Bloggen

3 alternative veje til content distribution

Når du har lavet det fedeste indhold, men ingen ser det, kan man fristes til lidt filosofisk spørge, om du så overhovedet har lavet det?

Godt indhold skal distribueres.

Her finder vi 3 alternative distributionsformer frem, som måske har samlet støv på hylden i kortere eller længere tid.

RSS readers

Fair nok, det er nok nærmere en distributionsmetode end det er reelt indhold. Om ikke andet, så giver det både nye og tilbagevendende læsere.

Andre hjemmeside-ejere og din egen profil på forums m.v. kan benytte et RSS-feed til indlejring af dine nyeste nyheder. Simpelt og enkelt får du vist din titel og en kort beskrivelse af indholdet - med link til din artikel.

Læs mere: Sådan får du et RSS-feed

De tilbagevendende læsere får du via RSS readers, hvor interesserede læsere abonnerer på dine nyeste nyheder. Det kan fx være via Feedly. 

Notifikationer

Push-notifikationerne var hippe i starten af 2019 - eller cirka deromkring. Med et enkelt klik giver brugeren accept til, at du sender push beskeder med nyeste artikler.

Det kan være super brugbart for brugeren, som gerne vil være opdateret med seneste nyt. Samtidig får du dit indhold længere ud.

Men det kan også være irriterende.

Og i 2018-2019 var det et mareridt med popup-beskeder på alle hjemmesider, som ønskede accept til at sende notifikationer.

Efter de første fejl-accepter, var der hurtigt flere der slog funktionen helt fra i browseren. For at undgå opt-in boksen.

Overvej push-notifikationer hvis du har noget højaktuelt nyhedsstof, som brugeren gerne vil læse med det samme. Og misbrug ikke din permission til salg af dimser og dutter i din webshop.

Short message service?

Jep. Den er god nok. Det er den gode gamle SMS. 

Siden 90’erne har vi sendt de små beskeder med smileyer og senere emojis. I 2010 toppede det med 6,6 milliarder sendte SMS’er alene i Danmark. Siden har den kurve været nedadgående og udfordret af Facebook og iMessage m.v. I 2016 var tallet halveret til ca. 3 milliarder.

Det er altså en udfordret distributionsform. Men selvom du nu sender iMessages og Messenger-beskeder mere end SMS’er, så kan du sagtens modtage en SMS. Og den læser du, gør du ikke?

Forslag: Distribuer dit top indhold - og kun det vigtigste - via SMS til særlige abonnenter, der har givet tilladelse til dette. Test det og se responsen. Læser de indholdet - eller afmelder de sig bare igen?

SMS’er kan automatiseres, fx ved at tage seneste indhold fra dit RSS-feed. Du kan lave et RSS-feed med udvalgt indhold fra en specifik kategori. Det kunne være din “breaking news” kategori. Derved får brugeren kun en SMS når det er særligt vigtigt.

Det var tre lidt alternative og måske glemte distributionsformer.

Har du andre forslag? Måske fede resultater med tryksager? Del gerne dine forslag eller erfaringer med oldschool distribution med mig.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Konsulent med fokus på nethandel og søgemaskiner. Har hjulpet virksomheder med SEO, konverteringer og salg siden 2008. Desuden erfaringer fra opstart og drift af egne webshops.

Founder af Search Company - i rollen som Search Marketing Specialist. 

Connect med mig på LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Tags:
Trenden med live shopping på sociale medier har godt fat i begrænsningens kunst. Det er lige nu, det sker. Det er live og der er flere købere med i kapløbet. Ingen pæn kø - det er bare først til tasterne og først til mølle.
Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Når vi snakker salg og marketing, falder snakken tit på leads og leadgenerering. Men hvad er det for noget?

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Jeg tager dig med en tur igennem indholdstrekanten og så tør jeg godt love, at du kommer ud på den anden side med mindst én god idé, du kan nå at eksekvere på inden frokost.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Læs med og få mit bud på 7 konverteringsoptimeringer, du kan lægge ud med, for at skyde væksten i gang.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Overvejer du at lukke din facebookgruppe, fordi den ikke virker? Selvom den ser ud til at være stendød, så vent lige med at slå den helt ihjel. Giv den lige en måneds tid med lidt effektiv hjertemassage. Jeg viser dig hvordan. 

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

”Content is King” Sådan skrev Bill Gates tilbage i 1996. Under denne catchy overskrift beskrev han de enorme muligheder for både at fremstille og publicere indhold af enhver tænkelig art, som netop internettet bragte med sig. I dag, knap 25 år efter den ikoniske udtalelse, er mængden af content nærmest eksploderet.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her får du lidt guf til værktøjskassen, som hjælper dig med at skrive bedre tekster.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Forestil dig, at du ligger på stranden og sipper cocktails, mens du tjener penge.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her ser vi på hvordan du giver dit bedste "visitkort" et servicetjek.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Læs om Inbound marketing. Det lugter lidt af Content marketing, men har en teknisk lyd. Fokus er mere snævert på leadgenerering og marketing automation.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her får du 3 bud på, hvordan du får det bedste ud af din business profil på sociale medier – uden at gøre det samme som alle andre.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her får du 4 grundlæggende adfærdspsykologiske tips, som er lette at implementere. Så er du i gang.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her får du 5 tips til synergi mellem dit SEO-arbejde og Content Marketing.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Jeg havde lagt en plan. Der var 7 måneder til jeg skulle gå fuld tid. Men så.. Læs her hvorfor jeg mener du bør gå fuld tid tidligere end planlagt.

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Konsulent med fokus på nethandel og søgemaskiner. Har hjulpet virksomheder med SEO, konverteringer og salg siden 2008. Desuden erfaringer fra opstart og drift af egne webshops.

Founder af Search Company - i rollen som Search Marketing Specialist. 

Connect med mig på LinkedIn

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.