Bloggen

3 nemme tips – Sådan kan du få trafik til din hjemmeside

Som iværksætter med egen virksomhed har du brug for en hjemmeside, der kan brande din forretning og øge dine salgsmuligheder. I dag tiltager e-handlen hvert år, og derfor er det afgørende for din drift af virksomheden, at den er repræsenteret på nettet. Dette gælder uanset, om du sælger ydelser eller fysiske produkter.

Ét er at lave og designe en webshop med produkter eller en hjemmeside som Vandklar.dk, der har karakter af at være et informerende website. Noget andet er at få hjemmesiden eksponeret på Google, så flest mulige kunder kan finde frem til din virksomhed og derigennem handle hos dig.

Tip #1: Analysér og forhold dig til din primære målgruppe

Alt hvad du foretager dig på din hjemmeside, skal tage udgangspunkt i din primære målgruppe. Derfor er det vigtigt, at du sætter dig ind i, hvor dine kunder findes henne på nettet, og hvilke ord og termer de anvender, når de søger efter dine produkter online.

Det mest effektive værktøj i denne forbindelse er et digitalt redskab til at lave en søgeordsanalyse. Når en kunde har brug for de produkter eller services, du tilbyder, vil vedkommende skrive enten 1 ord eller en kort sætning på Google. Herefter vil de rette hjemmesider komme frem, som matcher søgeordene.

Du skal være omhyggelig med at udvælge de søgeord (eller keywords som de også kaldes), som dine kunder bruger. Des skarpere de er, des større er chancerne for, at kunderne finder din hjemmeside iblandt de øverste resultater på Google.

Du kan finde gratis redskaber til søgeordsanalyser på nettet. Det kommer dig til gode i fremtiden at investere tid på at afdække de ord og begreber, som din målgruppe anvender.

Eksempelvis kunne en virksomhed som Kokken & Jomfruen være interesseret i, at få flere kunder som gerne vil gøre sig brug af deres brunch, menuer, buffeter og lignende services. Her kunne et søgeord som "mad ud af huset" være meget interessant, da det har volume og er relevant for deres services. En effektiv metode på, at rangere på søgeordene er, at bruge søgeordene på en specifik landingsside som eksempelvis her.

Tip #2: Eksponér din hjemmeside på de rette medier

I dag foregår en stor del af brandingen på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og Twitter samt på blogs. Eftersom 9/10 danskere mellem 14-69 år er repræsenteret på en eller flere af disse medier, er der gode grunde til at tænke i de sociale medier, når du markedsfører din hjemmeside.

Sørg for at gøre det nemt for forbrugerne og potentielle kunder at komme over på din webshop. Brug gerne links, så kunderne ikke skal til at åbne en browser og skrive navnet på din virksomhed for at komme frem til hjemmesiden. Dette er en tidskrævende proces, som vil afholde mange forbrugere fra at skabe trafik på din firmahjemmeside.

Gør dig tanker om hvor din primære målgruppe er. Mens de yngre grupper er bredt repræsenteret på Instagram, er Facebook ved at være et medie for 30 år+ målgrupperne. 

Du kan med fordel markedsføre din virksomhed på flere medier. Der er intet problem i at være repræsenteret på flere sider. Sørg for at være aktiv på de sociale medier. Potentielle kunder skal kunne komme i kontakt med dig, så du skaber tilfredshed og afspejler et højt serviceniveau.

Tip #3: Gør brug af annoncer på Google

Med Google Adwords får du ét af de mest effektive redskaber til at markedsføre din hjemmeside og skabe trafik på den. Det er nemt at sætte annoncer op, der vil blive vist i det øverste felt, når forbrugerne søger efter dine produkter eller ydelser.

Du får stor frihed til selv at skræddersy dine annoncer, så du kan lancere bestemte produkter eller unikke kundefordele. Des skarpere du er til at lave annoncer med fordele, rabatter eller særlige produkter, des mere vil din hjemmeside skille sig positiv ud fra konkurrenterne.

Annoncerne på Google fungerer sådan, at du kun betaler, når en forbruger har klikket på annoncen og derved er kommet ind på din hjemmeside.

