Bloggen

Søgeordsanalyse

Der findes et hav af gode beskrivelser af traditionel søgeordsanalyse på internettet og derfor vil vi her springe selve analysedelen over og se på, hvordan du vælger mellem to søgeord, der har næsten samme trafik.



Det kan være svært, at gennemskue hvilket af 2 søgeord, der er mest hensigtsmæssigt for din forretning og viser en analyse i Googles søgeordsværktøj, at de har næsten samme trafik, ja så bliver det for mange til gætværk - selv hos de større SEO bureauer.



Du får her to muligheder til,at få analyseret det nærmere

.

Brug AdWords til at teste


Du kan ganske enkelt teste det, før du optimerer dit website eller shop til søgeordet.


Det gøres ret simpelt i f.eks. Google AdWords, hvor du opsætter en annoncekampagne og måler på konverteringer fra begge søgeord (Husk konverteringssporing på dit website).



De vil i de fleste tilfælde ret hurtigt give dig indblik i, hvilket af de to søgeord som er mest effektivt for din forretning.


Brug Google Trends


Du kan også se nærmere på udviklingen i søgningerne på de to søgeord og sammenligne dem direkte.


Det har du mulighed for i Google trends, som er en gratis online tool.
 
Begynd med at vælge land og vælg herefter at indtaste de to søgeord.



Nu får du en grafisk oversigt, der viser udviklingen i søgeordene siden 2005 frem til i dag.



Du kan også se i, hvilke landsdele interessen er størst og hvilke andre beslægtede søgeord, der er i vækst.




Afrunding


De søgeord som anvendes til SEO optimering, er af vital betydning for din online forretning, derfor er det meget vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i hvordan du analysere dig frem til de helt rigtige ord, før du går videre.



Vælger du forkert, vil du have meget svært ved at opnå den ønskede succes, da du vil arbejde i den forkerte retning og på lang sigt modarbejde dine egne mål.



En dybdegående søgeordsanalyse, inklusive praktisk test, bør altid indgå i en komplet søgemaskineoptimering.


Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Onlineekspert

Jonas Jørgensen har siden 2001 arbejdet med søgemaskineoptimering og online markedsføring såvel som PR for forskellige projekter og virksomheder.

Du kender ham måske fra Danmarks første egentlige portal om SEO, (Seoportalen) der siden 2005 har hjulpet mange med søgemaskineoptimering og begrebsforståelse.

I 2011 sagde han farvel som lønmodtager og grundlagde iværksætter virksomheden Connect Media, der primært arbejder med SEO og affiliate marketing for mindre og mellemstore firmaer.

Den analytiske tilgang bl.a. indenfor konverteringsoptimering ifm. affiliate marketing, har skabt en iværksætter virksomhed med dybdegående viden indenfor brugeradfærd og konverteringsorienteret trafikanalyse - og naturligvis søgemaskineoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Tags:
Jura

Her kan du læse om fordelene ved et iværksætterselskab (IVS) kontra et anpartsselskab (ApS) og hvad du bør være opmærksom på.

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Gennem de sidste 11 år har jeg hjulpet både iværksættere, mindre virksomheder og store brands, med at opnå vækst gennem online markedsføring.
Jeg har set et væld af koncepter og ideer, der har opnået succes, fordi de har fulgt en bestemt opskrift.

Den er den opskrift du får her i den noget kortfattede artikel (emnet taget i betragtning)

 

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Jonas Jørgensen afliver SEO myterne på Bloggen. 

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Tags:
IT, Salg

Markedsføring online er billigt og effektivt, og du når ud til masserne hurtigt. Men hastigheden kan også være en ulempe, idet spredningen af nyheder, såvel som det store antal brugere der rammes, kan give bagslag i en sådan grad, at det rammer omsætningen.

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Tags:
IT, Salg

Her er ikke tale om en simpel trafikorienteret søgeordsanalyse. Nej, her går vi et skridt videre og viser dig den rigtige hardcore måde, at finde de søgeord, der rent faktisk skaber konverteringer.


Onlineekspert

Jonas Jørgensen har siden 2001 arbejdet med søgemaskineoptimering og online markedsføring såvel som PR for forskellige projekter og virksomheder.

Du kender ham måske fra Danmarks første egentlige portal om SEO, (Seoportalen) der siden 2005 har hjulpet mange med søgemaskineoptimering og begrebsforståelse.

I 2011 sagde han farvel som lønmodtager og grundlagde iværksætter virksomheden Connect Media, der primært arbejder med SEO og affiliate marketing for mindre og mellemstore firmaer.

Den analytiske tilgang bl.a. indenfor konverteringsoptimering ifm. affiliate marketing, har skabt en iværksætter virksomhed med dybdegående viden indenfor brugeradfærd og konverteringsorienteret trafikanalyse - og naturligvis søgemaskineoptimering.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.