Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan arbejder du effektivt med din første webshop

Gennem min tid har jeg oplevet utallige nye webshop ejere, som bruger alt for meget tid på design, layout og tekst når de ikke har fået styr på resten af siden. Når man starter sin første webshop, er der et hav af ting man skal tage sig af. Det er derfor vigtigt, at man har skabt sig et godt overblik, samt har fokus over hvilke ting man skal arbejde med først.
Der tages udgangspunkt i billigemballage.dk, som sælger emballage og andre relaterede produkter

Hvad skal man have styr på først?
Det lyder måske logisk i dine og mine øre, men alt for mange nystartende webshops fokuserer alt for meget på reklamer, design eller lignende før de overhovedet har et fundament.


• URL-navn
• Hjemmeside
• Produkter
• Betalingssystem
• Hvordan får man kunder

Ovenover har jeg listet nogle grundpunkter op, som man skal have styr på inden du begynder på at arbejde for meget med små design fixes.


Hvis man ikke har gjort sig tanker om hjemmesidenavnet inden opstart, så kan man hurtigt blive ramt af en massiv og robust mur. Lad os sige man gerne vil starte en emballage virksomhed, men har valgt at starte med design, indkøb af varer, reklamefilm, osv. Når man endelig skal til at sætte siden live vil man hurtigt opdage, at man ikke kan få det hjemmesidenavn man ønskede sig eftersom, at det kunne være taget af en konkurrent eller lignende. Så har man pludseligt spildt en masse penge på logo design og muligvis en masse andet grafik.


Kan man købe vare på din hjemmeside, kan man klikke på produktsiderne, har produkterne billeder og alt muligt andet. Hvorfor skulle man som forbruger vælge din side til at shoppe på når man ikke engang kan komme ind på produktsiderne? Forbrugere kan i nogle tilfælde vælge mellem hundredvis af webshops, så hvorfor skulle de vælge din hjemmeside når fundamentet ikke er på plads?


Produkterne på din webshop er essentielle. Hvis man gerne vil starte en emballage webshop kan det være en god idé at se om man overhovedet kan finde nogle leverandører af emballage. Nogle nystartende webshopejere kan bruge hundredvis af timer og penge på, at bygge en hjemmeside fra bunden og til sidst opdage, at de ikke kan finde nogen øl bong leverandør til deres øl bong hjemmeside.


Inden du begynder at lede efter nye kunder gennem søgemaskineoptimering eller andre reklameformer, så er det vigtigt at hjemmesiden virker forinden. Hvis hjemmesiden ikke fungerer ordentligt ved første besøg, så mindskes chancen for at kunden vil besøge din hjemmeside. Dette er især slemt hvis kunden bruger lang tid på at finde det specifikke produkt, men til sidst bliver afvist eftersom, at du ikke har opsat et betalingssystem som virker.


Når alt andet er på plads er det tid til at undersøge hvordan du får nye kunder. Hvis du har et produkt, som allerede har en efterspørgsel, så kan SEO eller Google Ads være en god idé. Dette kan bl.a. være, hvis man sælger emballage, som folk allerede kender og søger efter på nettet. Hvis du derimod har et produkt hvor du selv skal skabe efterspørgslen, så kan SoMe være en meget god idé, da man kan bringe det visuelle og auditive aspekt frem i produktet.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Linkbuilding specialist

Jeg sidder jeg med ansvaret for alle vores linkbuilding aktiviteter hos Morning Train. Heriblandt arbejder jeg med optimering og udvikling af vores egen linkbuilding framework. På bloggen bidrager jeg med viden og erfaring indenfor linkbuilding, SEO og content marketing.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Linkbuilding specialist

Jeg sidder jeg med ansvaret for alle vores linkbuilding aktiviteter hos Morning Train. Heriblandt arbejder jeg med optimering og udvikling af vores egen linkbuilding framework. På bloggen bidrager jeg med viden og erfaring indenfor linkbuilding, SEO og content marketing.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her