Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring
Når du skal regisrere et domænenavn til din virksomhed, er der en række ting, du skal være opmærksom på og have med i dine overvejelser. Nogle af disse ting er beskrevet i denne IVÆKST artikel fra 2018 - men der er meget mere at have med i overvejelserne. Disse ting vil jeg kaste lys over herunder.
Indekseringsvenligt domænenavn
Sørg for at vælge et domænenavn, som ikke er for langt. Google har det nemlig med bedst at kunne lide kortere domænenavne. Hvordan dette lige præcis fungerer og hvad det skyldes, kan du læse mere om her.
Alternative TLD adresser
Når du har fundet dit ønskede domænenavn, gør du klogt i at registrere domænenavnet med det samme. Dette bliver antageligt i .dk versionen først, men overvej potentialet ved at du får brug for samme domænenavn - bare i andre lande. Hvis der er den mindste chance for, at du måske vil oplyse svenske eller tyske kunder om dine ydelser eller produkter, gør du klogt i at registrere dit domænenavn som både .se og .de med det samme. På denne måde risikerer du ikke, at der er andre, der løber med domænet - eller forsøger at holde det som gidsel og sælge det til dig prissat højere.
Domæneregistrant
I hvilket navn skal domænenavnet registreres? Hvem skal være ansvarlig for de ting, der finder sted og skrives på hjemmesiden? Skal det være dit eget private domænenavn eller er det virksomheden, som skal være ansvarlig? Dette er vigtigt at få gjort op fra starten af. Hvis det er din egen personlige blog eller hobby hjemmeside, er det ok at registrere den i eget navn. Husk dog at der er andre regler, der gælder, når et domænenavn er registreret personligt, end hvis det er registreret professionelt.
Kilder: https://domaeneguide.dk/, https://www.dk-hostmaster.dk/
CEO, Greendomsolutions.org
For 4 år siden havde jeg ikke en krone til mit navn. Jeg skyldte banken penge og havde en SU gæld på små 150,000 dkk. I dag er jeg millionær. I euro. Hvis du vil vide, hvordan det lod sig gøre, skal du følge med her på min blog, hvis formål er at inspirere dig til at opnå samme succes.
Jeg skriver om idégenerering, forretningsanalyse og vækststrategi - alle områder jeg har lært at mestre gennem min succes som online entreprenør. SEO er også en af mine store kompetencer, men i en tid (2020), hvor der er flere danske SEO eksperter end corona-smittede på verdensplan, vil jeg holde nallerne væk. For mange kokke fordærver maden.
Domæneguide.dk blev mit første succesfulde projekt i 2015. Samme år startede jeg danmarks største horoskop side, Horoskopnettet.dk - og herefter tog mit arbejde med content- og traffic marketing fart! Jeg er i dag aktiv i flere end 10 lande indenfor EU og har flere .com projekter på tegnebrættet, bl.a. Cremer.dk.
Jeg trives bedst på kanten til det kontroversielle og ser skoven for bare træer bedre end de fleste. Et af mine nyere projekter, Herpesfree.dk er et eksempel på dette. Men, horoskoper, herpes, domænenavne...? - Man kan fristes til at spørge, hvor den røde tråd ligger. Det lover jeg at forklare nærmere om her på IVÆKST.
Jeg forklarer om tilblivelsen af mine idéer og den metode, som jeg tager i brug, når idéen skal eksekveres. Det er jeg sikker på, at du kan blive inspireret af. Og hvem ved - måske du kan bruge min metode og strategiske tænkning på dit eget projekt og bruge din succes til at inspirere andre? Følg med her og lad det komme an på en prøve!