Tags: Administration, Tryghed
Workflow Optimiserings Ekspert
30.09.2013Jeg er i den heldige situation, at jeg både er rådgiver og af og til freelance tilknyttet forskellige arbejdspladser. Det giver et spændende miks af arbejdsomgivelser, der veksler fra min egen stue, til mindre kontorer og over helt store åbne landskaber.
I min egen virksomhed arbejder jeg i øjeblikket på lancering af et helt nyt kursus, og det kræver en masse fordybelse og skrivearbejde. Og i en freelance opgave jeg er ved at lave for en stor virksomhed, skal jeg arrangere en masse praktisk vedrørende filmoptagelser, så det ligger i den anden boldgade.
Det har lige slået mig, at det er heldigt, at fordelingen af de to forskellige opgaver er som den er, for det havde været en større udfordring, hvis det havde været omvendt.
Jeg havde til sammenligning en arbejdsdag i går hjemme, hvor jeg både nåede at løbe en tur, være sammen med mine unger om eftermiddagen, jeg nåede ca. 70% af min to-do liste for hele ugen og jeg sluttede dagen af med en yogatime.
Dagen før havde jeg en arbejdsdag i åbent landskab hos den store virksomhed, hvor jeg brugte 2/3 af min tid på møder, og hvor dagen bød på rigtig mange afbrydelser. Jeg nåede i hvert fald ikke 70% af ugens opgaver her.
Det er en anelse sat på spidsen, men virkeligheden for de fleste ansatte i store virksomheder er jo åbne landskaber. Er der en måde, man kan overleve, så man ikke ender med at spilde sin tid?
Jeg har nogle fif til dig her, som du kan afprøve, hvis du sidder midt i et åbent kontorlandskab og er træt af det.