Bloggen

Boost din SEO med Authorship

Tags: IT, Salg

De fleste har læst en del om Authorship og Authorrank på det seneste, og det har skabt både en del glæde hos mange men også ekstrem meget forvirring, så jeg skal forsøge at gøre det simpelt.

Hvis du gerne vil vide helt grundlæggende, hvad Authorship går ude på, så synes jeg, at du skal se videoen, hvor de 2 kære Googler gennemgår princippet bag det.

 

Hvorfor Authorship?

Der er mange årsager til, at Google fokuserer på Authorship, men de 3 mest bemærkelsesværdige argumenter er følgende:

1. Google får et BEDRE overblik over, hvem der egentlig ejer det indhold, der ligger på nettet. Det er lige fra hjemmesider, blogs, artikler mm. Det hjælper Google’s spam team meget, da de nemmere kan identificere dårligt indhold, filtrere disse fra og dermed forbedre søgeresultaterne.

2. Authorship er med til at definere en forbindelse mellem en hjemmeside og en Google+ profil, fx. mellem seofolk.dk og min Google+ profil, da seofolk.dk’s Author (simpelt fortalt ”ejer” ) er angivet som undertegnede, og i min Google+ profil har jeg angivet, at jeg er bidragsyder til seofolk.dk. Nu kan Google så også vurdere relevansen af seofolk.dk baseret på min Google+ profil, baseret på fx antal +1’er, antal cirkler, hvilke personer jeg har i mine cirkler mm.

Altså er det nogle andre parametre, der kan spille en rolle i min SEO end blot indhold og links – et fint ord for disse er ”stemmer”. Det betyder, at jeg kan påvirke mine SEO resultater ved at være mere aktiv på Google+, få flere +1’er og flere betydningsfulde mennesker i mine cirkler.

3. Den vigtigste årsag er, at Google ønsker at få flere på Google+ frem for Facebook, og ved at lægge mere vægt på Authorship og dermed Authorrank (betydningen af din Google+ profil med antal +1’er, cirkler osv.), så ”tvinger” de nærmest folk over i Google+, ganske nice and easy ☺

 

Hvordan?

Hvis du gerne vil sætte authorship på din side, så skal du først redigere i din side. Det er ikke alle, der kan det, da det kommer helt an på, hvilket system, du benytter. Men i html koden skal det se ud som fx. på seofolk.dk – se første screenshot:

Authorship, screenshot, html

På din Google+ profil skal du angive, at du er bidragsyder til din side. Det gør du ved at klikke på ”rediger” profil, scrolle ned og angive din side og dit sidenavn – se screenshot nr. 2 fra min Google+ profil:

Authorship, screenshot, bidragyder, Google+

Der er rigtig mange, der allerede i dag gør sig benyttet af Authorship, men inden du kaster dig over ovenstående 100 %, så overvej lige om det er noget for dig. Hvis du ikke er aktiv på Google+, så har det ikke samme værdi for dig, som hvis du fx. dagligt opdaterer din Google+ profil.

Desuden er der også markant stor forskel på, hvordan Authorship skal bruges af den lille iværksætter kontra større virksomheder såsom Danske Bank, TDC osv.

 

De skal nemlig gøre følgende………..

Følg med i mit næste indlæg om Authorship! :)

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Onlineekspert, CEO, Klikko

Mohammad Dadkhah startede sin karriere inden for online markedsføring i 2005 med Google AdWords. Siden er hans kompetencer udvidet til Google Analytics, website optimering, Facebook Ads og Søgemaskineoptimering.

I august 2012 udkom hans bog Online Marketing: Den Røde Tråd, som har samlet alle gode råd og anbefalinger til nemme og udførlige gør-det-selv metoder.

Mød Mohammad på Google+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Mohammad Dadkhah

Onlineekspert, CEO, Klikko

En 7.plads er ikke længere nok. Du skal op på 1.pladsen

Mohammad Dadkhah

Onlineekspert, CEO, Klikko

Til trods for at der findes så mange værktøjer online, guides og bøger som du kan bruge, kurser du kan tage til, og mange talentfulde eksperter som kan hjælpe dig, så skal du vide, at online markedsføring bliver sværere med tiden.

Mohammad Dadkhah

Onlineekspert, CEO, Klikko

Det er skræmmende, men desværre korrekt. De fleste shopejere er nok slet ikke klar over det, men når de måler afkast af deres online investering, så viser Google Analytics ”forkerte tal”. Og her taler jeg specifik om e-handel funktionen i Analytics. Rigtig mange shopejere ser i deres Analytics konto, at de har haft en omsætning, som har givet en værdi, kaldet ”værdi pr. besøg”.

Mohammad Dadkhah

Onlineekspert, CEO, Klikko

Tags:
IT, Salg

Der er mange råd til, hvordan du øger salget på din hjemmeside, men min erfaring viser, at brugervenligheden er absolut topprioritet. Det har jeg lagt meget stor vægt på, når jeg har rådgivet virksomheder i website optimering.

Mohammad Dadkhah

Onlineekspert, CEO, Klikko

Tags:
IT, Salg

Troværdighed er et absolut must og dit bedste værktøj til at øge dit salg. Men hvordan viser du på din hjemmeside, at din virksomhed er troværdig?

Onlineekspert, CEO, Klikko

Mohammad Dadkhah startede sin karriere inden for online markedsføring i 2005 med Google AdWords. Siden er hans kompetencer udvidet til Google Analytics, website optimering, Facebook Ads og Søgemaskineoptimering.

I august 2012 udkom hans bog Online Marketing: Den Røde Tråd, som har samlet alle gode råd og anbefalinger til nemme og udførlige gør-det-selv metoder.

Mød Mohammad på Google+