Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Digitale Trends i 2020

Det er ikke så overraskende, at meget vil gå igen fra 2019.

Teknologien bliver bare bedre og bedre, og det giver nye og smartere muligheder. Derfor kunne man sagtens fristes til at sige, at 2020 blot bliver mere af det samme, som vi har set i 2019. Men det er alligevel ikke helt sådan, det er.

I 2020 vil teknologien blive endnu skarpere, og det vil stille virksomheder og medarbejdere overfor nye og spændende digitale udfordringer.

Hos Kursusfabrikken har vi givet vores bedste bud på, hvad de nye, store digitale trends vil være i 2020.
Derfor kan du læse om:

  • Hyper-X
  • Kreative strategier
  • Amazon
  • Interaktivt content
  • TikTok

I dette indlæg finder du en introduktion til de to første trends.
Hvis du vil læse den uddybende guide og lære mere om alle 5 trends, kan du finde vores 5 Digitale Trends i 2020 lige her!

 

Trend 1: Hyper-X

Vi kunne have kaldt vores første trend for mange ting, f.eks. hyper-targeting, hyper-interaction, hyper-automation osv. Men intet af det ville være helt dækkende for den trend, som kun har vist os toppen af isbjerget. Hyper-X er et udtryk for, at teknologien - hele vejen rundt - bliver klogere, smartere, hurtigere og mere automatiseret. 

I 2020 vil vi se, hvordan AI og ML udvikles og kobles endnu bedre sammen. Vi vil se flere eksempler på udbredelse af digitale tvillinger samt stadigt mere avancerede digtiale løsninger. Lyder det som en stor mundfuld? Det er bestemt heller ikke den vej, alle virksomheder skal - endnu.

Men langt de fleste virksomheder vil i 2020 opleve, hvordan et stigende antal opgaver automatiseres og overtages af robotter og algoritmer. Det kan f.eks. være gennem hyper-targeted advertising, RPA m.m. Selvom der for mange virksomheder kan synes langt til digitale tvillinger og AI, vil de fleste opleve, at der faktisk ikke er så langt til hyper-X i 2020.

 

Trend 2: Kreative strategier

I forlængelse af hyper-X er det vigtigt at fremhæve, at vi selvfølgelig ikke bliver arbejdsløse alle sammen. Vi skal ikke frygte robotternes indtog, for de kan langt hen ad vejen være en hjælp til trivielle og rutinemæssige opgaver som f.eks. budjusteringer og placeringer.

Det betyder samtidig, at det giver mere tid til de kreative tanker, strategi og udvikling. Alt det, som robotterne ikke kan. 

Jo flere virksomheder, der tager de nye teknologiske muligheder til sig, desto større behov for differentiering gennem strategi og content. De virksomheder, som forstår at udnytte teknologien til deres fordel, og samtidig skaber unikt, relevant indhold, vil stå stærkt i kampen om kunderne i 2020. 

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Camilla er ansat som kommunikations- og administrationschef ved Kursusfabrikken. Hun arbejder til daglig med:

✓ Content Marketing
✓ E-mail Marketing
✓ Online Marketing
✓ Ekstern og intern kommunikation
✓ Weboptimering og konverteringsoptimering
✓ Webanalyse i Google Analytics
✓ Det overordnede ansvar for kursuskoordinering

Camilla er uddannet cand.mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet, og hun er certificeret i Google Analytics og Google AdWords.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags:

Mobiloptimering er vigtigere end nogensinde før. Har du styr på, hvordan du gør?

Kom sikkert fra start med content marketing
Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du i gang med content marketing? Når du har læst indlægget, vil du vide, hvordan du kan tiltrække nye kunder med strategisk og værdifuldt indhold.

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Bliv klogere på videomarkedsføring og få indblik i, hvorfor video fungerer så godt.

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I dette indlæg tager vi fremtidsbrillerne på og sætter fokus på digitale trends i 2018.

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du skal i gang med e-mail markedsføring, er det vigtigt, at du allerede fra start sætter dig ind i, hvordan du undgår, at dine nyhedsbreve ender i spamfiltrene. Derudover er det bestemt ikke ligegyldigt, hvordan du vælger at udsende dine nyhedsbreve.

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Google Analytics er langt mere end blot et rapporteringsprogram, der kan fortælle dig, hvor meget trafik du har på hjemmesiden, og hvilke undersider der klarer sig godt. 

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Er du blandt de 1,7 mio. danske brugere, der har oprettet en profil på LinkedIn? Ved du, hvordan du gør din profil synlig og søgbar?

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Content marketing er en gren af markedsføringsuniverset, som fokuserer på længerevarende effekter - men du skal altså stadig måle på din indsats!

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: IT

Google Analytics er et uundværligt værktøj - lær om det nu!

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: Administration

Brug LinkedIn som markedsføringskanal for din virksomhed. 

Camilla Kjærsgaard Pedersen
Ekspert i Online markedsføring og Content marketing
Tags: Salg

Hvordan kommer man i gang med at markedsføre sin virksomhed? Kom godt fra start og få overblikket her. 

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Camilla er ansat som kommunikations- og administrationschef ved Kursusfabrikken. Hun arbejder til daglig med:

✓ Content Marketing
✓ E-mail Marketing
✓ Online Marketing
✓ Ekstern og intern kommunikation
✓ Weboptimering og konverteringsoptimering
✓ Webanalyse i Google Analytics
✓ Det overordnede ansvar for kursuskoordinering

Camilla er uddannet cand.mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet, og hun er certificeret i Google Analytics og Google AdWords.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her