Nogle dage kører hjernen bare på autopilot. Det kreative center er gået på weekend. Måske googler du lidt random idéer i håb om at blive inspireret - og så lander du her.
Jeg tager dig med en tur igennem indholdstrekanten og så tør jeg godt love, at du kommer ud på den anden side med mindst én god idé, du kan nå at eksekvere på inden frokost.
Indholdstrekanten kan jeg ikke tage æren for. Forfatter og ekspert i digitalisering og sociale medier Astrid Haug står bag modellen, som giver dig tre steder, du kan hente indhold fra.
Eksisterende indhold kan fx være gamle billeder. Har du nogle gamle billeder fra da du startede din virksomhed? Der er næsten altid gode fortællinger og nostalgi i gamle billeder.
Du kan også genbruge et tidligere opslag. Hvis du scroller langt nok tilbage, finder du sikkert et billede eller en video, som kan genbruges i en ny sammenhæng med en ny tekst.
Apropos genbrug - jeg så lige den anden dag, at den lokale genbrugsbutik i Viby var gået i gang med at samle outfits og præsentere dem på Facebook som inspiration.
Eksempel på præsentation af outfit:
Det er da et fint eksempel på, hvordan tingene kan få nyt liv, når de bliver sat sammen på en ny måde. Hvis du kan overføre den idé til din virkelighed, har du garanteret masser af indhold, der kan brydes op i bidder og sættes sammen påny.
At dele andres indhold er god karma.
Konkrete idéer til deling af andres indhold:
Du kan også arrangere en takeover, hvor en ambassadør eller influencer overtager din konto for en dag eller en uge. Det er også en nem måde at dele andres indhold på. Du læner dig tilbage og ser, hvor det bærer dig hen.
Det sidste ben i trekanten er nyt indhold. Det skal selvfølgelig til en gang i mellem, men ikke hver gang. Det er helt almindelig, god praksis at benytte sig af andres og eksisterende indhold på lige fod med nyt indhold.
Men heller ikke nyt indhold behøver at være raketfysik.
Jeg har samlet en lille liste med idéer til dig, der bare skal have et stikord for at komme i gang med at lave nyt indhold. Her er vi ikke nødvendigvis oppe i den store strategiske luftballon. Men ser du en idé, der ligger lige til dit højreben, så snupper du bare den.
E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist
Konsulent med fokus på nethandel og søgemaskiner. Har hjulpet virksomheder med SEO, konverteringer og salg siden 2008. Desuden erfaringer fra opstart og drift af egne webshops.
Founder af Search Company - i rollen som Search Marketing Specialist.