Mange små og store virksomheder bruger Google Adwords, da der på få timer kan opnås stor effekt med at generere trafik på hjemmesiderne.

Efter en længere periode med Google Ads vil man lettere kunne estimere hvordan SEO'en skal udarbejdes. Dataen fra Google Ads kan hjælpe dig med, at finde ud af hvilke søgeord, som har en høj konverteringsrate og en relevant traffik, som du gerne vil have kommer til din side. Et eksempel kunne være Biomega, som blandt andet tilbyder cargo cykler. Her vil det være mere fordelagtigt, at rangere for "cargo-cykler" fremfor kun ordet "cykler", som er et meget generisk ord. Når man har fundet nogle gode søgetermer termer kan det godt give mening, at henvende sig relevante sammenlignnings affiliate hjemmesider, som rangerere på ens eget søgeord. På den måde dukker man på på forbrugerens skærm uanset hvilken side de klikker på. Et eksempel på sådan en side kunne være Datingtjek hvor forskellige websites bliver sammenlignet.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

SEM specialist (Digital Marketing Specialist)

Jeg arbejder med SEM hos webbureauet Morning Train. Mine arbejdsopgaver breder sig omkring Google Ads, SEO onsite og linkbuilding. Derudover står jeg også med kundekontakten med mine klienter. På denne blog vil jeg bidrage med tidligere erfaring og relevant viden indenfor Google Ads, SEO og linkbuilding. 

 

Derudover har jeg startet et affiliate projekt for, at teste exact domain match: Trykkogeren.dk. Siden handler om trykkogere og vil gerne rangere på mad og lignende.

På nuværende tidspunkt er jeg i gang med, at skriv en case study på Completeevent.dk, som befinder sig i København området

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Mathias Minh Nguyen

SEM specialist (Digital Marketing Specialist)

Hvis du gerne vil lære mere om linkbuilding til lokale forretninger, så er dette korte indlæg måske noget for dig. Linkbuilding kan for mange anses som det sidste hjul til at skubbe ens rangeringer godt og grundet på Google. Derudover er det en disciplin, som kan være svær at forstå, da folk har mange forskellige holdninger og tilgangsmåder til linkbuilding.

Mathias Minh Nguyen

SEM specialist (Digital Marketing Specialist)

Sony løfter snart sløret for deres nye PlayStation 5, der er blandt de mest hypede konsoller nogensinde. Igen formår de at gøre det på en måde, som skaber både suspense og craving efter mere. Læs her, hvad du kan lære af Sonys produktpræsentationer.

Mathias Minh Nguyen

SEM specialist (Digital Marketing Specialist)

Ordet animation betyder at gøre noget levende. Dette kan blandt andet gøres med en flot animationsvideo. En animation kan være alt lige fra en tegnefilm du ser i biografen (som f.eks. Frost med en dansende og syngende snemand) til seriøse dokumentarfilm, 3d-visualiseringer eller virksomhedsfilm.

Mathias Minh Nguyen

SEM specialist (Digital Marketing Specialist)

Når man snakker om local SEO, så referer man ofte til, at optimere ens online tilstedeværelse indenfor relevante lokale lokationer. Der findes en lang række forskellige søgemaskiner, men i Danmark er Google klart den mest dominante. I bl.a. USA anvendes YELP også typisk til at finde lokale forretninger.

SEM specialist (Digital Marketing Specialist)

Jeg arbejder med SEM hos webbureauet Morning Train. Mine arbejdsopgaver breder sig omkring Google Ads, SEO onsite og linkbuilding. Derudover står jeg også med kundekontakten med mine klienter. På denne blog vil jeg bidrage med tidligere erfaring og relevant viden indenfor Google Ads, SEO og linkbuilding. 

 

Derudover har jeg startet et affiliate projekt for, at teste exact domain match: Trykkogeren.dk. Siden handler om trykkogere og vil gerne rangere på mad og lignende.

På nuværende tidspunkt er jeg i gang med, at skriv en case study på Completeevent.dk, som befinder sig i København området

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.