Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Derfor skal du anvende mailflows i email-marketing

Email-marketing fungerer bedst, når mails er relevante og personlige. Mailflows gør det nemmere at personliggøre dine email-kampagner og at give dine modtagere relevant indhold via mails.

Hvordan fungerer mailflows?
Mailflows er salg på autopilot. Det fungerer således, at dine kunder automatisk får tilsendt en række mails, når nogle kriterier (som du selv fastsætter) er opfyldt. Alle mails i et mailflow kan desuden sendes med et bestemt tidsinterval.

Et mailflow er en måde, hvorpå du kan ”gribe” dine nye modtagere og guide dem derhen, hvor du gerne vil have dem. Det fungerer samtidig som en god mulighed for at blive i deres bevidsthed, efter de har tilmeldt sig, eller efter de har handlet hos dig.

De mails, der er i mailflowet, skal kun skrives én gang. Herefter passer de stort set sig selv. Det er derfor en hurtig og effektiv løsning, og det kræver minimal indsats fra din side, mens udbyttet og effekten derimod er maksimal.

Hvorfor skal man anvende mailflows?
Fordi du kan organisere rækkefølgen på de automatisk udsendte mails, betyder det, at dine kunder får den nødvendige information på det rigtige tidspunkt. Du kan således dele din information op i små bidder i stedet for at drukne dine læsere i alt for meget viden i én mail.

Mails i et mailflow har generelt en højere åbningsrate og en lavere unsubscribe-rate end almindelige nyhedsbreve, fordi det er mails, som modtageren selv har tilvalgt på grund af dit løfte om en bestemt type indhold.

En af de mest anvendte former for mailflows er velkomst-mailflowet. Det, at du griber dine modtagere, så snart de tilmelder sig din liste, kan gøre forskellen mellem en ”død” subscriber og en aktiv kunde.

Byd dine kunder godt velkommen med et mailflow
Når en kunde har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, betyder det, at kunden finder din virksomhed interessant. For at fastholde kundens interesse, er du derfor nødt til at gribe chancen, når den er der – og det er her, velkomst-mailen kommer ind i billedet.

Dine modtageres interesse for din virksomhed er på sit højeste i det øjeblik, de tilmelder sig dit nyhedsbrev – og derfor vil dit velkomst-mailflow heller ikke blive betragtet som spam, da modtagerne i perioden efter tilmeldingen er interesserede i at høre mere om din virksomhed.

Der er undersøgelser, der viser, at velkomstmails har fire gange så høj åbningsrate som almindelige nyhedsmails, og der er samtidig større chance for, at abonnenterne vil læse de kommende mails i mailflowet, når først de har læst velkomstbrevet. Du har således en gylden mulighed for at øge dine modtageres interesse i din virksomhed og dine produkter.

Sådan kommer du i gang

  • Når du vil i gang med mailflows, er det vigtigt, at du starter med at lægge en struktureret plan for, hvad dit formål med mailflows er. Skal det informere, uddanne, skabe salg eller måske underholde?
  • Dernæst skal du overveje, hvor mange mails du har brug for, og du skal huske på, at indholdet i hver mail skal kunne læses forholdsvist hurtigt og nemt. Derfor skal indholdet ikke være for tungt, og du kan med fordel dele indholdet op.
  • Det er selvfølgelig vigtigt, at indholdet i dit mailflow er relevant, så du giver dine læsere en grund til at læse din næste mail. Husk derfor også at forberede dine læsere på, at de vil modtage X antal mails over en periode. Fortæl dem også hvorfor, og hvad de får ud af det.
  • Du kan eventuelt bruge popups til at skaffe tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Her kan du fx bruge Sleeknote, så en boks popper op, når dine kunder besøger dit website. 
  • Derudover er det en fordel at indsamle så meget data om dine modtagere som muligt. Med den rette segmentering er det nemmere at lave mailflows, der matcher dine modtageres behov.
Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og direktør i online marketing virksomheden Compell

Bjarke er en ildsjæl, der brænder for at søsætte nye idéer og skabe resultater. Hans passion – og hele grundlaget for Compell, som han selv stiftede i 2011 – er at hjælpe andre med at udvikle deres forretning.

Med mere end 12 års erfaring inden for online marketing ved Bjarke, hvad der fungerer - og hvad der ikke gør. Han er altid på forkant med de nyeste tendenser og online marketing værktøjer, der kan bringe hans kunders forretninger til næste niveau.

Følg Bjarke her på bloggen eller på Compells egen blog, hvis du vil vide, hvad der rører sig inden for online marketing og hvis du vil have gode, konkrete råd til at få mest muligt ud af din eller din forretnings tilstedeværelse online.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Bjarke Bekhøj
Iværksætter og direktør i online marketing virksomheden Compell
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Der ligger en masse muligheder for eksponering i LinkedIn - men hvordan får du mest muligt ud af det sociale erhvervsmedie? Bjarke Bekhøj guider dig til, hvilke typer opslag du helt konkret bør poste.

Bjarke Bekhøj
Iværksætter og direktør i online marketing virksomheden Compell
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Videomarketing stormer frem, og du kan ligeså godt hoppe med på vognen med det samme. Bjarke Bekhøj har samlet fem tips til, hvordan du kommer i gang.

Bjarke Bekhøj
Iværksætter og direktør i online marketing virksomheden Compell
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvilke marketing-trends kommer til at forme 2016? Bjarke Bekhøj har kigget i spåkuglen og kommer her med sine bud.

Bjarke Bekhøj
Iværksætter og direktør i online marketing virksomheden Compell
Tags: Salg

Det er tid til at revurdere kundeservicen på din webshop.

Bjarke Bekhøj
Iværksætter og direktør i online marketing virksomheden Compell
Tags: IT

Der findes en række simple - men undervurderede – værktøjer og tiltag, som du bør rette din opmærksomhed mod, hvis du for alvor ønsker at se en effekt af din optimeringsindsats.

Iværksætter og direktør i online marketing virksomheden Compell

Bjarke er en ildsjæl, der brænder for at søsætte nye idéer og skabe resultater. Hans passion – og hele grundlaget for Compell, som han selv stiftede i 2011 – er at hjælpe andre med at udvikle deres forretning.

Med mere end 12 års erfaring inden for online marketing ved Bjarke, hvad der fungerer - og hvad der ikke gør. Han er altid på forkant med de nyeste tendenser og online marketing værktøjer, der kan bringe hans kunders forretninger til næste niveau.

Følg Bjarke her på bloggen eller på Compells egen blog, hvis du vil vide, hvad der rører sig inden for online marketing og hvis du vil have gode, konkrete råd til at få mest muligt ud af din eller din forretnings tilstedeværelse online.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her