Med mere end 380 millioner brugere er LinkedIn et meget effektivt medie, når det kommer til at skabe forretningsforbindelser og professionelle kontakter. Ved at dele relevant indhold kan du positionere og skabe opmærksomhed om dig selv og din virksomhed.
Er du i tvivl om, hvilket indhold du helt konkret skal dele? Her er fem typer opslag, du med fordel kan skrive på LinkedIn.
1. Glæde
For det første kan du lave glædesopdateringer, hvis du eksempelvis har fået nyt job eller en ny kunde. Denne type opslag er særdeles velegnede til sociale medier, da det skaber positiv opmærksomhed og er meget like- og delevenligt.
2. Holdninger
Du kan også skrive opslag, hvor du deler dine holdninger og standpunkter om et bestemt emne. Sådanne opslag vidner om, at du er engageret og tager stilling. Risikoen er naturligvis, at holdningsopdateringer primært tiltaler dem, der deler den samme holdning som dig, men det er samtidig en fordel at positionere dig og skille dig ud fra mængden – og det kan du gøre ved at give din mening til kende.
3. Søgninger
I sådanne opslag kan du helt konkret efterspørge hjælp til et eller andet, eksempelvis om der er nogen, der ved noget om en problemstilling eller et bestemt emne, du sidder med. Ved at søge og efterspørge hjælp gør du ligeledes opmærksom på dig selv eller din virksomhed. Det er således ikke en svaghed at søge hjælp, fordi det først og fremmest skaber synlighed og aktivitet.
4. Faglighed
Det er også en god idé at dele noget fagligt. Det er der helt sikkert mange, der finder interessant. Du kan eksempelvis dele en faglig artikel, som du finder spændende og poste den som et opslag, evt. med en tilknyttet kommentar.
5. LinkedIn Pulse
LinkedIns artikelfunktion Pulse er et genialt redskab til at dele din faglige viden. Fordelen ved at poste et opslag, som også ligger på Pulse, er, at det typisk anses som værende af høj relevant karakter. Det er derfor en stor fordel at dele ud af din egen, unikke viden, hvilket i høj grad skaber personlig branding og plejer dit netværk.
På Pulse ligger der nyttige og inspirerende blogindlæg, så hvis dit indlæg er interessant, har du således mulighed for at udvide dit netværk og skabe opmærksomhed om dig selv og din virksomhed.
Disse fem typer opslag er særdeles velegnede til LinkedIn, fordi du på den måde synliggør dig selv og tiltrækker positiv opmærksomhed, som kan gavne og udvide dit professionelle netværk.
Iværksætter og direktør i online marketing virksomheden Compell
Bjarke er en ildsjæl, der brænder for at søsætte nye idéer og skabe resultater. Hans passion – og hele grundlaget for Compell, som han selv stiftede i 2011 – er at hjælpe andre med at udvikle deres forretning. Compell fusionerede i 2020 og er blevet til Become.
Med mere end 12 års erfaring inden for online marketing ved Bjarke, hvad der fungerer - og hvad der ikke gør. Han er altid på forkant med de nyeste tendenser og online marketing værktøjer, der kan bringe hans kunders forretninger til næste niveau.
Følg Bjarke her på bloggen eller på Becomes egen blog, hvis du vil vide, hvad der rører sig inden for online marketing og hvis du vil have gode, konkrete råd til at få mest muligt ud af din eller din forretnings tilstedeværelse online.