Bloggen

Gode råd til brugervenlighed

Betydningen af online tilstedeværelse bliver mere og mere vigtig for mange virksomheder. Nogle investerer masser af penge, mens andre prøver at skære hjørner ofte på bekostning af design og brugervenlighed.
Der er flere grunde til, at dette er en dårlig idé, og hvorfor du bør være mere opmærksom på brugervenligheden på ens hjemmeside og hvorfor man ikke bør nedprioritere det omrøde.
Her er en forenklet liste:


• Brugervenlighed har en direkte effekt på din omsætning og konvertering.
• Din hjemmeside er den første kontakt mellem dit brand og din kunde. En ringe hjemmeside kan få dine besøgende til at miste tilliden til din virksomhed.
• Hvis du vil have folk til at bo og bruge dit websted - skal du gøre det let for dem

Her kommer nogle gode råd til, hvordan du forbedrer brugervenligheden af dit websted:


1. Gør det nemt
Afhængig af din specifikke målgruppe kan du have forskellige forventninger til, hvordan dine brugere vil opføre sig, når de besøger dit websted. Mennesker er utålmodige, når de prøver at finde information online, og hvis du ikke gør tingene indlysende, går de sandsynligvis over til en konkurrent.


2. Gør det interaktiv
Gør det nemt og simpelt at klikke på vigtige knapper som f.eks. ”køb nu” eller nemt og simpelt at udfylde en kontaktformular.


3. Glem ikke mobilen
Undervurder ikke al den trafik du får fra fra tabletter og mobiltelefoner. Dette er noget, du nemt kan tjekke, hvis du bruger analytics. Og det har også en store indflydelse på SEO. Så sørg for, at dine besøgende også kan bruge dit websted på en mobil.
Saxosolution.dk er et dejligt eksempel på et mobilvenligt websted.


4. Kig på hjemmesiden med friske øjne
Hvis du har arbejdet på et websted i flere uger eller endda måneder, er du sandsynligvis så vant til hjemmesiden, at du overser fejl eller udfordringer, som en ny besøgende ville. Det bedste råd her er, at få nye øjne på sagen. Det bedste ville være, hvis du kunne få den testet på din egen målgruppe. Du kan f.eks. bruge en hjemmeside som Amino til at få feedback på din hjemmeside.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Linkbuilding specialist

Jeg sidder jeg med ansvaret for alle vores linkbuilding aktiviteter hos Morning Train. Heriblandt arbejder jeg med optimering og udvikling af vores egen linkbuilding framework. På bloggen bidrager jeg med viden og erfaring indenfor linkbuilding, SEO og content marketing.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Linkbuilding specialist

Jeg sidder jeg med ansvaret for alle vores linkbuilding aktiviteter hos Morning Train. Heriblandt arbejder jeg med optimering og udvikling af vores egen linkbuilding framework. På bloggen bidrager jeg med viden og erfaring indenfor linkbuilding, SEO og content marketing.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.