Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

6 ting du kan lære fra en teenager om at skabe dit brand

Lige pt. befinder vi os en tid på året, hvor det vrimler med unge mennesker (de findes også i resten af året). Men mange af os har enten været til, eller afholdt konfirmationer, og snart springer årets studenter ud.

Men ud over at vi i fremtid vil være afhængige af dem, kan vi så allerede nu lære noget af disse unge driftige mennesker?

Nøglen til at vækste din forretnings omsætning er salg; nøglen til mere salg er at have en effektiv og kontinuerlig salgspipeline. Men lige netop udviklingen af denne, er ikke så simpelt – med mindre man da er teenager.

For netop fra dette segment kan du få værdifuld indsigt i, hvordan du bygger dit brand og styrker din salgspipeline.

 

1) Det tæller at være cool
I de fleste tilfælde, vil effektiviteten af virksomhedens salgspipeline komme an på, hvor godt et produkt du tilbyder og hvad det kan. Teenagere, der baserer hele deres sociale eksistens på, hvem der er den sejeste ved, hvor vigtigt det er at bygge et stærk personligt brand. Deres fokus er, at bygge det stærkeste sociale brand over for jævnaldrende, hvilket også ses hos virksomheder som Apple og Samsung. Begge virksomheder som bruger kassen på at gøre deres produkter cool.

2) Det visuelle betyder alt
Skal du være sej, skal du visuelt kunne bære dette. Teenagere bruger mere tid på at opbygge deres visuelle identitet og stil, end de gør på deres lektier. Alt sammen for at opretholde deres ”coolness”. Overvej hvorledes du kan skabe en ekstern visuel identitet for din virksomhed, som hæfter sig til virksomhedens værdier og samtidig appellerer til virksomhedens ideelle købspersonaer.

3) Den overlarmende stemme i rummet, vinder som regel
Teenagere er larmende og uregerlige af en grund. De ved at overdøver de ”konkurrenten”, vil deres stemme dræbe modsatrettede argumenter. Dermed ikke sagt, at du skal stille dig på en ølkasse og råbe op om - ”HVOR SEJT ET PRODUKT DU HAR”. Men du skal vide, at dine konkurrenter arbejder hårdt på at drukne din digitale tilstedeværelse. Tag kampen op med en øget digital tilstedeværelse og etabler en effektiv strategi for din indsats. Specielt Inbound Marketing metoder gør det muligt for mindre virksomheder, omkostningseffektivt at kommunikere deres budskaber ud til deres målgruppe(r).

4) Involver og engager, ellers laver vi noget andet
Bringer du blot kundeemner til din hjemmeside, arbejder du ikke målrettet med at skabe en effektiv salgspipeline. Hvis de ikke involveres, engageres eller har svært ved at navigere rundt, bliver de desillusioneret og forlader dit site. Kendt for deres koncentrationsevne på et micro-sekund, teenagere kan fortælle dig om vigtigheden i at involvere og engagere. Samme opgave har din hjemmeside, profiler på sociale medier etc. Sørg for at disse er engagerende, involverende og holder dine kundeemner ”i live” for at konvertere leads til kunder.

5) Du bliver glemt, hvis du ikke holder dig til
Det er ikke svært at nå toppen, det er svært at holde sig på toppen! Når du er blevet populær er det her, det virkelige arbejde begynder. Hvordan fastholder du positionen som ”klassens kæledægge”. Når et salg er sket, skal du løbende kommunikere med kunden, for at holde fast i relationen. Såvel for at skabe mersalg, men ligeledes for at styrke dit netværk af folk, som promoverer dit brand.

6) Hvad andre gør betyder noget
Hvad er nærmest det vigtigste i en teenagers liv? Hvad er den seneste trends, som alle andre følger. Ikke dermed sagt, at du skal kopiere alt hvad dine konkurrenter gør, men du skal være opmærksom på hvorledes de markedsføre sig. Det skaber perspektiv omkring, hvad der virker og forståelse for, hvorledes du kan tilpasse din strategi og blive mere konkurrencedygtig.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Indehaver/Online Marketing Specialist

Mads hjælper virksomheder med, at udvikle og optimere deres digitale tilstedeværelse.

Han har mere end 10 års marketing og salgs erfaring. For Mads handler det om, at markedsføring skal være værdiskabende sammenhængende.

Han interesserer sig ikke for at hjælpe virksomheder med deres SEO (eksempelvis), uden at næste step i markedsføringen også er gennemtænkt. Med Leads2Sale er Mads' fokus at optimere mindre/mellemstore virksomheders digitale tilstedeværelse ved at skabe flere og bedre leads, som bliver til kunder. Samtidig vil han helst opfattes som virksomhedens sparringspartner og eksterne ressource.

Er du interesseret i, hvorledes du udnytter det fulde potentiale af din marketing og salgsindsats, så download Mads' e-bog her.

Primære emner for IVÆKST Bloggen vil være: Strategi, optimering og anvendelse af online marketing i mindre/mellemstore virksomheder.

Link til gratis guide: Marketingcruise

Mød Mads på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Mads Fischer
Indehaver/Online Marketing Specialist
Tags: Salg

At være selvstændig eller Iværksætter kræver, at du eller en i din virksomhed får ”langet nogle produkter over disken”! For mange er det lig med, at du skal snakke med mennesker og ”sælge” dit produkt. En udfordring for mange, også selv om man ikke ser sig selv som værende decideret genert eller introvert. Det korte svar og løsningen for mange er: Content marketing

Mads Fischer
Indehaver/Online Marketing Specialist
Tags: IT

Content marketing er på manges læber, sociale medier er stadigt hipt grundet nærmest konstante nye niche netværk. Og hvad med e-mail marketing eller fokus på SEO (igen) efter seneste Google opdatering?

Mads Fischer
Indehaver/Online Marketing Specialist
Tags: IT, Salg

Står du foran at skulle udarbejde din virksomheds første online marketing strategi? Læs med her og få i 4 trin analyseret og vurderet markedet, opsat målene for din indsats, defineret hvordan disse opnås, og bliver bevidst om potentielle udfordringer, inden de opstår.

Indehaver/Online Marketing Specialist

Mads hjælper virksomheder med, at udvikle og optimere deres digitale tilstedeværelse.

Han har mere end 10 års marketing og salgs erfaring. For Mads handler det om, at markedsføring skal være værdiskabende sammenhængende.

Han interesserer sig ikke for at hjælpe virksomheder med deres SEO (eksempelvis), uden at næste step i markedsføringen også er gennemtænkt. Med Leads2Sale er Mads' fokus at optimere mindre/mellemstore virksomheders digitale tilstedeværelse ved at skabe flere og bedre leads, som bliver til kunder. Samtidig vil han helst opfattes som virksomhedens sparringspartner og eksterne ressource.

Er du interesseret i, hvorledes du udnytter det fulde potentiale af din marketing og salgsindsats, så download Mads' e-bog her.

Primære emner for IVÆKST Bloggen vil være: Strategi, optimering og anvendelse af online marketing i mindre/mellemstore virksomheder.

Link til gratis guide: Marketingcruise

Mød Mads på Google+

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her