Tags: Administration, Tryghed
Som chef stiller du sikkert spørgsmål ved, om dine medarbejdere er effektive nok?
Er de helt klar over deres opgaver eller hvad får den ene medarbejder i det hele taget udrettet i løbet af en dag?
…..og sådan har nogle medarbejdere det også. De tvivler også på, om chefen ved, hvor meget han/hun laver på en hel dag.
Der er helt klart behov for at få afstemt nogle forventninger på begge sider af bordet og helst inden ansættelsen.
Undersøgelser omkring motivation og øget arbejdsindsats viser som hovedregel, at jo mere klar og enkel information og målsætning, der ligger forude for selve arbejdet, jo større arbejdsindsats er der hos den enkelte medarbejder.
Et af værktøjerne, som vi selv kan udfærdige, er en beskrivelse af selve jobbet:
1. Formålet med jobbet: Hvad skal jobbet give virksomheden.
2. Hvilke helt konkrete arbejdsopgaver skal ligge i jobbet. Vær’ kortfattet, så det er let at forstå.
3. Ansvar: Hvilket ansvar påhviler medarbejderen og lav’ et afsnit, der hedder ansvarsområde.
Gør det sjovt og få ejerskab! Hvis ord alene gjorde det effektivt til kommunikation, ville jeg ikke skrive denne blog, men tro mig, selve dokumentet og din gennemgang af den med medarbejderen skaber halvdelen af resultatet og medarbejdere tager ejerskab, når de selv accepterer den.
Job- eller stillingsbeskrivelsen hjælper organisationen til at indplacere et job i dets organisatoriske kontekst. I en organisationsplan kan stillingsbeskrivelserne vedhæftes alle ansatte og der opnås et klart overblik over ansvar og roller.
Se at komme i gang og styrk virksomhedens vækst!
HR Ekspert. Rekrutteringsspecialist. Karriere Coach
HRpeople hjælper iværksættere med personaleadministration, ansættelser og ledelse af medarbejdere. Vores mission er, at hjælpe små og mellemstore danske virksomheder med at optimere deres medarbejdere på time- eller månedsbasis.
Caroline har mere 20 års solid erfaring i HR ledelse som personalechef, hr-direktør, headhunter, rekrutterings-specialist, underviser, forfatter og coach. Startede i 2002 HRpeople med et unikt enkelt koncept for virksomheder, der ikke selv havde en HR-chef/administrator, funktion.
Hun arbejder med et særligt højt niveau af menneskelig intelligens og formår at optimere virksomheders drift gennem hendes intense leder-medarbejder forståelse. Caroline arbejder som partner for ledelsen og støtter målet om, at alle kunder fortsat skal øge medarbejdertilfredsheden og dermed sikre en sund vækst.
Hun har en Business administration uddannnelse fra universitet i London suppleret med en Master i HR, NLP Practioner, Certificeret Business Coach (ICF) og autoriseret i persontests. Deltager aktivt i HR seminarer, personlige udviklingsforløb og uddannelser og netværk. Blogger og skriver artikler om HR.