IVÆKSTPRISEN VINDERE 2016

 

Kender du nogen, eller skal du selv være blandt de nominerede til IVÆKSTprisen 2017?

Indstil til IVÆKSTprisen 2017

Årets Væksteventyrer 2016: Tradono

Årets Væksteventyrer 2016: Mads Aarøe Mathiesen, Martin George Suhr Madsen, Rasmus Hovøre Andersen og Nicklas Skov Pape, Tradono

Drengene lancerede deres digitale loppemarked i oktober 2014. Tradono er trods store etablerede spillere i branchen blevet markedsledende på Female Fashion-kategorien i 2016. På kun ét år har Tradono oplevet en eksponentiel vækst af brugere på 815%.

Loppemarkeds-app’en har i den grad udfordret de eksisterende koncepter indenfor brugtsalg, og med et fokus på en større og bredere målgruppe har 2016 været et skelsættende år. Tradono har stor succes i Danmark, Schweiz, Holland og senest Belgien.

tradono.dk

Årets Digitale Omstilling 2016: Andreas Helgstrand, Helgstrand Dressage

Årets Digitale Omstilling 2016: Andres Helgstrand, Helgstrand Dressage

Berider Andreas Helgstrand, som står bag den succesrige virksomhed Helgstrand Dressage, var den første til at modtage Børsens digitale gazelle. Virksomheden, som ligger ved Vodskov, er et salgs- og træningscenter for top dressurheste, og huser desuden nogle af verdens bedste avlshingste.

Helgstrand Dressage vandt Årets Digitale Omstilling, fordi virksomheden i en ellers analog branche anvender digitale værktøjer som video og sociale medier til at skabe en god relation til kunderne, og gør branchen levende på nettet. Helgstrand Dressage har, som resultat af den digitale indsats, oplevet en stødt stigende efterspørgsel på virksomhedens topheste, og på bare ét år er virksomheden vækstet med 20 medarbejdere, og stalden huser hele 150 heste.

helgstranddressage.com

Årets Vovehals 2016: Zaedo Musa og Martin Jensen, Superb

Årets Vovehals 2016: Zaedo Musa og Martin Jensen, Superb

I restaurationsbranchen har det været debatteret bredt om hvorvidt det har været lovligt at trække et beløb på gæsternes betalingskort ved udeblivelser fra deres reservationer. Udeblivelser koster de fleste restauranter op mod 1 million kroner om året og resulterer i 700 ton madspild årligt i Danmark. Med den viden besluttede Zaedo og Martin sig for at gå ind i kampen om at få ændret adfærden på markedet.

Superb er nu en af de første virksomheder i Danmark og Europa, som tilbyder et booking system, der kan hjælpe virksomheder med at bekæmpe no-shows. Virksomheden er godt på vej mod målet om 50 restauranter i Danmark inden årsskiftet, og gør i øjeblikket klar til deres rejse ind i Sverige og Norge.

dinesuperb.com

Årets Idealist 2016: Too Good To Go

Årets Idealist 2016: Stian Haanes, Thomas Bjørn, Klaus Pedersen, Adam Sigbrand, og Brian Christensen, Too Good To Go

Too Good To Go er en app-baseret service, der gør det muligt for butikker at sælge deres friske madvarer, som ellers var blevet smidt ud. 

Too Good to Go tager kampen op imod de ressource- og samfundsmæssige udfordringer vi står overfor i store dele af verden. Teamet bag Too Good To Go har en vision om at skabe en grønnere tænkning omkring bæredygtighed, hvor virksomheden både hjælper miljøet og hjælper med at skabe en anden og mere miljøvenlig måde at tænke på. På under et år har konceptet formået at spare miljøet for mere end 2 tons madspild om dagen og 2000 kg. CO2 om dagen.

toogoodtogo.dk

Årets Unge Håb 2016: Mads Andreas Olesen, Blue Energy

Årets Unge Håb 2016: Mads Andreas Olesen, Blue Energy

På trods af sine kun 24 år er det lykkedes Mads at starte energiselskabet, Blue Energy, i en videns- og IT-tung branche præget af store spillere. Startup virksomheden leverer klimavenlig strøm og udfordrer i den grad de nuværende energi-mastodonter med sin unikke flat-rate løsning. Blue Energy har valgt at satse på det digitale, og er bygget op omkring et komplet cloud-baseret kundesystem, hvilket betyder minimale omkostninger for Blue Energy. 

