Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Et budget er ikke kun forbeholdt din økonomi - også din tid

De fleste af os har sikkert trukket på smilebåndet en enkelt gang eller to, når vi har set tv programmer hvor familier med en forholdsvis normal indkomst, har et forbrug som var de millionærer. For de fleste kan nemlig godt finde ud af at holde styr på økonomien.

Det står dog langt værre til, når det kommer til at holde styr på tiden.

Mange, og her tænker jeg især på tidsoptimistiske ledere, har røde tal på bundlinjen, når det kommer til overtræk på tidsbudgettet.

Specielt hvis du er dårlig til at sige nej, har for mange urealistiske deadlines eller ikke har lavet en tidsrealistisk plan.

Lav et tidsbudget

Du bliver nødt til at få et overblik over, hvor meget der kommer ind (opgaver), og hvor meget der ryger ud (tid) – tingene bliver nødt til at gå op hvis du ikke skal overskride dit ”budget”.

Prøv denne øvelse:

• Lav en liste over alle de opgaver, du skal nå i dag - både små som store

• Estimér hvor lang tid du regner med, at hver opgave vil tage dig og læg det sammen til sidst – husk ”buffer” tid, som forberedelse og transport

• Er der overensstemmelse mellem den tid, du regner med at tilbringe på arbejdet, og den opgavemængde du har?

Husk 40% af din tid går til uforudsete opgaver

Du skal huske at have 40% reglen i baghovedet, når du laver dit tidsbudget.

Undersøgelser viser, at op til 40% af din arbejdsdag går med uforudsete forstyrrelser.

E-mail, telefon opkald, ad hoc opgaver m.m. Dvs. at når du har lavet dit tidsbudget, skal du huske at trække noget tid fra (måske op til 40%) for at være sikker på at have tid til både de planlagte og de uplanlagte opgaver.

God fornøjelse med at planlægge din dag i morgen.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Melanie S. Nielsen er uddannet cand.ling.merc ved CBS og arbejder til daglig med online markedsføring i it-virksomheden TimeLog A/S, der i 2001 selv startede op som iværksættervirksomhed.

Melanie optimerer både på SEO og SEM og har erfaring inden for blogging, kundeservice og kommunikation.

Melanies opgave er bl.a. at gøre det tekniske it-sprog forståeligt for alle samt at udbrede tips og tricks omkring, hvordan man selv og virksomheden kan blive mere effektiv.

 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration

Det fjerde og afsluttende indlæg i vores lille serie om kontraktstyring. Melanie Smith Nielsen er klar med sine sidste guldkorn i denne omgang.

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration

Melanie Smith Nielsen er tilbage med mere kontraktstyring til folket. Tredje ud af fire indlæg. Forbered dig på at blive klogere.

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration

Melanie Smith Nielsen er tilbage med sit andet indlæg i serien om kontraktstyring. Lær at begå dig i kontrakt-junglen. 

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration

Kontraktstyring er ligeså enormt vigtigt, som det er indviklet. I de næste uger vil Melanie Smith Nielsen forsøge at skabe et overblik.

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration

Forstyrrelser og ad hoc opgaver tager for meget af tiden på arbejdet, hvorfor det pludselig bliver forståeligt, at vi ikke når det, vi har sat os for.

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration

Få succes med din projektestimering

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Salg

Mål dine kunders tilfredshed og udbytte. Du vinder på det. 

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration, Økonomi

Timeregistrerer du din og din virksomheds performance? Dokumentér tiden og du styrker din forretning! 

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Salg

Det er ikke altid, at kunderne kommer løbende i en lind strøm. Du har to muligheder. Enten kan du afvente, om det sker, eller også kan du selv tage initiativet.

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: IT

Skal I ud at investere i et nyt it-system, er det en rigtig god ide at væbne sig med tålmodighed – for der er mange om buddet og hvad skal I vælge?

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration, Økonomi

Som iværksætter gælder det om at bruge tiden rigtigt, så timerne bliver lagt der, hvor der er størst afkast. Men det kan være svært at vurdere, hvor ens anstrengelser bærer den største frugt – og om tiderne kunne bruges bedre.

Melanie Smith Nielsen
Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S
Tags: Administration, IT

Er tid jeres vigtigste hyldevare? Og får I registreret alle timer til tiden? For små og mindre konsulentvirksomheder er der meget værdi at hente i Excel – men også mange ting at være opmærksomme på.

Online Marketing Coordinator hos TimeLog A/S

Melanie S. Nielsen er uddannet cand.ling.merc ved CBS og arbejder til daglig med online markedsføring i it-virksomheden TimeLog A/S, der i 2001 selv startede op som iværksættervirksomhed.

Melanie optimerer både på SEO og SEM og har erfaring inden for blogging, kundeservice og kommunikation.

Melanies opgave er bl.a. at gøre det tekniske it-sprog forståeligt for alle samt at udbrede tips og tricks omkring, hvordan man selv og virksomheden kan blive mere effektiv.

 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her