Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Esport influencer kom i fedtefadet – Det kan vi lære af casen

Esport er på vej til at blive en af verdens mest sete sportsgrene, og derfor findes de nye sportsidoler blandt gamerne.

Så hvad kan esporten og du lære af fodbold-Bendtner og de andre historier, som finder vej til de kulørte ugeblade og de sociale medier?

Tyler 'Ninja' Blevins

Tyler 'Ninja' Blevins er en af de største profiler indenfor spillet: Fortnite. Faktisk er han så stor, at Microsoft har købt Tyler til at streame fra Microsofts gamer-platform: Mixer. Og det har ikke være en billig omgang at flytte Tyler fra streamingtjenesten Twitch til Mixer. Det beretter BBC.

For 14 måneder siden røg Tyler ellers ud i en shitstorm, da han proklamerede, at han ikke ville spille mod kvinder. En sådan sexistisk udtalelse, går naturligvis ikke helt uset hen. Men det vides dog ikke, om Tyler har læst biografien om Simon Spies og fundet ud af, at: 'Dårlig omtale er bedre end ingen omtale'.

Som i en anden velkendt sportsgren: Boksning, så er Tyler nu røget ud i en runde 2. Denne gang er det faktisk fordi, at han har inviteret rockstjernen Lady Gaga til at lære spillet Fortnite, af Tyler personligt. En sådan invitation er prisværdig, men Tyler får nu verbale hooks og uppercuts på de sociale medier, for hvad var det lige du sagde for 14 måneder siden, Tyler? Læs mere på DR.dk

Esport influencers og primadonnaer

Cases om Tyler, og Bendtner´s evne til at komme i medierne på den knap så fede måde, kan give os en del læring, som vi kan bruge i vores kommunikationsstrategi – ikke mindst i startups.

  1. Indenfor alt sport, og i særdeleshed elitesport, findes der primadonnatyper. Disse profiler har en stærk evne til at bringe deres egen profil i spil, hvilket du kan udnytte i brandingen af dit produkt – eller omvendt, så kan det være en katastrofe for dit brand
  2. Vælg en stærk fortælling omkring dit brand, og fortæl det samme narrativ igen og igen
  3. Troværdigheden falder drastisk, når man ændrer holdning 180 grader, med mindre, at man går ud og siger ærligt: ’Jeg er blevet klogere’. Tænk blot på politikerne. De har generelt svært ved at erkende fejl

Primadonnaerne er ikke svære at spotte, hvis du ellers laver lidt research på Google og de sociale medier. Så du kan let finde andre esport influencers og influencers generelt, som kan styrke dit brand og dit salg.

Hold dig derfor ikke tilbage med at lave nogle influencerkampagner, og få værdifulde erfaringer. For selv om der er nogle få brodne kar i branchen, så betyder det ikke, at ”resten” også er det. Det gælder derimod om at være first mover, så du kan give dine konkurrenter baghjul.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Influencer Marketing & Employer Branding Specialist

Ole Holdgaard arbejder primært med generation X, Y og Z (iGenerationen). Ole skaber værdi for virksomheder og organisationer ved at udarbejde en klar strategi og handlingsplan vedrørende: Employer Branding og Influencer Marketing. Som kampagneleder planlægges og gennemføres både korte og længerevarende effektfulde kampagner for både uddannelsesinstitutioner, virksomheder og brands.

Da de unge under 30 år har en speciel dynamisk adfærd, vil Ole´s artikler på IVÆKST tage udgangspunkt i måden hvorpå fremtidens unge tænker, samt deres adfærd på de sociale medier.

Følg Ole på hans blog om: Employer Branding og rekruttering eller YouTube-kanal

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Ole Holdgaard
Influencer Marketing & Employer Branding Specialist
Tags:
Ole Holdgaard
Influencer Marketing & Employer Branding Specialist
Tags:
Landet med de smukke kvinder
Ole Holdgaard
Influencer Marketing & Employer Branding Specialist
Tags:
Ole Holdgaard
Influencer Marketing & Employer Branding Specialist
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Jeg har en trailer og bor i Jylland – Hvad tænker du på lige nu?

Influencer Marketing & Employer Branding Specialist

Ole Holdgaard arbejder primært med generation X, Y og Z (iGenerationen). Ole skaber værdi for virksomheder og organisationer ved at udarbejde en klar strategi og handlingsplan vedrørende: Employer Branding og Influencer Marketing. Som kampagneleder planlægges og gennemføres både korte og længerevarende effektfulde kampagner for både uddannelsesinstitutioner, virksomheder og brands.

Da de unge under 30 år har en speciel dynamisk adfærd, vil Ole´s artikler på IVÆKST tage udgangspunkt i måden hvorpå fremtidens unge tænker, samt deres adfærd på de sociale medier.

Følg Ole på hans blog om: Employer Branding og rekruttering eller YouTube-kanal


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her