Bloggen

5 råd til at undgå at skrive tekster som ingen vil læse

Det kræver meget energi at skrive tekster. Det er ikke en let proces, for selvom kvaliteten er i top, så er det ikke sikkert, at dine tekster bliver læst. Det kan der være mange grunde til, men jeg vil give 5 råd til, hvordan du undgår at skrive tekster, som ingen vil læse.

1) Lav research
Den gode tekst kræver god research. Det kan være idéer til vinkler eller indhold. Det kan være en god idé undersøge konkurrenter og konkurrerende tekster.

Et godt tip er enten at gå dybt eller bredt. Hvis det eksisterende indhold er dybt, så bredt og omvendt. På den måde sørger du for at tilføje en ny vinkel inden for dit område.

2) Svar på spørgsmål
Når folk bruger Google, så søger de ofte efter et problem, en undren eller en interesse. Det skal du også indtænke, når du skriver tekster, som folk skal læse.

Et godt tip er at melde sig ind i forskellige fora. Det kan give inspiration til nyt indhold, da du kan bruge de mange spørgsmål som inspirationskilde til din næste tekst.

3) Lav kvalitetsfuldt indhold
Dine tekster skal være kvalitetsfulde og give værdi. Det kan få din tekst til at leve længere, hvis folk gider at læse det og dele det. Du vil også blive belønnet af Google, hvis du laver kvalitetsfuldt indhold.

4) Godt indhold tager tid
Du skal også afsætte den nødvendige tid i din kalender til at producere indholdet. Det kræver noget tid at lave research og producere de fyldestgørende svar. Du skal nok regne med mindst 2-3 timer pr. tekst.
 

5) Folk skal se dit indhold
Du skal huske at prioritere promoveringsdelen. For selvom du har skrevet en fremragende tekst, så skal folk blive gjort opmærksom på den, før de vil læse den.

Et godt tip er at skrive til andre blogs, fora eller personer, som kunne være interesseret i at læse din tekst.

Det var mine fem bud. Du er velkommen til at skrive til mig eller skrive en kommentar, hvis du har et sjette bud :)

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Partner, Content Marketing Company & Social Selling Company 

Casper Pedersen er til daglig partner i Content Marketing Company og Social Selling Company, der har fokus på at konvertere indhold til forretning.

Han er digitalt indfødt og frygter derfor ikke den digitale udvikling. Han ved altid, hvad der rør sig på den digitale front. Han prioriterer at indsamle ny viden, så han kan hjælpe virksomheder med at skabe en bedre forretning.

Casper har hjulpet alle slags organisationer store som små, private, frivillige og offentlige. Hans enorme digitale viden bruges dagligt, når han rådgiver og hjælper virksomheder til at øge deres vækst gennem godt og værdifuldt indhold.

Det bedste for Casper er, når hans viden kan gøre en forskel for andre. Derfor deler han meget gerne ud af sin viden til IVÆKST brugerne og på sin LinkedIn-profil.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Casper Pedersen

Partner, Content Marketing Company & Social Selling Company 

Mange tror, at Storytelling er et fluffy begreb, som marketing bruger. Men faktum er, at historiefortælling engagerer dine læsere, lyttere og seere. Jeg vil gå så langt at sige, at storytelling er et stærkt psykologisk marketingværktøj. 

Casper Pedersen

Partner, Content Marketing Company & Social Selling Company 

Formålet med ethvert website må være at have så meget relevant trafik som muligt. Jo billigere du kan gøre det, desto bedre er det. Blogging er en billig og effektiv måde til at drive relevant trafik ind på dit website.

Casper Pedersen

Partner, Content Marketing Company & Social Selling Company 

Alt for ofte ser jeg, at virksomheder spiller deres salgskort helt forkert på de sociale medier. De har så travlt med at spame brugerne med salgsbudskaber og salgsannoncer. Sandheden er bare, at brugerne ikke er på de sociale medier for at blive solgt. Det virker derfor på mig som om, at virksomhederne slet ikke forstår spillereglerne.

Casper Pedersen

Partner, Content Marketing Company & Social Selling Company 

Hvis vi skal skabe kvalitetsindhold, så skal vi turde at tale til et mindre udsnit af mennesker frem for alle. Derfor kan det være vigtigere at fokusere på relevante visninger frem for antallet. 

Casper Pedersen

Partner, Content Marketing Company & Social Selling Company 

Spørgsmål der bør stilles til din salgs- og marketingafdeling. 

Casper Pedersen

Partner, Content Marketing Company & Social Selling Company 

Kunderne er fuldstændig ligeglade med, hvad du sælger. De vil langt hellere høre, hvorfor du sælger det.

Partner, Content Marketing Company & Social Selling Company 

Casper Pedersen er til daglig partner i Content Marketing Company og Social Selling Company, der har fokus på at konvertere indhold til forretning.

Han er digitalt indfødt og frygter derfor ikke den digitale udvikling. Han ved altid, hvad der rør sig på den digitale front. Han prioriterer at indsamle ny viden, så han kan hjælpe virksomheder med at skabe en bedre forretning.

Casper har hjulpet alle slags organisationer store som små, private, frivillige og offentlige. Hans enorme digitale viden bruges dagligt, når han rådgiver og hjælper virksomheder til at øge deres vækst gennem godt og værdifuldt indhold.

Det bedste for Casper er, når hans viden kan gøre en forskel for andre. Derfor deler han meget gerne ud af sin viden til IVÆKST brugerne og på sin LinkedIn-profil.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.