Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan vælger du en god SEO-udbyder

SEO-udbydere er der nok af på det danske marked. Du skal blot søge efter ”SEO” på google og wupti, så har du et hav af muligheder. Men hvordan vælger man lige en SEO-udbyder, som ikke bare sælger dig varm luft, og som rent faktisk leverer kvalitets SEO-arbejde? I denne artikel giver jeg dig mine bedste råd til at vælge den rigtige SEO-udbyder, så du undgår at købe SEO, som ikke giver resultater, eller som måske ligefrem er skadelig for din side.

Alt det du skal undgå når du køber SEO

Lad os tage et kig på de ting du skal forsøge at undgå.

Undgå uvidenhed

Det er altid godt at vide lidt om det man køber. Det samme gør sig gældende for SEO, hvor du for alt i verden skal undgå at gå ud og vælge en SEO-udbyder uden først at have sat dig en lille smule ind i SEO. Tag et grundlæggende SEO kursus, mød op til en SEO-workshop, læs nogle artikel om de basale SEO emner eller få en du kender, der ved noget om SEO, til at give dig en introduktion.

Jeg ser alt for mange, som går ud og køber SEO, fordi at de har hørt, at det skulle være godt for deres side, uden egentlig at vide, hvad det er de køber. Uvidenhed forøger risikoen for at vælge en forkert udbyder, som enten snyder dig eller laver SEO, der ikke virker.

Undgå store linkpakker

En stor del af SEO er linkbuilding. Der findes rigtig mange udbydere, som tilbyder linkbuilding-pakker, altså pakker der garanterer dig x-antal links. Linkpakker er for så vidt være ok, men hvis du f.eks. støder ind i pakker der lover dig 200 links for 3-4.000 kroner, så er der noget galt.

Links fås nemlig i forskellig kvalitet, og kan du købe over 200 for så lille et beløb, så kan jeg garantere dig, at de links du vil få, vil komme fra underlige indiske sider og russiske debatforaer. I nogle tilfælde vil de links være så irrelevante og komme fra så utroværdige kilder, at de kan være direkte skadelige for din side.

Kvalitet fremfor kvantitet

I forlængelse af overstående punkt er det vigtigt at forstå, at når det kommer til links, så er kvalitet bedre en kvantitet. Køb få gode links i stedet for mange dårlige fra f.eks splogs (spam-blogs) og obskure udenlandske hjemmesider.

Dette leder mig videre til de ting, som du bør forlange af din seo-udbyder...

Alt det du skal forlange/forvente af din SEO-udbyder

Lad os se på de ting du bør forlange af din SEO udbyder. For at holde det kort, får du mine anbefalinger på punktform:

  • Forlang gennemsigtighed. Du skal se de links din udbyder laver. Ser det godt ud? Er det links fra troværdige hjemmesider?
  • Forlang statusmøder. Hvilke søgeord vil du gerne rangere højt på? Forlang  månedlige møder, hvor din udbyder giver dig en status på disse ord. Er det gået fremad siden starten?
  • Forlang en prøveperiode. Der er ingen grund til at binde dig fra starten. Forlang en form for startpakke, hvor udbyderen optimerer en af dine sider og laver en smule linkbuilding. Efter startpakken kan du vurdere arbejde og evt. fortsætte, hvis alt er ok.

Et sidste tip kan være at tjekke udbyderens egen linkprofil inden du køber SEO. Brug f.eks. ahrefs.com til at se, hvilke links udbyderens side har. Ser det godt ud? Kommer de fra troværdige kilder? Hvis udbyderens linkprofil ser mistænkelig ud, vil de link som de sælger til dig nok også være det!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og online marketing konsulent

Thomas Skov Iversen er iværksætter med fokus på online-verdenen. Siden 2011 har han stået bag NemProgrammering.dk, som i dag er Danmarks største udbyder af gratis online videoundervisning.

Udover NemProgrammering.dk er Thomas partner i webbureauet NPWS.dk, hvor fokus er på unikke WordPress løsninger. I 2015 skrev han desuden en e-bog om WordPress under navnet ”WordPress Manualen”.

Emner for blogindlæg vil bl.a. være søgemaskineoptimering, marketing via sociale medier og selvfølgelig tips og tricks til udvikling af hjemmesider i f.eks. WordPress. 

Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Sidder du på hjemmekontor? Så læs denne artikel og få blod på tanden til at komme ud og skabe værdifulde relationer enten på kontorfælleskab eller igennem et erhvervsnetværk!

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Der er efterhånden rigtig mange faktorer, som påvirker din placering i Google. Men hvad bør du fokusere på i 2017? 

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: IT

Bruger du WordPress og arbejder du med SEO, så bør du læse dette SEO-tip til WordPress, som vil gøre din side endnu mere SEO-venlig!

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: IT, Tryghed

Sikkerhed på internettet går kun én vej, og det er mod SSL-land. Hvis din side endnu ikke er SSL-sikret, eller hvis du ikke er helt med på, hvorfor det er vigtigt, kan du med fordel læse og blive klogere her.

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Det lille Snapchat-spøgelse på den gule baggrund gemmer på en masse muligheder for marketing. Få her en praktisk guide til, hvordan du giver dine kunder hurtig adgang til din virksomheds Snapchat-univers.

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange forbinder måske mere YouTube med tossede videoer i tvivlsom kvalitet end med effektiv marketing. Det er en fejl.

Iværksætter og online marketing konsulent

Thomas Skov Iversen er iværksætter med fokus på online-verdenen. Siden 2011 har han stået bag NemProgrammering.dk, som i dag er Danmarks største udbyder af gratis online videoundervisning.

Udover NemProgrammering.dk er Thomas partner i webbureauet NPWS.dk, hvor fokus er på unikke WordPress løsninger. I 2015 skrev han desuden en e-bog om WordPress under navnet ”WordPress Manualen”.

Emner for blogindlæg vil bl.a. være søgemaskineoptimering, marketing via sociale medier og selvfølgelig tips og tricks til udvikling af hjemmesider i f.eks. WordPress. 

Google+

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her