Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Fire YouTube marketingstrategier du bør overveje

I forbindelse med mit eget arbejde som online marketing konsulent, hvor videoer er en central del af indholdet, har jeg igennem de sidste mange år oplevet, hvordan YouTube kan og bør anvendes som en del af en virksomheds marketingmix.

For mange virksomheder kan YouTube virke som et relativt ukendt land, når det kommer til at kortlægge marketingmuligheder. Et møde med en konsulent fra Google kan hjælpe dig i gang med markedsføring via YouTube, men i denne guide vil jeg kort give dig fire YouTube marketingstrategier, som du kan overveje, inden du booker mødet med Google.

Vi springer direkte ud i det:

Lav viralt videoindhold
En af de bedste måder at opnå større synlighed og eksponering på nettet er ved at lave videoer med det mål for øje, at de skal gå viralt.

At lave en viral video er dog ikke så let som man skulle tro, og mange har forsøgt forgæves. En vigtig ingrediens til en viral video er simplicitet.  Videoen skal være kort og simpel. Husk på at adfærden på de sociale medier er klik -> se -> del -> gå videre. Du har altså kun ganske få minutter til at fange folks opmærksomhed og få dem til at dele.

Dit indhold skal ligeledes være unikt. Ingen gider dele noget, der minder om det deres venner delte for tre måneder siden.

Vigtigst af alt, så skal dit indhold være relevant for tiden. Undersøg hvad der er ”hot” lige nu og lave en video i relation til dette.

Opbyg et YouTube community
Virale videoer er gode, men vil sjældent skabe eksponering over længere tid. I stedte for at gå efter et ”one hit wonder” kan du skabe relevant og brugbart indhold for din målgruppe via din YouTube kanal. Lav videoer som folk kan bruge til noget, og som får dem til at vende tilbage. Sørg for at lave nye videoer regelmæssigt, så du på den måde skaber en fast skare af følgere, som er villige til at dele dine videoer.

YouTube annoncering
Du har sikkert allerede prøvet Google Adwords og Facebook Advertising, men har du overvejet at annoncere via YouTube?  YouTube er typisk billigere end de to førnævnte, og dine muligheder for præcis targeting er mindst lige så gode.  Jeg kan i den forbindelse anbefale denne guide, der ridser mulighederne ret godt op.

Product placement hos YouTubers
YouTubers er morgendagens stjerner, og nogle har endda flere seere på deres kanaler end enkelte af de mindre danske TV-kanaler. Udnyt dette og få en YouTuber til at anmelde, anvende eller blot omtale dit produkt i en af deres videoer. Mange gør det gerne, hvis blot de får lov at beholde produktet, så det er en billig og nem måde at opnå stor eksponering. 

Her er en liste med de største danske youtubekanaler. Måske rammer en af dem din målgruppe?

Jeg håber denne guide har givet dig blod på tanden til at gå i krig med YouTube. Udover hvad jeg har beskrevet her, kan YouTube også bruges som en del af din SEO-strategi. Den historie må komme i et andet indlæg.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og online marketing konsulent

Thomas Skov Iversen er iværksætter med fokus på online-verdenen. Siden 2011 har han stået bag NemProgrammering.dk, som i dag er Danmarks største udbyder af gratis online videoundervisning.

Udover NemProgrammering.dk er Thomas partner i webbureauet NPWS.dk, hvor fokus er på unikke WordPress løsninger. I 2015 skrev han desuden en e-bog om WordPress under navnet ”WordPress Manualen”.

Emner for blogindlæg vil bl.a. være søgemaskineoptimering, marketing via sociale medier og selvfølgelig tips og tricks til udvikling af hjemmesider i f.eks. WordPress. 

Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Sidder du på hjemmekontor? Så læs denne artikel og få blod på tanden til at komme ud og skabe værdifulde relationer enten på kontorfælleskab eller igennem et erhvervsnetværk!

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Der er efterhånden rigtig mange faktorer, som påvirker din placering i Google. Men hvad bør du fokusere på i 2017? 

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: IT

Bruger du WordPress og arbejder du med SEO, så bør du læse dette SEO-tip til WordPress, som vil gøre din side endnu mere SEO-venlig!

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Er du klar til at bruge penge på en SEO-konsulent? Inden du går ud og laver aftaler, så læs lige denne artikel. SEO fås nemlig i mange kvaliteter, og passer du ikke på, kan du både blive snydt og måske endda få lavet SEO-arbejde, som er direkte er skadeligt for din side!

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: IT, Tryghed

Sikkerhed på internettet går kun én vej, og det er mod SSL-land. Hvis din side endnu ikke er SSL-sikret, eller hvis du ikke er helt med på, hvorfor det er vigtigt, kan du med fordel læse og blive klogere her.

Thomas Skov Iversen
Iværksætter og online marketing konsulent
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Det lille Snapchat-spøgelse på den gule baggrund gemmer på en masse muligheder for marketing. Få her en praktisk guide til, hvordan du giver dine kunder hurtig adgang til din virksomheds Snapchat-univers.

Iværksætter og online marketing konsulent

Thomas Skov Iversen er iværksætter med fokus på online-verdenen. Siden 2011 har han stået bag NemProgrammering.dk, som i dag er Danmarks største udbyder af gratis online videoundervisning.

Udover NemProgrammering.dk er Thomas partner i webbureauet NPWS.dk, hvor fokus er på unikke WordPress løsninger. I 2015 skrev han desuden en e-bog om WordPress under navnet ”WordPress Manualen”.

Emner for blogindlæg vil bl.a. være søgemaskineoptimering, marketing via sociale medier og selvfølgelig tips og tricks til udvikling af hjemmesider i f.eks. WordPress. 

Google+

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her