Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Online viden giver dig et godt udgangspunkt for telemarketing


De seneste år er der sket mange fantastiske ting indenfor salg og markedsføring. Tidligere var mulighederne for at få potentielle kunders opmærksomhed, begrænset til messer, annoncer og direct mail, hvis man var dristig. Siden kom telemarketing og netværk på banen. I dag byder nettet på et utal af unikke muligheder for at målrette sin markedsføring, hvilket tilvejebringer vigtig information om potentielle kunder. Virksomheder kæmper for at ligge højst muligt på søgemaskinerne, få følgere på Linkedin, Facebook og Twitter, annoncere med nyhedsbreve, bannere og adwords eller anvender en anden form for online markedsføring. Disse kanaler kan, udover at skabe opmærksomhed om din virksomhed, bruges til at målrette dine telefonopkald, hvis du arbejde med opsøgende salg.

 

 

Online markedsføring bør ikke stå alene

Hos Valeur ser vi store muligheder i, og bruger selv, mange former for online markedsføring. Vi mener dog ikke at online tiltagene bør stå alene. I så fald bliver man reaktiv i salgsarbejdet, da man er afhængige af, at den potentielle kunde selv tager kontakt, hvis man skal i dialog. Samtidig er der tale om envejskommunikation, hvor den potentielle kunde ikke har mulighed for at stille spørgsmål til dine ydelser, ligesom der altid vil være basis for misforståelser. Opsøgende salg giver med andre ord dialogmuligheder, som online kanalerne ikke giver i samme grad. 

 

Brug din online viden til at målrette den opsøgende indsats

Herunder får du nogle bud på hvordan du kan bruge viden fra online markedsføring til at supplere og målrette den opsøgende proces.

  • Nyhedsbreve – Nyhedsbreve giver dig værdifuld viden, da du har mulighed for at se, hvilket indhold modtagerne klikker på. Dermed får du en liste over potentielle kunder, der har vist en konkret interesse for en eller flere af dine ydelser, hvilket giver et mere konkret og et dybere udgangspunkt for et opkald.
  • Google Analytics – Google Analytics er tilgængelig for alle, der har en hjemmeside og analytics kan vise hvilke virksomheder, der har besøgt din hjemmeside, hvilke undersider virksomheden har besøgt og hvor lang tid der er blevet brugt på de enkelte sider (og meget mere).
  • Sociale medier – Det siger sig selv. Hvis en person (eller virksomhed) følger din virksomhed på et eller flere af de sociale medier, har personen en form for interesse for din ydelse. Det giver ikke samme nuancerede viden om interessen som analytics og nyhedsbreve, men det er stadig et godt udgangspunkt for et telefonopkald.

Lige meget hvor grundig en emnesøgning man arbejder ud fra i den opsøgende proces, vil de ovennævnte muligheder give mere nuancerede forudsætninger i dialogen med den potentielle kunde. Det er en mulighed for at starte dialogen lige præcis der, hvor kontaktpersonen har vist en interesse. Flere af vores kunder leverer i dag emner til vores konsulenter på baggrund af information fra deres online tiltag, hvilket resulterer i meget relevante salgsmøder og er et effektivt supplement til de brancherelaterede emner vi selv leverer.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Kandidat i virksomheds-kommunikation fra Handelshøjskolen i Aarhus

Jeg arbejder til dagligt med opsøgende salg i B2B Telemarketingvirksomheden Valeur A/S. Jeg ved hvad der skal til, for at få succes med telefonen som salgsværktøj. I 20 år har vi hjulpet vores kunder med at skabe vækst gennem opsøgende salgsarbejde. Vi har en bred skare af kunder fra store virksomheder som Deloitte og Bosch til små enkeltmandskonsulentvirksomheder. Vi hjælper vores kunder, uanset ydelse eller produkt, med at åbne døre til potentielle kunder på det rigtige tidspunkt, så man har en reel salgschance.

Vi ønsker med vores blogs at hjælpe iværksættere med at komme godt i gang med det opsøgende salg.

Fang mig på Google+ eller Linkedin

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Benjamin Lipschitz
Marketingkoordinator og Telekonsulent
Tags: Salg

En forhåbentlig dejlig sommerferie er lige på trapperne. Og tænk at kunne slappe af med den viden at kalenderen er fyldt op med spændende møder, når du kommer tilbage!

Benjamin Lipschitz
Marketingkoordinator og Telekonsulent
Tags: Salg

B2B telemarketing har udviklet sig uendeligt meget de seneste år. Denne blog handler om udviklingen de kommende år, hvor jeg bl.a. kommer med et kvalificeret bud på, hvordan telemarketing kommer til at udvikle sig fremover.

Benjamin Lipschitz
Marketingkoordinator og Telekonsulent
Tags: Salg

Du har typisk ikke mere end 20-30 sekunder til at skabe interesse indenfor telemarketing. Derfor er nøglen at finde et knivskarpt budskab, der gør at modtageren får lyst til at mødes med dig. Her får du nogle tips til hvordan du kan arbejde med dit budskab.

Benjamin Lipschitz
Marketingkoordinator og Telekonsulent
Tags: Salg

Når du ringer 100 % kold kanvas, vil du tit opleve mange forskellige scenarier, når du kommer igennem til en virksomheds reception. I denne blog vil jeg give dig nogle gode råd til, hvordan du øger muligheden for at komme igennem til den rette kontaktperson.

Benjamin Lipschitz
Marketingkoordinator og Telekonsulent
Tags: Salg

De to vigtigste ingredienser når man arbejder med opsøgende salg er vedholdenhed og tålmodighed.

Benjamin Lipschitz
Marketingkoordinator og Telekonsulent
Tags: Salg

Det er altafgørende, at man gør sig nogle grundige overvejelser omkring hvem, der har behov for ens ydelser. Jo mere du segmenterer, desto større er chancen for at ramme nogen med et behov for det du kan tilbyde. Vi vil her give nogle idéer til hvor og hvordan man kan segmentere.

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Kandidat i virksomheds-kommunikation fra Handelshøjskolen i Aarhus

Jeg arbejder til dagligt med opsøgende salg i B2B Telemarketingvirksomheden Valeur A/S. Jeg ved hvad der skal til, for at få succes med telefonen som salgsværktøj. I 20 år har vi hjulpet vores kunder med at skabe vækst gennem opsøgende salgsarbejde. Vi har en bred skare af kunder fra store virksomheder som Deloitte og Bosch til små enkeltmandskonsulentvirksomheder. Vi hjælper vores kunder, uanset ydelse eller produkt, med at åbne døre til potentielle kunder på det rigtige tidspunkt, så man har en reel salgschance.

Vi ønsker med vores blogs at hjælpe iværksættere med at komme godt i gang med det opsøgende salg.

Fang mig på Google+ eller Linkedin


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her