Bloggen

Tør du stille dine kunder disse 3 spørgsmål?

Tags: Salg

Kender du det, at du er på cafe, og du får en halvdårlig oplevelse. Maden er måske lidt kold og sodavanden er flad. Servitricen spørger dig aldrig om din oplevelse, og du siger heller ikke noget, når du går.

Det eneste du tænker er, at her kommer du i hvert fald ikke tilbage…

Hvad nu hvis de havde lagt en seddel på dit bord, hvor du kunne rate betjeningen, maden og den samlede oplevelse. Så kunne du være kommet med din feedback, og de havde mulighed for at gøre det bedre for fremtidige kunder - og måske havde de fået en ekstra chance hos dig!

Men enten har de ikke tænkt over det, eller også tør de ikke spørge.

Spørger du dine kunder?

Måler du dine kunders tilfredshed? Ved du, om de er tilbøjelige til at købe igen?

Overvej om du ikke skal sende et kort spørgeskema, efter du har færdiggjort dit arbejde.

Spørg dem f.eks. om:

  • Vil de anbefale dig?
  • Vil de bruge dig igen?
  • Hvor tilfredse er de med dit slutprodukt?


Giv dine kunder muligheden for at komme med uddybende kommentarer til sidst. Her vil gemme sig mange guldkorn, som du kan arbejde videre med.

Ved at få svar på disse få spørgsmål, kan du hurtigt pejle dig ind på, om du egentlig leverer den ønskede værdi til dine kunder.

Husk – det er altid dyrere at anskaffe nye kunder, end det er at sælge til eksisterende kunder.

Og skulle du få nogle dårlige svar tilbage, så se det som en gave. For havde du ikke fået det at vide, ville du ikke vide, hvor du skulle ændre noget.

Der findes flere gratis redskaber, hvor du også kan få en samlet analyse på tværs af kunder:

www.surveymonkey.com

www.surveyplanet.com

Eller gør ganske enkelt bare brug af et stykke papir eller en mail.

Så, hvad er du bange for?

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Melanie S. Nielsen er uddannet cand.ling.merc ved CBS og arbejder til daglig med online markedsføring i it-virksomheden TimeLog A/S, der i 2001 selv startede op som iværksættervirksomhed.

Melanie optimerer både på SEO og SEM og har erfaring inden for blogging, kundeservice og kommunikation.

Melanies opgave er bl.a. at gøre det tekniske it-sprog forståeligt for alle samt at udbrede tips og tricks omkring, hvordan man selv og virksomheden kan blive mere effektiv.

 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Det fjerde og afsluttende indlæg i vores lille serie om kontraktstyring. Melanie Smith Nielsen er klar med sine sidste guldkorn i denne omgang.

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Melanie Smith Nielsen er tilbage med mere kontraktstyring til folket. Tredje ud af fire indlæg. Forbered dig på at blive klogere.

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Melanie Smith Nielsen er tilbage med sit andet indlæg i serien om kontraktstyring. Lær at begå dig i kontrakt-junglen. 

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Kontraktstyring er ligeså enormt vigtigt, som det er indviklet. I de næste uger vil Melanie Smith Nielsen forsøge at skabe et overblik.

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Undskyld, har du to minutter? 

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Forstyrrelser og ad hoc opgaver tager for meget af tiden på arbejdet, hvorfor det pludselig bliver forståeligt, at vi ikke når det, vi har sat os for.

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Få succes med din projektestimering

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Timeregistrerer du din og din virksomheds performance? Dokumentér tiden og du styrker din forretning! 

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Tags:
Salg

Det er ikke altid, at kunderne kommer løbende i en lind strøm. Du har to muligheder. Enten kan du afvente, om det sker, eller også kan du selv tage initiativet.

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Tags:
IT

Skal I ud at investere i et nyt it-system, er det en rigtig god ide at væbne sig med tålmodighed – for der er mange om buddet og hvad skal I vælge?

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Som iværksætter gælder det om at bruge tiden rigtigt, så timerne bliver lagt der, hvor der er størst afkast. Men det kan være svært at vurdere, hvor ens anstrengelser bærer den største frugt – og om tiderne kunne bruges bedre.

Melanie Smith …

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Er tid jeres vigtigste hyldevare? Og får I registreret alle timer til tiden? For små og mindre konsulentvirksomheder er der meget værdi at hente i Excel – men også mange ting at være opmærksomme på.

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Melanie S. Nielsen er uddannet cand.ling.merc ved CBS og arbejder til daglig med online markedsføring i it-virksomheden TimeLog A/S, der i 2001 selv startede op som iværksættervirksomhed.

Melanie optimerer både på SEO og SEM og har erfaring inden for blogging, kundeservice og kommunikation.

Melanies opgave er bl.a. at gøre det tekniske it-sprog forståeligt for alle samt at udbrede tips og tricks omkring, hvordan man selv og virksomheden kan blive mere effektiv.

 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.