Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Har du talt med dine kunder i dag?

Som bekendt er den bedste (og værste) reklame den, der går fra mund til mund. Driver du en netbutik, er det derfor altafgørende, hvordan du håndterer potentielle konflikter med dine kunder. Det er nemlig lige netop din evne til at løse konflikter, der bliver afgørende for, om mund-til-mund reklamen ender med at blive god eller dårlig.

I den forbindelse spurgte vi sidste efterår de danske forbrugere, hvad der betyder mest for dem, hvis de oplever problemer med en netbutik, hvor de har handlet. Læs hvad danskerne svarede nedenfor. Måske det kan give stof til eftertanke.

 

Tilgængelighed den vigtigste faktor
I undersøgelsen svarer hele 70 pct. af de adspurgte, at tilgængelighed er en af de vigtigste faktorer, hvis der opstår problemer med en netbutik, hvor de har handlet. Undersøgelsen taler sit klare sprog; har du en netbutik, skal det være nemt og hurtig at komme i kontakt med dig. Hvad enten man som kunde oplever et problem før, under eller efter et køb er direkte kontakt til netbutikken altså særligt vigtigt. Der er ingen tvivl om, at det stiller nogle krav til den måde, du indretter din onlineforretning på. Derfor vil jeg anbefale, at du klart og tydeligt gør opmærksom på, hvordan og hvornår du kan kontaktes, samt hvor hurtigt man som kunde kan forvente svar på mails.

 

Er du tilgængelig?
Hvis ikke du kan svare ja til ovenstående spørgsmål uden at tøve, så er der stensikkert plads til forbedring ift. din kundeservice. Du kan med fordel stille dig selv følgende spørgsmål:

• Er mine kontaktinformationer placeret tydeligt nok?
• Bør jeg investere i et system til kundehåndtering?
• Hvor hurtigt forventer jeg selv svar på mails?
• Lover jeg mere end jeg kan holde?

Derfor: Tal med dine kunder – de vil nemlig gerne tale med dig.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Chefjurist hos e-mærket

e-mærket er hele Danmarks garanti for sikker og gennemsigtig e-handel. Vi certificerer de gode webshops og kæmper for at løfte niveauet og få alle med. Hver dag bringer vi køber og sælger tættere sammen og forenkler, forsikrer og forbedrer den danske e-handel. For virksomhederne betyder det et boost til både butik og bundlinje. For forbrugerne betyder det en let og lige vej til bedre online shopping.

e-mærket er en nonprofitorganisation grundlagt i år 2000. Vi samler butikker og forbrugere om at styrke dansk e-handel til fordel for os alle. e-mærket repræsenterer en bred stifterkreds – fra Forbrugerrådet Tænk til Dansk Erhverv og DI. Vores medlemmer tæller over 2.200 danske medlemsvirksomheder, der driver e-handel inden for forskellige brancher. Fra biler til boligudstyr og fra dagligvarer til designertøj.

Mød Camilla og e-mærket på vores hjemmeside.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura, Kommunikation & Markedsføring

Du kan sikkert allerede mærke det på dit eget besøgstal. Juleræset er i gang, og det trækker endnu flere kunder til de danske webshops. Vil du gerne have så stor en bid af julekagen som muligt, er det nu, du skal i gang.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Webshops på tablets og mobil er ofte skåret helt ind til benet. Men hvor meget må man egentlig fjerne, før man kommer på kant med loven?

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Vil du i 1 år og 14 dage være tvunget til at betale det fulde beløb tilbage på en returneret vare? Og vil du fjerne muligheden for at fratrække en eventuel værdiforringelse fra de udtrådte løbesko, kunden har sendt retur? Nej vel? Læs, hvordan du undgår det.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Jurasprog kan til tider blive så kringlet og nærmest uforståeligt, at det giver enhver ikke-jurist grå hår. Derfor har jeg oversat juraens oldgræsk til forståeligt dansk.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Undgå Facebooks spamfælder ved at kende vores gode råd

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

”Fri ombytning”– hvad indebærer det? I dette indlæg har jeg gjort det let for dig at finde rundt i nogle af de udtryk, der oftest bruges i forbindelse med julehandlen på nettet.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Forhandler du produkter, der henvender sig til børn og unge, er der tre punkter, du skal være særligt opmærksom på i forbindelse med din markedsføring.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

I dag træder nye retningslinjer for betaling på nettet i kraft. Jeg har gjort det nemt for dig at finde ud af, om de nye retningslinjer vedrører dig og din netbutik. 

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

I den nye forbrugeraftalelov er der en række ændringer i forbindelse med kundens ret til at fortryde et køb, som er væsentlige for dig, der driver netbutik. Ifølge den nye lov må forbrugeren nemlig returnere brugte varer. Bliv klogere på, hvordan du håndterer sådanne varer i dette indlæg.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Når den nye forbrugeraftalelov træder i kraft d. 13. juni ændres kravene til, hvilke informationer du som netbutikejer har pligt til at oplyse kunden om forud for købet. Læs med her og find ud af, hvordan du undgår, at kunden pludselig har 12 måneders fortrydelsesret.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Den 13. juni træder en ny forbrugeraftalelov i kraft. Med den nye lov kommer en række væsentlige ændringer, som det bliver afgørende for dig med netbutik at kende. Læs med og find bl.a. ud af, hvordan den nye lov gavner dig som erhvervsdrivende.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Driver du en netbutik og markedsfører du dig gennem f.eks. nyhedsbreve, kan det godt betale sig at kende spamreglerne. Faktisk har du nok ikke råd til at lade være.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Forretningsvilkår, aftalevilkår og handelsbetingelser, ja kært barn har mange navne, og når indholdet skal tilpasses, er mulighederne endnu flere. Udover at du som netbutik skal have dem, er her en række ting, du bør vide.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura, Salg

Driver du en netbutik, er det vigtigt at huske på, at julen for mange danskere starter allerede i oktober. Få 10 gode råd til, hvordan du kan gøre din netbutik klar til julekunderne.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: Jura

Spørgsmålet er ikke altid så ligetil at besvare. Det afhænger nemlig i høj grad af, hvordan man ser på det, og faktisk kan det ende med at blive forskellen på succes og fiasko.

Camilla Engel Post
Chefjurist hos e-mærket
Tags: IT, Salg

Nem og gratis adgang til millioner af kunder og frit slag for diverse kreative markedsføringstiltag. Ja, det lyder godt, ikke? Men der også her regler for, hvordan man markedsfører sig i overensstemmelse med såvel dansk lovgivning som Facebooks egne regler. Læs med her.

Chefjurist hos e-mærket

e-mærket er hele Danmarks garanti for sikker og gennemsigtig e-handel. Vi certificerer de gode webshops og kæmper for at løfte niveauet og få alle med. Hver dag bringer vi køber og sælger tættere sammen og forenkler, forsikrer og forbedrer den danske e-handel. For virksomhederne betyder det et boost til både butik og bundlinje. For forbrugerne betyder det en let og lige vej til bedre online shopping.

e-mærket er en nonprofitorganisation grundlagt i år 2000. Vi samler butikker og forbrugere om at styrke dansk e-handel til fordel for os alle. e-mærket repræsenterer en bred stifterkreds – fra Forbrugerrådet Tænk til Dansk Erhverv og DI. Vores medlemmer tæller over 2.200 danske medlemsvirksomheder, der driver e-handel inden for forskellige brancher. Fra biler til boligudstyr og fra dagligvarer til designertøj.

Mød Camilla og e-mærket på vores hjemmeside.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her