Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 grunde til at arbejde med content marketing

Du har sikkert hørt navnet content marketing før, men ved du hvorfor det er så effektivt og hvorfor store succesfulde virksomhed vælger at arbejde med content marketing? I den her artikel vil jeg komme med 3 grunde til, hvorfor du bør arbejde med content marketing. Kort sagt, så er content marketing en markedsføringsmetode, der har til formål at producere indhold, der kan skabe trafik/opmærksomhed til dit produkt og derved skabe flere kunder.

1. Du får mere trafik via Google

Når du opretter flere sider og indlæg på din blog, så øger du automatisk dine chancher for at blive fundet på flere søgeord i Google. Hvis du f.eks. sælger hundemad og du pludselig begynder at skrive omkring, hvilke hundemad man skal vælge, så bliver du ikke kun fundet i Google, når folk søger på "hundemad", men du vil også blive fundet på Google, når folk søger på: "Hvilke hundemad skal jeg vælge til min mad".

Et godt eksempel på en hjemmeside der har arbejdet målrettet med content marketing er inspo.dk, der løbende har fokus på at få oprettet indhold deres website, hvilke resulterer i, at de hver måned får flere og flere besøgende via Google. 

2. Kun 10% er klar til at købe

Nye studier viser, at det kun er 3% der er klar til at købe her og nu, og 7% har til hensigt at købe, men mangler det sidste skub til at købe. Det vil sige, at 90% af markedet ikke er klar til at købe nu her. Ved at arbejde med content marketing, vil du have mulighed for at ramme de 90%, der ikke har planer om at købe. Hvis du løbende kan gøre de 90% opmærksom på dit brand, så vil du stå "top of mind", når de er klar til at købe. 

Alt for mange virksomhed koncentrerer sig kun om de øverste 10%. Med en content strategi kan du tiltrække flere besøgende ind, der kategorieres som de 90% af markedet, der ikke er klar til at købe - De vil huske på dig, når de så er klar til at købe. Det er ikke for sjov at de største brands som Nike, Coca Cola og Adidas skyder flere milliarder i markedsføring, der har en bred målgruppe.

Her er et eksempel på, hvordan du kan arbejde med content marketing for at ramme de 90%

Lad os sige at du sælger biler og du har fokus på dette søgeord, der rammer de 10%, der er købsladet:

"Køb brugt bil nu" (De top 10% af de købsklare)

Her kunne man oprette en blog og skrive om disse emner:

"Hvilen bil skal jeg købe?" (De 90% af markedet, der ikke er klar til at købe)

"Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber bil?" (De 90% af markedet, der ikke er klar til at købe)

3. Med content marketing bliver vi klogere på, hvem vi markedfører os imod

En anden grund til at content marketing er så vigtig er, at vi lærer mere om vores kunder. De data vi får, når folk gennemgår kunderejsen - integrerer på de sociale medier, ser videoer, downloader e-bøger, læser blogindlæg og derefter deler med indholdet med deres netværk - dette er utroligt brugbar information til marketingfolk.

Ved at spore, hvilket indhold der er det mest succesrige, lærer vi mere om vores kunder. Disse informationer kan vi bl.a. bruge til at:

- Opret bedre køberpersoner
- Udvikl mere nøjagtige købssegmenter
- Forbedre personalisering

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Linkbuilding specialist

Jeg sidder jeg med ansvaret for alle vores linkbuilding aktiviteter hos Morning Train. Heriblandt arbejder jeg med optimering og udvikling af vores egen linkbuilding framework. På bloggen bidrager jeg med viden og erfaring indenfor linkbuilding, SEO og content marketing.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Linkbuilding specialist

Jeg sidder jeg med ansvaret for alle vores linkbuilding aktiviteter hos Morning Train. Heriblandt arbejder jeg med optimering og udvikling af vores egen linkbuilding framework. På bloggen bidrager jeg med viden og erfaring indenfor linkbuilding, SEO og content marketing.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her