Mads blev i foråret 2016 kåret til Berlingske Talent 100 som årets yngste. Dette skyldes bl.a. den imponerende vækst i Blue Energy, der har fået virksomheden til vokse fra 1 til 7 kontorer på blot 12 måneder. Blue Energy kan nu i 2016 også bryste sig af at være et teleselskab, som tager del i kampen om telefoni- og bredbåndskunderne.

blueenergy.dk

Årets Kvindelige Iværksætter 2016: Lisa Dalsgaard, GoodiePack

Årets Kvindelige Iværksætter 2016: Lisa Dalsgaard, GoodiePack

Under mottoet ‘’Make it Happen’’ har den Aalborgensiske virksomhed GoodiePack fundet fremtidens markedsføringskanal: Digitale goodiebags. Dette værktøj giver fysiske butikker og online sites mulighed for at reklamere i digitale goodiebags til events, til foreninger og i lokale bysamfund. Konceptet kaldes et win-win-win for både miljø, sponsorer og slutbrugere, idet den digitale goodiebag mindsker papirspild, genererer værdifuld data for sponsoren og er bekvemmelig for slutbrugeren, der nu slipper for at holde styr på unødig papirmateriale.

Efter blot et års eksistens samarbejder GoodiePack allerede med de største spillere i den danske medie-, event- og modebranche. Udover at have stiftet GoodiePack er Lisa Dalsgaard også initiativtageren bag iværksætterhuset StartupWorks og netværket NextNord, som begge er projekter med en nøglerolle i Aalborgs startupmiljø, særligt inden for tech.

GoodiePack.com

 

Årets Gyldne Hat 2016: Too Good To Go

Årets Gyldne Hat 2016: Stian Haanes, Thomas Bjørn, Klaus Pedersen, Adam Sigbrand, og Brian Christensen, Too Good To Go

Too Good To Go er en app-baseret service, der gør det muligt for butikker at sælge deres friske madvarer, som ellers var blevet smidt ud.

Too Good to Go tager kampen op imod de ressource- og samfundsmæssige udfordringer vi står overfor i store dele af verden. Teamet bag Too Good To Go har en vision om at skabe en grønnere tænkning omkring bæredygtighed, hvor virksomheden både hjælper miljøet og hjælper med at skabe en anden og mere miljøvenlig måde at tænke på. På under et år har konceptet formået at spare miljøet for mere end 2 tons madspild om dagen og 2000 kg. CO2 om dagen.

toogoodtogo.dk

 

Årets Jurypris 2016: Trollbeads

Årets Jurypris 2016: Lise Aagaard, Trollbeads

Det var Lises datter, Isabel Aagaard, der modtog prisen på vegne af Trollbeads.

Det kræver et særligt talent at skabe en eksportsucces, der kan udvikle sig som en dundrende succes på mere end 30 markeder. Det er lige netop, hvad dette års Juryprisvinder, smykkedesigner Lise Aagaard, har opnået. Hun er kvinden bag de legende Trollbeads eller på dansk Troldekugler, der har vokset sig fra at sælges nationalt til i dag at være på det globale marked. 

Lise Aagaard er et levende bevis på en iværksætter, der har gået sine egne veje. Hendes kærlighed til design og håndværk bevidner, at kunst og forretning sagtens kan følges ad. Lise Aagaard indgyder os alle stolthed og inspiration med hendes virkelyst og trang til at designe og innovere. Med ydmyghed og flid har hun hjulpet til at manøvrere Troldekugler gennem globalisering og teknologiske landvindinger - positioneret Troldekugler stærkere end nogensinde. En position der har ført Lise Aagaard ind på Berlingske Business’ liste over de 100 rigeste i Danmark

 

Se billeder fra prisfesten onsdag d. 23. november
Gå til IVÆKSTprisens facebookalbum her

 

 

Codan PwC Ase Google IVÆKST
Mediepartnere:
Ase Codan PwC Google IVÆKST
Mediepartnere: