Tags: Salg
B2B telemarketing har udviklet sig uendeligt meget de seneste år og der er stadig en markant udvikling i gang. I denne blog vil jeg fortælle lidt om udviklingen de senere år og tage et kig i krystalkuglen og komme med et kvalificeret bud på, hvordan telemarketing kommer til at udvikle sig fremover.
Udviklingen kræver tilpasningsevne
Hos Valeur oplever vi i høj grad, at tendensen indenfor opsøgende salg følger den generelle tendens indenfor erhvervslivet. Virksomhederne, og især de små- og mellemstore, skal i dag være ekstremt fleksible, for at tilpasse sig en udvikling, der går hurtigere end nogensinde. Nye afgifter, lovændringer, nye teknologiske muligheder, konjunktursvingninger osv. Der er mere end rigeligt at forholde sig til og de virksomheder der formår at tilpasse sig udviklingen, har en stor fordel. I denne udviklingsproces oplever vi, at telemarketing spiller en vigtig rolle, da det er et sublimt redskab til at informere beslutningstagere hos potentielle kunder om de nye ydelser og produkter. Vi tror på at de omskiftelige vilkår vil tage yderligere fart i fremtiden og at B2B telemarketing derfor også fremover vil spille en meget vigtig rolle.
SEO.dk reagerede hurtigt
Nogle af de mest succesfulde samarbejder Valeur har i dag, er med virksomheder, der kender og forstår udfordringerne i de forskellige brancher og er hurtige til at udvikle en ydelse, der er målrettet disse. Online markedsføringsbureauet SEO.dk, blev i efteråret 2012 opmærksom på den nye lov om digitalisering, der stiller større krav til borgernes brug af de digitale muligheder for indhentning af information og kommunikation med kommunerne. Dermed er det afgørende for kommunerne, at borgerne kan finde de rigtige informationer. SEO.dk var hurtige til at lave en ydelse tilpasset denne udfordring og Valeur stod for at kontakte kommunerne, der var meget interesserede i at høre om ydelsen. Samarbejdet har per dags dato kastet flere ordrer af til SEO.dk.
Fremtiden er specialiseret
Dette er et godt eksempel på en virksomhed, der forstår en bestemt branches udfordring og imødekommer den. Eksemplet viser en udvikling, der har taget fart de seneste år og vi forudser, at denne udvikling bliver mere udbredt i fremtiden. Ydelser og produkter vil blive mere målrettede og specialiserede og evnen til at forklare sit produkt kort og præcist i telefonen vil spille en vigtig rolle i processen med at komme ud over rampen.
Marketingkoordinator og Telekonsulent
Kandidat i virksomheds-kommunikation fra Handelshøjskolen i Aarhus
Jeg arbejder til dagligt med opsøgende salg i B2B Telemarketingvirksomheden Valeur A/S. Jeg ved hvad der skal til, for at få succes med telefonen som salgsværktøj. I 20 år har vi hjulpet vores kunder med at skabe vækst gennem opsøgende salgsarbejde. Vi har en bred skare af kunder fra store virksomheder som Deloitte og Bosch til små enkeltmandskonsulentvirksomheder. Vi hjælper vores kunder, uanset ydelse eller produkt, med at åbne døre til potentielle kunder på det rigtige tidspunkt, så man har en reel salgschance.
Vi ønsker med vores blogs at hjælpe iværksættere med at komme godt i gang med det opsøgende salg.