom “coronaen”, hjemmearbejdspladsen blev afprøvet for alvor, og alting kom op til større overvejelse: 

Er det værd at pendle frem og tilbage hver dag? Har jeg det arbejdsliv jeg drømmer om? Skaber jeg noget nyt og hjælper jeg nogen?

Det blev til at jeg sammen med min arbejdsgiver fik lavet en udslusningsplan fra mit “day job” - og nu er jeg klar. 7 måneder før tid! Shit, hvad skete der lige der.

2. Sæt skub på dit projekt

Det helt fantastiske er at jeg nu kan mærke: 

  • Øget motivation.
  • Projekterne der skulle have 7 måneder ekstra på deltid er speedet op og får max fokus i 7 måneder ekstra.
  • Jeg er helt sikker på at min nye disruptede plan er bedre end den gamle. 

3. Udlev din drøm

Sidder du også med en gammel drøm du gerne vil få til at gå i opfyldelse, ved at gøre idé, sidegesjæft eller hobbyvirksomhed til levevej? Så er det bare med at komme igang, få lavet en plan - eller testet dit projekt af. 

Deltidsløsningen har været rigtig god for mig i mere end 4 år. Men et par halve eller hele år vil måske også være nok for dit projekt. Det er mere risikofrit at teste noget af, hvis du ikke er økonomisk afhængig af det.

Omvendt er det nemmere at sætte skub i tingene, hvis du er afhængig af at det skal lykkes om 3-6 måneder.

Min vision

Drømmen og det jeg (måske som så mange andre) overvejede under corona-nedlukningen, var en federe hverdag. En bedre balance eller fleksibilitet mellem arbejds- og familieliv. 

Det er sjovt nok også det vi arbejder med i min egen biks Offline ApS. Her har vi en samling af initiativer fokuseret på offline hygge og nærvær. Primært igennem salg af produkter der kan hjælpe med mere offline tid. Salget sker ironisk nok via nettet. 

Nu er min pendlertur skiftet ud med permanent hjemmekontor. Det rene online-arbejdsliv er blevet udfordret af en offline dimension. Og jeg har fået sat skub på forretningen.

Har du selv nogle tips til at få et fleksibelt arbejdsliv, eller få sat fut under dine projekter, så tøv ikke med at sende mig dit tip.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Konsulent med fokus på nethandel og søgemaskiner. Har hjulpet virksomheder med SEO, konverteringer og salg siden 2008. Desuden erfaringer fra opstart og drift af egne webshops.

Founder af Search Company - i rollen som Search Marketing Specialist. 

Connect med mig på LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Overvejer du at lukke din facebookgruppe, fordi den ikke virker? Selvom den ser ud til at være stendød, så vent lige med at slå den helt ihjel. Giv den lige en måneds tid med lidt effektiv hjertemassage. Jeg viser dig hvordan. 

Is content king?
Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

”Content is King” Sådan skrev Bill Gates tilbage i 1996. Under denne catchy overskrift beskrev han de enorme muligheder for både at fremstille og publicere indhold af enhver tænkelig art, som netop internettet bragte med sig. I dag, knap 25 år efter den ikoniske udtalelse, er mængden af content nærmest eksploderet.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du lidt guf til værktøjskassen, som hjælper dig med at skrive bedre tekster.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Forestil dig, at du ligger på stranden og sipper cocktails, mens du tjener penge.

Vælge farver og identitet
Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her ser vi på hvordan du giver dit bedste "visitkort" et servicetjek.

inbound marketing
Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Læs om Inbound marketing. Det lugter lidt af Content marketing, men har en teknisk lyd. Fokus er mere snævert på leadgenerering og marketing automation.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Når du har lavet det fedeste indhold, men ingen ser det, kan man fristes til lidt filosofisk spørge, om du så overhovedet har lavet det?

Hvad har en ko med sociale medier at gøre?
Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du 3 bud på, hvordan du får det bedste ud af din business profil på sociale medier – uden at gøre det samme som alle andre.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Her får du 4 grundlæggende adfærdspsykologiske tips, som er lette at implementere. Så er du i gang.

Jonathan Bräuner Delfs
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du 5 tips til synergi mellem dit SEO-arbejde og Content Marketing.

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Konsulent med fokus på nethandel og søgemaskiner. Har hjulpet virksomheder med SEO, konverteringer og salg siden 2008. Desuden erfaringer fra opstart og drift af egne webshops.

Founder af Search Company - i rollen som Search Marketing Specialist. 

Connect med mig på LinkedIn


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her