Bloggen

Optimér “Tak for dit køb”-siden og få mere ud af dine kunder

Så skete det - dét du har arbejdet så hårdt for...

Kunden har afgivet en ordre.

Mange ville her tænke “Så... mit arbejde er gjort og lageret sender pakken afsted om lidt...”, men sådan bør din virkelighed ikke være. Når kunden har købt en gang - så er de mere tilbøjelige til at købe igen.

Kunden har lagt en ordre på din webshop, men du vil selvfølgelig gerne give dem en ekstra god oplevelse og sørge for, at de kommer igen.

En side der ofte bliver overset er “Tak for dit køb”-siden, som er der hvor kunden lander når de har foretaget et køb. Det er helt oplagt at benytte denne side på at presse det sidste ud af kunden i stedet for bare at give dem en plain side med “Tak for dit køb, og her er dit ordrenummer”.

Ved at optimere denne side, kan du pege kunden over mod at foretage flere køb senere hen, i stedet for at det blot er en engangsforestilling, og på den måde forhøjes kundens livstidsværdi (CLV).
 

Hvordan kan jeg så optimere “Tak for dit køb”-siden?


Der er forskellige muligheder, som du kan implementere:

  • Fortæl kunden hvad næste skridt er, fx “Du vil modtage en ordrebekræftelse om få minutter på den mail xxx@xxx.dk”. På den måde kan du forsikre kunden en sidste gang om at de har indtastet mailen korrekt. Ligeledes kan du også lave et step-by-step som illustrerer hvad der sker fra ordren er lagt til kunden modtager deres pakke
     
  • Specielt tilbud til kunden - evt. tidsbegrænset rabatkode
     
  • Vis relaterede produkter, som kan inspirere kunden til deres næste køb
     
  • Tilmelding af nyhedsbrev
     
  • “Følg os” på sociale medier


Ved disse 5 små forbedringer til din Tak for dit køb side, kan du både hæve kundetilfredsheden og dine kunders livstidsværdi.

Rigtig god fornøjelse.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Julian er direktør i Intelligo Denmark ApS, der beskæftiger sig med udviklingsarbejde, konverteringsoptimering og SEO primært for Magento webshops. Siden 2009 har han arbejdet med danske og internationale webshops med henblik på at øge deres omsætning.


Hans tilgang til optimering er bundet op i hans naturvidenskabelige baggrund, hvilket bevirker et stort fokus på præcise KPI'er, statistiske modeller og databaseret rapportering. Det er vigtigt for Julian, at forretningskritiske beslutninger tages på baggrund af data og ikke mavefornemmelse.


Julian vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor konverteringsoptimering, SEO og Magento.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Julian F. Christmas

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Sandsynligheden for at dine konkurrenter viser præcis den samme information som dig på deres webshop er meget stor. Hvordan vil du så skille dig ud?

Julian F. Christmas

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Er du webshopejer / e-commerce manager, kender du højst sandsynlig (og forhåbentlig) en eller flere af disse værktøjer i forvejen. Måske der er nyheder under solen?

Julian F. Christmas

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Hvis du ønsker at øge konverteringsraten på din webshop, så er det en rigtig god idé at optimere din produktside, men hvilke ændringer skal der laves og ikke laves?

Julian F. Christmas

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

De fleste webshops er begyndt at fokusere på konverteringsoptimering - dog er der en række misforståelser og myter omkring konverteringsoptimering som vi i dag skal aflive.

Julian F. Christmas

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Microcopy kan have stor indflydelse på konverteringerne på din webshop, men ved du egentlig hvad microcopy er? Find ud af det i denne artikel.

Julian F. Christmas

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Tags:
IT

I nat skete det, som der bare ikke måtte ske. En stor dansk hosting udbyder fik gravet et kabel over. Alle Magento webshops hosted hos dem gik i sort, og det skete fra det ene øjeblik til det andet.

Julian F. Christmas

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Her kommer et retorisk spørgsmål: Vil du gerne have mere omsætning på din webshop i 2019? Så er denne artikel noget for dig. 

Julian F. Christmas

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Gennem konverteringsoptimering kan du som webshop ejer få flere salg i din webshop. I denne artikel får du 3 konkrete steder at starte optimeringsarbejdet.

Skaber flere salg via konverteringsoptimering og mere trafik gennem SEO

Julian er direktør i Intelligo Denmark ApS, der beskæftiger sig med udviklingsarbejde, konverteringsoptimering og SEO primært for Magento webshops. Siden 2009 har han arbejdet med danske og internationale webshops med henblik på at øge deres omsætning.


Hans tilgang til optimering er bundet op i hans naturvidenskabelige baggrund, hvilket bevirker et stort fokus på præcise KPI'er, statistiske modeller og databaseret rapportering. Det er vigtigt for Julian, at forretningskritiske beslutninger tages på baggrund af data og ikke mavefornemmelse.


Julian vil på IVÆKST bloggen primært bidrage med viden indenfor konverteringsoptimering, SEO og Magento.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.