Bloggen

Brug telemarketing strategisk

Tags: Salg

De to vigtigste ingredienser når man arbejder med opsøgende salg er vedholdenhed og tålmodighed. Uanset hvad man har at tilbyde, er det hårdt arbejde. Det er altafgørende, at man ikke lader sig slå ud, for man vil få mange nejer.


Vedholdenhed og struktur

Du er heldig, hvis du rammer en kontaktperson på et sted, hvor man lige nøjagtig står og mangler din ydelse eller dit produkt. Hvis det du tilbyder, har en berettigelse på markedet og kontaktpersonen er indenfor din målgruppe, vil det med tiden være interessant at høre mere om. Det er derfor vigtigt, at du får stillet nogle gode spørgsmål, så du får mulighed for at kontakte personen igen, når han/hun er klar til at høre mere din ydelse/produkt. Hvis dit mål er at sælge, er det bedre at tage et møde på et tidspunkt, hvor din kontaktperson er købeklar. Vi bruger et begreb, der hedder ”behagelig vedholdenhed”. Det er de færreste, der bliver sure, når man spørger, hvornår man må have lov til at vende tilbage, for at fortsætte dialogen.

Der findes mange nemme og billige CRM systemer, hvor man kan planlægge opfølgninger, kategorisere emner og notere vigtig viden. Mange kan man prøve en periode gratis, før man køber dem. 


Tålmodighed

Opsøgende salg er et langt sejt træk. Bare det at få fat på den rette beslutningstager kan tage mange effektive arbejdstimer. Det kan være fristende at tage dialogen med en person uden det rette beslutningsgrundlag, men det er bedre at bruge den tid det tager, og få dialogen med den rette. Alternativt risikerer du en stor skuffelse, hvis den person du har talt med, virker interesseret, men i sidste ende ikke kan tage nogen beslutning.

Hvis man vil have succes, skal man ikke lade sig slå ud af et nej. Det gælder om at komme videre, for det er en stor tilfredsstillelse, når det lykkes!

 

 

Jeg håber I kunne bruge disse tips. Hvis der er spørgsmål eller kommentarer, er I mere end velkomne til at tage fat i mig på Google+ eller Linkedin.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Kandidat i virksomheds-kommunikation fra Handelshøjskolen i Aarhus

Jeg arbejder til dagligt med opsøgende salg i B2B Telemarketingvirksomheden Valeur A/S. Jeg ved hvad der skal til, for at få succes med telefonen som salgsværktøj. I 20 år har vi hjulpet vores kunder med at skabe vækst gennem opsøgende salgsarbejde. Vi har en bred skare af kunder fra store virksomheder som Deloitte og Bosch til små enkeltmandskonsulentvirksomheder. Vi hjælper vores kunder, uanset ydelse eller produkt, med at åbne døre til potentielle kunder på det rigtige tidspunkt, så man har en reel salgschance.

Vi ønsker med vores blogs at hjælpe iværksættere med at komme godt i gang med det opsøgende salg.

Fang mig på Google+ eller Linkedin

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

En forhåbentlig dejlig sommerferie er lige på trapperne. Og tænk at kunne slappe af med den viden at kalenderen er fyldt op med spændende møder, når du kommer tilbage!

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

B2B telemarketing har udviklet sig uendeligt meget de seneste år. Denne blog handler om udviklingen de kommende år, hvor jeg bl.a. kommer med et kvalificeret bud på, hvordan telemarketing kommer til at udvikle sig fremover.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Virksomheder kæmper om at rangere højest på søgemaskinerne, få følgere på Linkedin, Facebook og Twitter, annoncere med nyhedsbreve, bannere og AdWords etc. Disse kanaler kan bruges til at målrette dine telefonopkald, hvis du arbejder med opsøgende salg.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Du har typisk ikke mere end 20-30 sekunder til at skabe interesse indenfor telemarketing. Derfor er nøglen at finde et knivskarpt budskab, der gør at modtageren får lyst til at mødes med dig. Her får du nogle tips til hvordan du kan arbejde med dit budskab.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Når du ringer 100 % kold kanvas, vil du tit opleve mange forskellige scenarier, når du kommer igennem til en virksomheds reception. I denne blog vil jeg give dig nogle gode råd til, hvordan du øger muligheden for at komme igennem til den rette kontaktperson.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Det er altafgørende, at man gør sig nogle grundige overvejelser omkring hvem, der har behov for ens ydelser. Jo mere du segmenterer, desto større er chancen for at ramme nogen med et behov for det du kan tilbyde. Vi vil her give nogle idéer til hvor og hvordan man kan segmentere.

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Kandidat i virksomheds-kommunikation fra Handelshøjskolen i Aarhus

Jeg arbejder til dagligt med opsøgende salg i B2B Telemarketingvirksomheden Valeur A/S. Jeg ved hvad der skal til, for at få succes med telefonen som salgsværktøj. I 20 år har vi hjulpet vores kunder med at skabe vækst gennem opsøgende salgsarbejde. Vi har en bred skare af kunder fra store virksomheder som Deloitte og Bosch til små enkeltmandskonsulentvirksomheder. Vi hjælper vores kunder, uanset ydelse eller produkt, med at åbne døre til potentielle kunder på det rigtige tidspunkt, så man har en reel salgschance.

Vi ønsker med vores blogs at hjælpe iværksættere med at komme godt i gang med det opsøgende salg.

Fang mig på Google+ eller Linkedin

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.