Ville du nogensinde købe noget fra en hjemmeside, som ikke udstråler troværdighed?
Nej, vel. Derfor er regel nr. 1 at øge troværdigheden på din side. Så enkelt er det, hvis du vil have flere kunder. Troværdighed er et absolut must og dit bedste værktøj til at øge dit salg, men hvordan sikrer du at din hjemmeside er troværdig?
Her er nogle eksempler:
Referencer
Referencer siger alt og er dit absolut stærkeste salgsargument. Skaf kundeudtalelser og vis dem på din
side. En god idé vil være at tilmelde dig Trustpilot og vise dine gode karakterer, som du har fået af dine
kunder. Hvis du har svært ved at få kundereferencer, så skal du overveje, om din tilgang til dine kunder er
den korrekte. Hvis kunderne er glade for din service, så vil de også gerne støtte dig ved at give dig en god
anmeldelse.
Certificeringer
Hvis du har opnået en certificering, så fremhæv den på din side. En certificering kan være fra en
uddannelse, brancheorganisation til f.eks. e-mærket. En certificering udtrykker, at en tredjepart står inde
for din side og dit produkt, derfor vil det også gøre det nemmere for en kunde at købe hos dig.
Handelsbetingelser
Handelsbetingelser bliver læst af flere, end du tror. Vær ærlig og åben omkring, hvilke betingelser der
findes ved at handle med dig og hvilke rettigheder, kunderne har. Jo mere åben du er omkring det, jo større
troværdighed skaber du også.
Tilgængelighed
Vær tilgængelig, lad være med at skjule dine kontaktoplysninger. En hjemmeside, som skjuler sine
kontaktoplysninger, viser også at man ikke ønsker at give en god kundeservice.
Sociale Medier
Hvis du er på Facebook eller Google+, så integrér disse med din hjemmeside. Vis dine besøgende, at der er
andre, som følger din side, og at du ikke er helt ukendt.
Ved at vise troværdighed på din hjemmeside, så viser du også overfor dine besøgende, at du er seriøs
omkring dit firma og dine kunder.
Onlineekspert, CEO, Klikko
Mohammad Dadkhah startede sin karriere inden for online markedsføring i 2005 med Google AdWords. Siden er hans kompetencer udvidet til Google Analytics, website optimering, Facebook Ads og Søgemaskineoptimering.
I august 2012 udkom hans bog Online Marketing: Den Røde Tråd, som har samlet alle gode råd og anbefalinger til nemme og udførlige gør-det-selv metoder.
Mød Mohammad på Google+