Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Tid til forandring: Tid er den afgørende faktor i virksomhedens opstartsfase

Hvornår var sidste gang du arbejdede i weekenden? Hvis du er ejer af en lille eller mellemstor virksomhed, er chancerne for, at det er sket for nylig, ret stor. Faktisk siger kun 17% af startup- og SMV-ejere, at de aldrig arbejder i weekenderne.

Manglende tid er aktuelt en af ​​de største udfordringer for små virksomheder. Små virksomheder har i sagens natur færre medarbejdere til at håndtere administration, it, økonomistyring og rekrutteringskrav. At håndtere disse forretningsområder kan tage værdifuld tid væk fra at servicere eller finde kunder, og det kan alvorligt hæmme både arbejdsforhold og virksomhedsvækst.

Derfor har vi spurgt 2.200 SMV-ejere i EMEA for at forstå faktorerne bag den manglende tid, hvordan manglen på tid påvirker ydeevnen - og hvordan små virksomheder kan finde de ekstra minutter og timer, de har brug for. Vi har brug for disse virksomheder til at være disruptors, innovatører, og til at opdage den “næste store ting” - men de har brug for tid og plads til at kunne gøre det.

Lang arbejdstid kompromitterer forretningsresultater og medarbejdernes velvære
Ved første øjekast synes arbejdstiden for små og mellemstore virksomhedsejere tæt på det klassiske gennemsnit for fuldtidsansatte, 31-40 timer om ugen. Men grav lidt dybere, og det viser sig at det helt klart er normen - ikke undtagelsen - at arbejde uden for de "typiske" arbejdstimer.

Meget få SMV-ejere arbejder aldrig på helligdage (26%), deres årlige ferie (25%) eller religiøse helligdage (24%). Og selvom tre femtedele (60%) var motiveret af en bedre balance mellem arbejde og liv, da de startede deres forretning, er det ofte ikke virkeligheden længere henne i forløbet.

En tredjedel (37%) indrømmer en "jag og hastværk" kultur, der ødelægger både forretningsresultater og medarbejdernes velbefindende. Fra et forretnings-synspunkt siger to femtedele (40%), at manglende tid har kostet deres virksomhed penge eller ny forretning.

Men måske endnu mere alarmerende siger næsten halvdelen (47%) af SMV-lederne, at manglende tid har en negativ indvirkning på deres  eller deres medarbejderes helbred- og en ud af fire (26%) har set medarbejdere have fravær på grund af dårligt mentalt helbred.

Teknolgoi skal hjælpe med at finde de ekstra minutter og timer, som SMV'erne har brug for
At finde nye kunder og håndtere dem der er, er afgørende for at vækste, både som lille og mellemstor virksomhed, især med kundeforventninger der er højere end nogensinde. Men SMV'ernes tid går ofte tabt på andre, mindre værdifulde opgaver. Halvdelen af ​​SMV-ledere siger, at administration er den største tidsrøver i virksomheden.

Heldigvis mener SMV-ejere, at teknologi kan hjælpe dem med at finde de ekstra minutter og timer, der vil gøre en reel forskel. Halvdelen siger, at takket være teknologien er medarbejderne allerede blevet mere produktive, end de var for to år siden, mens 54% siger, at nye teknologier vil spare virksomheden mere tid i fremtiden.

Teknologi kan hjælpe SMV'erne med at fokusere deres tid effektivt ved at:

  • Fungere som Automatiseret salgsadministrator der kan frigive mere tid til at sælge
  • Strømline gentagne opgaver og dataindtastning
  • Sortering og administration af kundeforespørgsler for at forbedre kundeservice


Mindre virksomheder er ofte mere tidspressede end deres større rivaler, hvilket betyder, at det er afgørende, at tiden bruges på den rigtige måde. Teknologi kan hjælpe SMV'er med at fokusere på, hvad der betyder noget, for at forbedre deres forretningsresultater og arbejdsliv.

Læs mere om, hvordan teknologi kan spare din virksomhed værdifuld tid i vores #TimetoTransformreport. (Https://www.salesforce.com/uk/campaign/time-to-transform/)

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce

Michael Zink er uddannet økonom fra Århus Universitet, men har de seneste 20 år arbejdet
i ind- og udland med IT-ledelse, forretningsudvikling, innovation og salg. Han er landechef for
Salesforce Danmark og aktiv debattør i forhold til teknologi, udvikling og ledelse.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Tryghed

Nogle gange er det bedre at blive inspireret til at tænke, end blot at få løsningen.
 

 

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Digitaliseringsforvirring. Hvad er det vi taler om, hvad vil vi opnå
og gør vi det sværere end nødvendigt? 
 

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation & Markedsføring

Cloud er kommet for at blive. Det er for alle - uanset om det er en enkeltmandsvirksomhed eller en koncern.

Ingen hardware, ingen store investeringer men masser af fordele.

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Alt for mange taler om vigtigheden af kundefokus, og lader det blive ved det. Det vinder man ingen kunder på.
 

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Tryghed

Kultur og værdisæt. Meget mere end floskler. De kan enten stå i vejen for - eller skabe den store succes.

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Viden er magt, men den er meget mere, hvis du deler. Se her hvorfor.

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Der er ingen over eller ved siden af kunden. Så kort kan det siges. For uden kunden er der intet salg og ingen forretning.

Men hvordan kommer kunderne til at elske dig?

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation & Markedsføring

Innovation – meget mere end blot et smart begreb.
Det er en strategisk hjørnesten.

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation & Markedsføring

Innovation er ikke længere et ”Nice to have”. Det er ”Need to have”!
Hvor højt står innovation og udvikling på dagordenen hos jer?

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Hvad enten man opererer som international eller lokal virksomhed, er der en ting, det er vigtigt at huske. Giv tilbage til det samfund, hvor du arbejder

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Salg

Når man starter virksomhed er der ikke råd til at tabe nogen salgsmuligheder på gulvet

Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce

Michael Zink er uddannet økonom fra Århus Universitet, men har de seneste 20 år arbejdet
i ind- og udland med IT-ledelse, forretningsudvikling, innovation og salg. Han er landechef for
Salesforce Danmark og aktiv debattør i forhold til teknologi, udvikling og ledelse.

167 indlæg
37 indlæg
74 indlæg
17 indlæg
52 indlæg
176 indlæg
203 indlæg
38 indlæg
RELEVANTE INDLÆG

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her