Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan får du lettest 60% mere omsætning på din webshop i 2019

2019 nærmer sig med hastige skridt. Her kommer et retorisk spørgsmål:

Vil du gerne have mere omsætning på din webshop i 2019?

Godt, så er det allerede nu, her i november måned, du skal til at lægge dine planer.

I denne artikel vil jeg komme ind på hvor jeg mener du bør lægge dit fokus i 2019.

Som jeg ser det, så kan du ultimativt kun fokusere på tre overordnede områder når du skal hæve omsætningen i din webshop:

  1. Mere trafik
  2. Højere konverteringsrate
  3. Højere gennemsnitlig ordreværdi

Lad os nu kigge på hvordan vi med mindst mulig indsats kan løfte din webshops omsætning med 60% i 2019.


For lethedens skyld antager vi nu, at din webshop i 2018 har en omsætning på 5.000.000 kroner

Vi bruger følgende formel til vores beregning af omsætning:

Omsætning = Besøgende x Konverteringsrate x Gennemsnitlig ordre værdi


I eksemplet kunne det være = 5.000.000 DKK = 1.000.000 besøgende x 1% x 500 kr.

Nu kan vi tage de tre delelementer i formel og se hvad der skal til for at løfte webshoppens omsætning med 60%:

  • Mulighed 1 (Mere trafik) - 2019: 1.600.000 besøgende x 500 kr. x 1% = 8.000.000 kr.
  • Mulighed 2 (Højere konverteringsrate) - 2019: 1.000.000 besøgende x 800 kr. x 1% = 8.000.000 kr.
  • Mulighed 3 (Højere gennemsnitlig ordreværdi) - 2019: 1.000.000 besøgende x 500 kr. x 1.60% = 8.000.000 kr.

Du kan altså enten skaffe 600.000 ekstra besøgende, hæve den gennemsnitlige ordreværdi med 300 kr. eller løfte konverteringsraten fra 1% til 1.60%.

  • At få 600.000 yderlige besøgende pr år er muligt, men en udfordring.

  • At løfte den gennemsnitlige ordreværdi med 300 kr., kan være en svær udfordring.

  • At løfte konverteringsraten fra 1% til 1.60% er muligt, dog kræver det en struktureret indsats


Hvilken en af de tre tror du der er mindst arbejde i?

Jeg vil primært sætte mine penge på konverteringsoptimering fra 1% til 1.60%.


Hvorfor ville jeg vælge at satse på konverteringsraten?

Jo, det vil jeg gøre fordi jeg gennem de sidste 10 år har set mange danske og internationale webshops der ikke har styr på det helt basale når det kommer til at udvise ekspertise, autoritet og vække tillid hos forbrugerne. Får de styr på dette vil de se en positiv effekt i deres omsætning.

Samtidig så har en øget konverteringsrate en positiv afsmitning på din søgemaskineoptimering, da bruger specifikke parametre som bounce, tid på siden og videre søgninger efter andre webshops bliver forbedret ved at arbejde med at løfte konverteringsraten. Du skal nemlig arbejde med den generelle brugeroplevelse på siden for at sælge mere.


Hvorfor slår jeg så kraftigt på tromme for konverteringsoptimering?

Fordi det nok er den mest oversete optimerings mulighed for mange danske webshops. Som webshop ejer er du simpelthen mere opmærksom på de nyeste tiltag indenfor SEO / PPC end du er på at løfte konverteringsraten.

Hvis jeg kigger lidt på vores track record det seneste år, har vi kontinuerligt leveret forbedringer i makrokonverteringsraten fra 150% til 400%.

Så jeg ved det er muligt at hæve konverteringsraten og at det er et nemt sted at starte for mange.

Giv det et skud og implementer eksempelvis blot en af ideerne fra denne video

Jeg ønsker dig og din webshop alt det bedste i 2018 og skriv endelig i kommentarfeltet når du har lavet dit første løft af omsætningen.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Julian er direktør i Intelligo Denmark ApS, der beskæftiger sig med udviklingsarbejde, konverteringsoptimering og SEO primært for Magento webshops. Siden 2009 har han arbejdet med danske og internationale webshops med henblik på at øge deres omsætning.

Hans tilgang til optimering er bundet op i hans naturvidenskabelige baggrund, hvilket bevirker et stort fokus på præcise KPI'er, statistiske modeller og databaseret rapportering. Det er vigtigt for Julian, at forretningskritiske beslutninger tages på baggrund af data og ikke mavefornemmelse.

Julian vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor konverteringsoptimering, SEO og Magento.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Myter om konverteringsoptimering
Julian F. Christmas
Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

De fleste webshops er begyndt at fokusere på konverteringsoptimering - dog er der en række misforståelser og myter omkring konverteringsoptimering som vi i dag skal aflive.

Google Analytics Data Microcopy
Julian F. Christmas
Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Microcopy kan have stor indflydelse på konverteringerne på din webshop, men ved du egentlig hvad microcopy er? Find ud af det i denne artikel.

Hvad kan du gøre når din webshop går ned på black friday?
Julian F. Christmas
Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO
Tags: IT

I nat skete det, som der bare ikke måtte ske. En stor dansk hosting udbyder fik gravet et kabel over. Alle Magento webshops hosted hos dem gik i sort, og det skete fra det ene øjeblik til det andet.

Konverteringsoptimering for webshop ejere giver flere ordre
Julian F. Christmas
Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Gennem konverteringsoptimering kan du som webshop ejer få flere salg i din webshop. I denne artikel får du 3 konkrete steder at starte optimeringsarbejdet.

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Julian er direktør i Intelligo Denmark ApS, der beskæftiger sig med udviklingsarbejde, konverteringsoptimering og SEO primært for Magento webshops. Siden 2009 har han arbejdet med danske og internationale webshops med henblik på at øge deres omsætning.

Hans tilgang til optimering er bundet op i hans naturvidenskabelige baggrund, hvilket bevirker et stort fokus på præcise KPI'er, statistiske modeller og databaseret rapportering. Det er vigtigt for Julian, at forretningskritiske beslutninger tages på baggrund af data og ikke mavefornemmelse.

Julian vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor konverteringsoptimering, SEO og Magento.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her