Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO
08.12.2020Så skete det - dét du har arbejdet så hårdt for...
Kunden har afgivet en ordre.
Mange ville her tænke “Så... mit arbejde er gjort og lageret sender pakken afsted om lidt...”, men sådan bør din virkelighed ikke være. Når kunden har købt en gang - så er de mere tilbøjelige til at købe igen.
Kunden har lagt en ordre på din webshop, men du vil selvfølgelig gerne give dem en ekstra god oplevelse og sørge for, at de kommer igen.
En side der ofte bliver overset er “Tak for dit køb”-siden, som er der hvor kunden lander når de har foretaget et køb. Det er helt oplagt at benytte denne side på at presse det sidste ud af kunden i stedet for bare at give dem en plain side med “Tak for dit køb, og her er dit ordrenummer”.
Ved at optimere denne side, kan du pege kunden over mod at foretage flere køb senere hen, i stedet for at det blot er en engangsforestilling, og på den måde forhøjes kundens livstidsværdi (CLV).
Der er forskellige muligheder, som du kan implementere:
Ved disse 5 små forbedringer til din Tak for dit køb side, kan du både hæve kundetilfredsheden og dine kunders livstidsværdi.
Rigtig god fornøjelse.
Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO
Julian er direktør i Intelligo Denmark ApS, der beskæftiger sig med udviklingsarbejde, konverteringsoptimering og SEO primært for Magento webshops. Siden 2009 har han arbejdet med danske og internationale webshops med henblik på at øge deres omsætning.
Hans tilgang til optimering er bundet op i hans naturvidenskabelige baggrund, hvilket bevirker et stort fokus på præcise KPI'er, statistiske modeller og databaseret rapportering. Det er vigtigt for Julian, at forretningskritiske beslutninger tages på baggrund af data og ikke mavefornemmelse.
Julian vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor konverteringsoptimering, SEO og Magento.