Bloggen

Telemarketing: Sommeren betyder ikke stagnerende salgsaktivitet

Tags: Salg

 


En forhåbentlig dejlig sommerferie er lige på trapperne. Og tænk at kunne slappe af med den viden at kalenderen er fyldt op med spændende møder, når du kommer tilbage!
 

Her hos Valeur oplever vi ofte, at den mentale sommerferie sniger sig ind tidligere end nødvendigt, fordi mange har en forventning om, at sommerperioden er en vanskelig tid for mødebooking. Det kan i værste fald betyde, at salgsorganisationen først er oppe i gear igen omkring september/oktober. Med mere end 20 års erfaring tør vi godt aflive myten om at perioderne omkring sommerferien er døde rent salgsmæssigt. Her får du tre gode grunde til at opretholde mødeaktiviteten op til - og umiddelbart efter sommerferien
 

 

  1. Netop på grund af ovenstående forventning om sommerperioden som lukket land for salgsmøder, er mange beslutningstageres kalendere stadig åbne efter ferien
     
  2. Mange beslutningstagere er lige nu nemmere at få fat i på telefonen, fordi virksomhedens interne aktiviteter kører på lavere blus, da mange medarbejdere allerede er i gang med at afholde ferie
     
  3. Mange møder efter sommerferien er ofte meget positive, da batterierne er ladet op og hastesagerne endnu ikke har taget over
     

Sommerferien behøver altså ikke betyde stagnerende salgsaktivitet, hverken for store salgsorganisationer eller iværksætter, da salgsmøder, op til og efter en af de største ferieperioder vi har, på ingen måde er lukket land. Tværtimod kan sommeren betragtes som en af årets mest lukrative salgsperioder, hvor kalenderen kan fyldes med gode salgsmøder.
 

Skynd dig at komme i gang!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Kandidat i virksomheds-kommunikation fra Handelshøjskolen i Aarhus

Jeg arbejder til dagligt med opsøgende salg i B2B Telemarketingvirksomheden Valeur A/S. Jeg ved hvad der skal til, for at få succes med telefonen som salgsværktøj. I 20 år har vi hjulpet vores kunder med at skabe vækst gennem opsøgende salgsarbejde. Vi har en bred skare af kunder fra store virksomheder som Deloitte og Bosch til små enkeltmandskonsulentvirksomheder. Vi hjælper vores kunder, uanset ydelse eller produkt, med at åbne døre til potentielle kunder på det rigtige tidspunkt, så man har en reel salgschance.

Vi ønsker med vores blogs at hjælpe iværksættere med at komme godt i gang med det opsøgende salg.

Fang mig på Google+ eller Linkedin

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

B2B telemarketing har udviklet sig uendeligt meget de seneste år. Denne blog handler om udviklingen de kommende år, hvor jeg bl.a. kommer med et kvalificeret bud på, hvordan telemarketing kommer til at udvikle sig fremover.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Virksomheder kæmper om at rangere højest på søgemaskinerne, få følgere på Linkedin, Facebook og Twitter, annoncere med nyhedsbreve, bannere og AdWords etc. Disse kanaler kan bruges til at målrette dine telefonopkald, hvis du arbejder med opsøgende salg.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Du har typisk ikke mere end 20-30 sekunder til at skabe interesse indenfor telemarketing. Derfor er nøglen at finde et knivskarpt budskab, der gør at modtageren får lyst til at mødes med dig. Her får du nogle tips til hvordan du kan arbejde med dit budskab.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Når du ringer 100 % kold kanvas, vil du tit opleve mange forskellige scenarier, når du kommer igennem til en virksomheds reception. I denne blog vil jeg give dig nogle gode råd til, hvordan du øger muligheden for at komme igennem til den rette kontaktperson.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

De to vigtigste ingredienser når man arbejder med opsøgende salg er vedholdenhed og tålmodighed.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Det er altafgørende, at man gør sig nogle grundige overvejelser omkring hvem, der har behov for ens ydelser. Jo mere du segmenterer, desto større er chancen for at ramme nogen med et behov for det du kan tilbyde. Vi vil her give nogle idéer til hvor og hvordan man kan segmentere.

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Kandidat i virksomheds-kommunikation fra Handelshøjskolen i Aarhus

Jeg arbejder til dagligt med opsøgende salg i B2B Telemarketingvirksomheden Valeur A/S. Jeg ved hvad der skal til, for at få succes med telefonen som salgsværktøj. I 20 år har vi hjulpet vores kunder med at skabe vækst gennem opsøgende salgsarbejde. Vi har en bred skare af kunder fra store virksomheder som Deloitte og Bosch til små enkeltmandskonsulentvirksomheder. Vi hjælper vores kunder, uanset ydelse eller produkt, med at åbne døre til potentielle kunder på det rigtige tidspunkt, så man har en reel salgschance.

Vi ønsker med vores blogs at hjælpe iværksættere med at komme godt i gang med det opsøgende salg.

Fang mig på Google+ eller Linkedin