Bloggen

Din visuelle identitet bliver afgørende

Jeg har en trailer og bor i Jylland – Hvad tænker du på lige nu? Hvis min identitet er, at jeg har en jydekrog på min bil, så kan det være, at du tænker, at jeg en gør-det-selv mand, eller jeg er bonderøven fra udkantsdanmark, der skal en tur over grænsen for at hente dåseøl.

Selvfølgelig er eksemplet sort/hvidt, men eksemplet giver et godt udgangspunkt for at forklare, hvorfor din visuelle identitet bliver afgørende for, om du får succes eller ej.

Det skrevne ord er godt, men billeder taler som 1.000 ord. Den kliché har du hørt mere end én gang. Men lad os sætte klichéen i perspektiv i forhold til ovenstående trailer-fortælling. Da du ikke har set et billede af mig, i forbindelse med denne artikel, så ved du ikke, hvor gammel jeg er; om det er en almindelig-, heste- eller bådtrailer, der er tale om; eller om jeg går i kanvas overalls eller ej. Du ved heller ikke om, om jeg har ring i næsen og tatoveringer, eller har let til smil. Men du har allerede et klart billede i dit hoved af, hvem jeg er.

At du har et billede af, hvem jeg er, er ikke noget problem så længe, at det er et positivt billede. Men hvad skal jeg gøre, hvis du synes, at jeg er en tåbe: Vil du så købe en vare af mig? Formentlig ikke, og det bliver ret meget op ad bakke for mig, at gøre et godt indtryk fremadrettet, så jeg kan ændre din forforståelse.

Så skåret ind til benet, så handler det om, at din identitet er afgørende for, om du får succes i fremtiden. Du skal hjælpe dine kommende kunder bedst muligt på vej, så du ikke stiller vejbomme foran dine potentielle kunde. En af vejbommene du kan fjerne er, at skabe et godt indtryk af dig som person og dit firma.  Hvordan gør du det? Det gør du ved at bruge visuelle virkemidler.

Visuelle medier hjælper dig

Tekst er ikke outdated, men tekst alene som kommunikationsredskab er på retur. Derfor skal du kombinere tekst med visuelle indtryk. Det kan være faste fotos eller video.

Fotos har den fordel, at fotos er let at afkode, men ulempen er, at fotos kan have svært ved at skabe en relation og følelser. Tager du til gengæld video som medie, så kan du lettere give et indtryk af, hvem du er, og hvad du kan gøre for: Læseren af din artikel.  Videoen har derfor den gode egenskab, at videoen kan kombinere lyd og udtryk som gør, at din fortælling er mere holdbar i forhold til den tid læseren bruger på din artikel, og dermed den tid, som læseren bruger, til at få et godt indtryk af dig.

For at hjælpe dine videoseere bedst muligt på vej, så er det en god idé, at du indsætter undertekster. Vil du gerne se 10 gode tips til visuel kommunikation, og se ”giraffen”, der ejer en trailer, er du velkommen til at se med her: Visuel kommunikation – 10 Tips og tricks.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Influencer Marketing & Employer Branding Specialist

Ole Holdgaard arbejder primært med generation X, Y og Z (iGenerationen). Ole skaber værdi for virksomheder og organisationer ved at udarbejde en klar strategi og handlingsplan vedrørende: Employer Branding og Influencer Marketing. Som kampagneleder planlægges og gennemføres både korte og længerevarende effektfulde kampagner for både uddannelsesinstitutioner, virksomheder og brands.

Da de unge under 30 år har en speciel dynamisk adfærd, vil Ole´s artikler på IVÆKST tage udgangspunkt i måden hvorpå fremtidens unge tænker, samt deres adfærd på de sociale medier.

Følg Ole på hans blog om: Employer Branding og rekruttering eller YouTube-kanal

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Ole Holdgaard

Influencer Marketing & Employer Branding Specialist

Tags:
Ole Holdgaard

Influencer Marketing & Employer Branding Specialist

Tags:
Ole Holdgaard

Influencer Marketing & Employer Branding Specialist

Tags:
Ole Holdgaard

Influencer Marketing & Employer Branding Specialist

Roskilde Festival: Nogle unge har klaget deres møde til deres curlingforældre - Her får du et nueanceret indlæg i debatten

Influencer Marketing & Employer Branding Specialist

Ole Holdgaard arbejder primært med generation X, Y og Z (iGenerationen). Ole skaber værdi for virksomheder og organisationer ved at udarbejde en klar strategi og handlingsplan vedrørende: Employer Branding og Influencer Marketing. Som kampagneleder planlægges og gennemføres både korte og længerevarende effektfulde kampagner for både uddannelsesinstitutioner, virksomheder og brands.

Da de unge under 30 år har en speciel dynamisk adfærd, vil Ole´s artikler på IVÆKST tage udgangspunkt i måden hvorpå fremtidens unge tænker, samt deres adfærd på de sociale medier.

Følg Ole på hans blog om: Employer Branding og rekruttering eller YouTube-kanal

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.