Arbejder du som fysioterapeut, massør, kiropraktor eller som ergoterapeut? Det er ingen hemmelighed, at selvom man både er dygtig og flittig, kan det være svært at få flere klienter.
I denne artikel vil vi give dig vores bud på, hvordan du kan udføre marketing og skabe en kommunikation, der kan tiltrække flere potentielle klienter i din klinik.
Først og fremmest har man i denne branche en fordel i, at folk selv opsøger disse services. Det kan være personen har ondt i ryggen eller brug for genoptræning efter en skade. De søger, ligesom vi søger på alverdens andre ting og sager – på Google.
Det er derfor yderst vigtigt at have en online synlighed, der hvor jeres målgruppe søger efter jeres services og Google Ads er helt ideelt at bruge i denne branche.
Når man søger på Google, efter eksempel ”Fysioterapeut”, vil man se en række links, der er annoncer. Disse har virksomheder betalt Google for, at få lov til at ligge på denne placering.
Nu flere der søger på et ord, jo dyrere er det at placere sig i toppen på søgeresultaterne. Det handler derfor om at lægge sig på de mest relevante søgeord i forhold til ens service.
Hvis du eksempelvis har en klinik i Randers, kan du i stedet bruge søgetermet ”Fysioterapeut Randers”, som både er et billig søgeterm, men også langt mere relevant for de besøgende. Derudover kan du lade dine annoncer kun være synlige for folk der bor enten i Jylland, Østjylland eller kun i Randers.
Man kan ligeledes lave annoncer, der henvender sig til, de mennesker, der endnu ikke kender den behandlingsform, de bør bruge, men tværtimod har et fysisk problem, de ønsker at få løst. Derfor kunne man også have annoncer der lyder på ”Ondt i ryggen” eller ”Ondt i ryggen fysioterapeut”.
Når først i har en god synlighed på Google, ved at bruge Google Ads og Google My business, således at man kan se billede af jeres klinik, kontaktoplysninger og link til booking af tid, kan I bevæge jer videre, og prøve at tiltrække de mennesker, der allerede har været inde på jeres hjemmeside.
Det gør man gennem sociale medier gennem såkaldt re-tageting, hvor man præcist kan ramme folk der eksempelvis har besøgt jeres website indenfor den seneste måned.
Denne gruppe mennesker kan man fange gennem annoncer på eksempelvis Facebook, få til at tilmelde sig et nyhedsbrev og eventuelt tilbyde rabat på første behandling. Når først de har tilmeldt sig nyhedsbrevet, kan man sende mails til sine potentielle kunder, og give dem relevant indhold og informationer.
Det er vigtigt, at tænke på, hvad der kan give værdi for sine kunder. Det kunne være en video med øvelser til når man arbejder meget stillesiddende eller en artikel der forklarer, hvordan man kan forebygge smerter.
Dette indhold man producerer kan også bruges til almindelige annoncer på Facebook, der ikke har til formål at udfylde en formular til nyhedsbrevstilmelding, men i stedet har til mål at skabe trafik til websitet.
I disse kan man ramme forskellige segmenter, det kunne være alt fra gravide kvinder til de personer, som dyrker meget sport eller har et fysisk krævende arbejde. Her kan man ligeledes annoncere regionalt, så hvis du har en klinik i Randers, så annoncerer du kun i Østjylland.
Når først du har disse annoncer, vil du opleve en øget trafik på dit website, der hvis det har en god brugervenlighed, et nemt bookingssystem og tydelige kontaktinformationer, gerne skulle give flere henvendelser og bookinger. Hvis personen, som gennem annoncen, ikke booker en tid, men blot læser lidt på hjemmesiden, vil remarketing-kampagnen ramme dem, og spørge, om de har lyst til at tilmelde sig et nyhedsbrev.
På den måde, får man skabt et godt flow, hvor man fokuserer på at skabe værdi for kunden og ramme dem, det er relevant for, med indhold der interesserer dem og kan hjælpe med deres problem.
SEM specialist (Digital Marketing Specialist)
Jeg arbejder med SEM hos webbureauet Morning Train. Mine arbejdsopgaver breder sig omkring Google Ads, SEO onsite og linkbuilding. Derudover står jeg også med kundekontakten med mine klienter. På denne blog vil jeg bidrage med tidligere erfaring og relevant viden indenfor Google Ads, SEO og linkbuilding.
Derudover har jeg startet et affiliate projekt for, at teste exact domain match: Trykkogeren.dk. Siden handler om trykkogere og vil gerne rangere på mad og lignende.
På nuværende tidspunkt er jeg i gang med, at skriv en case study på Completeevent.dk, som befinder sig i København området