Tags: Administration
Over de sidste 20 år er der én ting, som alle danskere med et job i den virtuelle verden, har ønsket sig: Nemlig "passiv indkomst". Det har fyldt alt og gør det stadig. Hvordan knækker man nødden og kommer i gang. Hvordan sikrer man sig, at ens idé har potentiale nok til at kunne agere mere eller mindre passivt i de kommende år - og hvordan sikrer man sig høj relevans og efterspørgsel i et marked, som altid er i udvikling?
Min fremgangsmetode kan med sikkerhed hjælpe dig! Hvis den ikke passer ind i din arbejdsnatur og professionelle karakter, kan du bruge de dele af den, der passer til dig. Herunder lister jeg mine betingelser for nye projekter, som alle er væsentlige, når en forretning skal sikres overlevelse online.
1, Du skal have en ydelse, service eller et produkt, som folk er interesserede i.
2, Ovenstående må ingen holdbarhedsdato have. Den skal gerne have en statisk eller tiltagende relevans.
Nu har du sikret dig, at din forretningsidé omhandler noget, som folk er interesserede i og at den ikke fiser ud i sandet inden næste år. Herfra gør vi følgende:
3, Lav en grundig konkurrentanalyse. Har du en chance for at lægge arm med dine konkurrenter?
4, Beregn hvad der skal til for at etablere din forretning i markedet.
For at lave omtalte beregning, skal du bruge et skøn på en potentiel omsætning. Du skal altså udarbejde en fiktiv forretningsplan og ramme så tæt på virkeligheden som muligt. Her er det en god idé at være pessimistist i de estimater, man arbejder med. Better safe than sorry!
Holder det hele vand? Kan det stykke arbejde, der skal lægges for dagen, betale sig for at nå i mål? Hvor stort et administrativt ansvar og drift bliver der brug for, hvis forretningen skal lykkes?
Hvis din ligning går op, kan du kaste dig i gang med de grundlæggende trin nu. Så kan projektet ende med at blive det, som så mange går og drømmer om: En passiv indkomst.
Mit nyeste eksempel på et sådant projekt er https://rottefaelder.dk/. Ja, en simpel ting som rottefælder og musefælder er en ret banal ting at sigte efter - men hvorfor ikke? Så længe idéen bag imødekommer de krav, der er listet herover, kan man vælge alt fra brugte gummistøvler til luftfrikadeller.
1 & 2, Projektet tilbyder viden og løsninger på udfordringer, som er tiltagende i Danmark. Man kan vel sagtens sige, at fænomenet skadedyr er kommet for at blive. I de seneste år er anmeldelser og skaderne steget markant og her sikrer vi relevans og efterspørgsel. Også i de kommende år.
3 & 4, Beregningerne viser, at det er muligt at vippe konkurrenterne af pinden. Således eksekveres forretningen nu og så håber vi på, at det med tiden kan blive et projekt, som kræver minimal vedligeholdelse - men er vedligeholdelsen værd.
CEO, Greendomsolutions.org
For 4 år siden havde jeg ikke en krone til mit navn. Jeg skyldte banken penge og havde en SU gæld på små 150,000 dkk. I dag er jeg millionær. I euro. Hvis du vil vide, hvordan det lod sig gøre, skal du følge med her på min blog, hvis formål er at inspirere dig til at opnå samme succes.
Jeg skriver om idégenerering, forretningsanalyse og vækststrategi - alle områder jeg har lært at mestre gennem min succes som online entreprenør. SEO er også en af mine store kompetencer, men i en tid (2020), hvor der er flere danske SEO eksperter end corona-smittede på verdensplan, vil jeg holde nallerne væk. For mange kokke fordærver maden.
Domæneguide.dk blev mit første succesfulde projekt i 2015. Samme år startede jeg danmarks største horoskop side, Horoskopnettet.dk - og herefter tog mit arbejde med content- og traffic marketing fart! Jeg er i dag aktiv i flere end 10 lande indenfor EU og har flere .com projekter på tegnebrættet, bl.a. Cremer.dk.
Jeg trives bedst på kanten til det kontroversielle og ser skoven for bare træer bedre end de fleste. Et af mine nyere projekter, Herpesfree.dk er et eksempel på dette. Men, horoskoper, herpes, domænenavne...? - Man kan fristes til at spørge, hvor den røde tråd ligger. Det lover jeg at forklare nærmere om her på IVÆKST.
Jeg forklarer om tilblivelsen af mine idéer og den metode, som jeg tager i brug, når idéen skal eksekveres. Det er jeg sikker på, at du kan blive inspireret af. Og hvem ved - måske du kan bruge min metode og strategiske tænkning på dit eget projekt og bruge din succes til at inspirere andre? Følg med her og lad det komme an på en prøve!