Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 metoder til at skabe organisk trafik til din hjemmeside

Hvis man på nuværende tidspunkt ikke har alverdens annoncebudget eller mangler tidligere erfaring, så kan betalt annoncering godt føles som det vilde vesten. I dette indlæg vil jeg redegøre hvordan man kan skabe organisk trafik til sin hjemmeside uden at skulle have mange års erfaring i rygsækken. Disse 3 metoder er en god måde at begynde sin karriere i online marketing, da det ikke er krævende på et teknisk vidensniveau.

Søgemaskineoptimering

I forhold til teknisk viden, så er søgemaskineoptimering nok umiddelbart den sværeste for folk, som ikke har haft foden indenfor online marketing endnu. Søgemaskine forkortes ofte som SEO, som på engelsk står for Search Engine Optimization. Overordnet er der to idéer med SEO, som kan hjælpe dig op i rangeringerne. Den første er at skabe den bedste brugeroplevelse for personer, som anvender diverse søgemaskiner.

Som en ikke teknisk person vil man i mange tilfælde godt kunne lave nogle ændringer og optimeringer på indholdet, som alt i alt vil øge hastigheden på din hjemmeside. Hvis du anvender Wordpress vil du let kunne downloade nogle plugins, som sørger for caching, billede størrelse og optimering af koden. Dette resulterer i, at forbrugerne skal loade mindre data som alt i alt gør din hjemmeside hurtigere fra deres perspektiv.

Derudover kan man lave nogle tekniske og nemme ændringer som H-tags, som fortæller Google hvilke ord der skal prioriteres, samt hjælper dem med at forstå din hjemmeside. På den måde vil man lettere kunne guide Google til at rangere de landingssider, som man gerne vil have op på Google.

Online fællesskaber

På internettet vil man næsten kunne finde et online fællesskab uanset hvilken niche man befinder sig i. Dette kan være igennem forums, klubber, online chats og lignende. En nem måde, at finde disse fællesskaber på er at søge på relaterede søgeord på Google, sociale medier eller lignende steder.

Hvis man gerne vil finde en side indenfor kæledyr, så kan du eventuelt søge på ”kæledyr” på Facebook og finde relaterede opslag/grupper eller søge på ”kæledyr forum” på Google, hvis man gerne vil finde et forum. Dette gør sig også gældende for andre nicher såsom plastikkirurgi, som også har online fællesskaber.

En god måde at dele sit navn på er, at hjælpe andre med diverse spørgsmål og ekspertise. Herefter kan du dele din virksomhed i din profil signatur i form af et link: https://plastikkirurgi.dk

Det er dog vigtigt, at du faktisk skaber kvalitets content og oprigtigt hjælper folk, så det ikke er spam og anses som reklame.

Sociale medier

I Danmark er de mest populære sociale medier Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Snapchat, Reddit og Tiktok. Disse sociale medier er ofte en gateway hvorpå man som forretning kan komme i kontakt med brugeren igennem en tovejskommunikation fremfor, at forretningen laver alt kommunikationen. På den måde vil brugeren få et bedre og tættere forhold med virksomheden.

Denne metode bliver mere og mere populært og blev især kendt og efterlignet efter Wendy’s twitter ansvarlig interagerede med deres kunder på daglig basis. Selve metoden har vist sig at være meget effektiv, da kommunikationen er gratis, samt kan man give virksomheden mere personlighed og rygrad.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

SEM specialist (Digital Marketing Specialist)

Jeg arbejder med SEM hos webbureauet Morning Train. Mine arbejdsopgaver breder sig omkring Google Ads, SEO onsite og linkbuilding. Derudover står jeg også med kundekontakten med mine klienter. På denne blog vil jeg bidrage med tidligere erfaring og relevant viden indenfor Google Ads, SEO og linkbuilding. 

 

Derudover har jeg startet et affiliate projekt for, at teste exact domain match: Trykkogeren.dk. Siden handler om trykkogere og vil gerne rangere på mad og lignende.

På nuværende tidspunkt er jeg i gang med, at skriv en case study på Completeevent.dk, som befinder sig i København området

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Mathias Minh Nguyen
SEM specialist (Digital Marketing Specialist)
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du gerne vil lære mere om linkbuilding til lokale forretninger, så er dette korte indlæg måske noget for dig. Linkbuilding kan for mange anses som det sidste hjul til at skubbe ens rangeringer godt og grundet på Google. Derudover er det en disciplin, som kan være svær at forstå, da folk har mange forskellige holdninger og tilgangsmåder til linkbuilding.

Mathias Minh Nguyen
SEM specialist (Digital Marketing Specialist)
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Sony løfter snart sløret for deres nye PlayStation 5, der er blandt de mest hypede konsoller nogensinde. Igen formår de at gøre det på en måde, som skaber både suspense og craving efter mere. Læs her, hvad du kan lære af Sonys produktpræsentationer.

Mathias Minh Nguyen
SEM specialist (Digital Marketing Specialist)
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Ordet animation betyder at gøre noget levende. Dette kan blandt andet gøres med en flot animationsvideo. En animation kan være alt lige fra en tegnefilm du ser i biografen (som f.eks. Frost med en dansende og syngende snemand) til seriøse dokumentarfilm, 3d-visualiseringer eller virksomhedsfilm.

Mathias Minh Nguyen
SEM specialist (Digital Marketing Specialist)
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Når man snakker om local SEO, så referer man ofte til, at optimere ens online tilstedeværelse indenfor relevante lokale lokationer. Der findes en lang række forskellige søgemaskiner, men i Danmark er Google klart den mest dominante. I bl.a. USA anvendes YELP også typisk til at finde lokale forretninger.

SEM specialist (Digital Marketing Specialist)

Jeg arbejder med SEM hos webbureauet Morning Train. Mine arbejdsopgaver breder sig omkring Google Ads, SEO onsite og linkbuilding. Derudover står jeg også med kundekontakten med mine klienter. På denne blog vil jeg bidrage med tidligere erfaring og relevant viden indenfor Google Ads, SEO og linkbuilding. 

 

Derudover har jeg startet et affiliate projekt for, at teste exact domain match: Trykkogeren.dk. Siden handler om trykkogere og vil gerne rangere på mad og lignende.

På nuværende tidspunkt er jeg i gang med, at skriv en case study på Completeevent.dk, som befinder sig i København området


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her