Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Cloud - meget mere end vi har set

Cloud er efterhånden ikke en nyhed. Det har været der længe - i hvert fald set med IT-mæssige øjne, men det er stadig ikke alle, der har taget cloud helt til sig, og det er kort sagt en meget stor fejl. Ikke bare en mindre nå-ja fejl - men en forretningsstrategisk fejl.

Lad mig give nogle eksempler.

Et af de store flagskibe i dansk erhvervsliv er uden tvivl JYSK. De voksede hurtigt, gjorde det godt i Danmark og har nu formået at vokse videre internationalt med en ganske overvældende hastighed. Hvordan? Fordi de har været visionære og gode købmænd. Derfor anvender de en cloud-baseret løsning.

Fordelen er indlysende og godt beskrevet af deres head of customer service i en nylig artikel i RetailNews. Med cloud har de med et slag kunne skære alle de traditionelle voldsomme investeringer i hardware og server-setups væk. De har en central cloud-platform, som de mere end hurtigt har kunnet tilpasse til deres behov i de lande, de har valgt at gå ind i. Det er enkelt, hurtigt, nemt at kontrollere og ganske enkelt god forretning.

Hvis jeg spurgte en tilfældig retail CIO hvilke omkostninger og udfordringer han ville forudse med en traditionel hardwareløsning, hvis de skulle vokse internationalt i lighed med JYSK, ville han uden tvivl tage den store lommeregner frem og påtænke en meget lang rollout proces. JYSK gjorde det på få måneder og uden de normale tunge hardware-investeringer.

Det er bare et eksempel på, hvorfor cloud er en så formidabel løsning - og det er ikke kun i forhold til retail. Indenfor bank og forsikring har også Alm.Brand vist hvordan en cloudbaseret løsning har kunnet bidrage til at løfte deres forretningsstrategiske målsætninger om at sætte kunden i fokus tættere på målet.

Flexibiliteten er i top, løsningen er skalerbar og vokser med kunden, tab af vitale data i forbindelse med mistede bærbare er pludselig ikke et problem på samme måde som før - og ikke mindst er cloud godt for miljøet. En cloudløsning belaster bare ikke miljøet og CO2 regnskabet lige så meget som en traditionel hardware- og softwaretilgang. Og med et stadig større fokus på virksomhedernes bæredygtighed, er det ikke et punkt, der skal tages let på.

Cloud er fremtiden og analyserne bakker op. Nye tal fra rapporten “2017 BDO Technology Outlook Survey” refereret i Forbes viser, at 74% af Tech CFO’s forventer at cloud computing vil have den største målbare påvirkning på deres forretning i 2017. I forlængelse heraf viser en IDC analyse at forventningerne peger mod at 50% af IT-midlerne allerede i 2018 vil blive allokeret til cloud-baserede løsninger.

Så til tvivlerne eller dem, der bare ikke har turdet tage springet. Lad mig sige det som det er: Det nytter ikke længere at lukke øjnene. Cloud er kommet for at blive - og det bliver kun større.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce

Michael Zink er uddannet økonom fra Århus Universitet, men har de seneste 20 år arbejdet
i ind- og udland med IT-ledelse, forretningsudvikling, innovation og salg. Han er landechef for
Salesforce Danmark og aktiv debattør i forhold til teknologi, udvikling og ledelse.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Tryghed

Nogle gange er det bedre at blive inspireret til at tænke, end blot at få løsningen.
 

 

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Digitaliseringsforvirring. Hvad er det vi taler om, hvad vil vi opnå
og gør vi det sværere end nødvendigt? 
 

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Alt for mange taler om vigtigheden af kundefokus, og lader det blive ved det. Det vinder man ingen kunder på.
 

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Tryghed

Kultur og værdisæt. Meget mere end floskler. De kan enten stå i vejen for - eller skabe den store succes.

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Viden er magt, men den er meget mere, hvis du deler. Se her hvorfor.

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Der er ingen over eller ved siden af kunden. Så kort kan det siges. For uden kunden er der intet salg og ingen forretning.

Men hvordan kommer kunderne til at elske dig?

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation & Markedsføring

Innovation – meget mere end blot et smart begreb.
Det er en strategisk hjørnesten.

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation & Markedsføring

Innovation er ikke længere et ”Nice to have”. Det er ”Need to have”!
Hvor højt står innovation og udvikling på dagordenen hos jer?

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Hvad enten man opererer som international eller lokal virksomhed, er der en ting, det er vigtigt at huske. Giv tilbage til det samfund, hvor du arbejder

Michael Zink
Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce
Tags: Salg

Når man starter virksomhed er der ikke råd til at tabe nogen salgsmuligheder på gulvet

Regional Vice President & Country Manager Danmark, Salesforce

Michael Zink er uddannet økonom fra Århus Universitet, men har de seneste 20 år arbejdet
i ind- og udland med IT-ledelse, forretningsudvikling, innovation og salg. Han er landechef for
Salesforce Danmark og aktiv debattør i forhold til teknologi, udvikling og ledelse.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her