Tags: IT, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg
Er du en: Noob, indenfor gaming, eller vil du blot gerne forstå dit barn eller gamer-verden generelt, så får du her en uundværlig viden.
Lad os starte med at se på, om det er svært at kommunikere med gamere?
I al kommunikation gælder det, at det er vigtigt, at vi forstår dem, som vi taler med. Både i forhold til at undgå misforståelser, men også for at skabe en naturlig relation. Og da gaming nu er blevet en fast del at mange unges hverdag, og familiernes hygge foran tv-skærmen i weekenden, så er det blevet yderst interessant at få en forforståelse indenfor esport og game-streaming.
Men det er ikke kun i forhold til vores børn, at det er en god idé, at vi kender til termer, som bruges i esports-miljøet – som ikke længere er en subkultur, men er en mainstream industri indenfor underholdning og marketing.
I forhold til marketing, så er der dog en ikke uvæsentlig faldgrube nemlig, at du ikke skal prøve at være hip med gamerne, ved at bruge deres slangudtryk, med mindre, at du selv er en habil gamer. Det skyldes, at esportsudøvere er utrolig hurtige til at gennemskue dig. Virker du falsk, så bliver du ret hurtigt til et såkaldt: Meme (en joke, eller kendt som en dårlig efterligning).
Du skal ikke ud og ændre dit sprog, for at kunne tale med gamerne. Derfor kan du tage det helt roligt. Men det er jo altid rart at forstå, hvad de unge siger, så man ikke kommer til at ligne et levn fra fortiden.
Af den grund, kan du med fordel lære nogle af de vigtigste fraser, og det gør du via en online ordbog.
I ordbogen for esport står blandt andet, at en ”Clutch” er et overraskende godt spil af en spildeltager. Eksempelvis ved at være den sidste overlevende spiller, og samtidig have gjort en del skade på modspillerne.
Der står også i ordbogen at ”GG” står for: Good game, som bruges som en slags high five eller tak for kampen - henholdsvis bruges .gg også som domæneendelse af de fleste websites indenfor gaming.
Og som lovet, så kan du blive klog på gaming på 2 minutter. Det kan du gøre ved at tjekke denne: Gaming ordbog. Og du kan roligt sænke skuldrene. Der er ingen grund til at uddanne sig til at blive professor indenfor esport – mindre kan også gøre det.
Influencer Marketing & Employer Branding Specialist
Ole Holdgaard arbejder primært med generation X, Y og Z (iGenerationen). Ole skaber værdi for virksomheder og organisationer ved at udarbejde en klar strategi og handlingsplan vedrørende: Employer Branding og Influencer Marketing. Som kampagneleder planlægges og gennemføres både korte og længerevarende effektfulde kampagner for både uddannelsesinstitutioner, virksomheder og brands.
Da de unge under 30 år har en speciel dynamisk adfærd, vil Ole´s artikler på IVÆKST tage udgangspunkt i måden hvorpå fremtidens unge tænker, samt deres adfærd på de sociale medier.
Følg Ole på hans blog om: Employer Branding og rekruttering eller YouTube-kanal