Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan får du rekordmange tilmeldinger til nyhedsbrevet

Vil du have flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev? Det behøver ikke tage ret lang tid at forøge antallet af subscribere ganske betydeligt.

Min egen liste har fået rekordmange tilmeldinger i juli måned. På grund af et enkelt lille fif, som jeg har brugt konsekvent på de seneste 4-5 nyhedsbreve, jeg har udsendt.

Forud for hvert nyhedsbrev har jeg annonceret det via en statusopdatering på min side på Facebook. Hver gang med ganske få oplysninger:

  • Hvornår udsendes næste nyhedsbrev
  • Hvad handler det om
  • Hvor kan man tilmelde sig

Som hovedregel har jeg annonceret to gange forud. Et helt døgn før og 3-4 timer før.

Skab interesse for dine nyheder

Jeg har naturligvis hver gang forsøgt at pirre folks nysgerrighed. Og der har virket langt over forventning.

I slutningen af juli måned havde jeg 25% flere subscribere på mit nyhedsbrev i forhold til måneden før.

Hver gang jeg annoncerede for det kommende nyhedsbrev, er det væltet ind med tilmeldinger. Uanset det har været et døgn eller få timer før.

Naturligvis er nogle subscrinere faldet fra. Men nettoresultatet - en tilvækst på 25% - er ganske pænt.

Teknikken kan bruges på mange måder

Du behøver ikke have en side på Facebook, men kan fint reklamere for dit kommende nyhedsbrev andre steder:
- Via Twitter, Google +, LinkedIn etc.
- I et PS i de mail du sender ud døgnet før

 

Læs mere om nyhedsbreve:

Download kapitlet "Nyhedsbreve – den passive salgskanal" fra God kommunikation for selvstændige – Vejen til flere kunder (PDF)

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Webcoach, underviser, rådgiver, journalist

Indehaver af WEBwoman KOMMUNIKATION

Hjælper iværksættere, eksperter, personligheder og virksomheder med webkommunikation og online markedsføring - via website, blog og sociale medier.

Specialuddannet i pædagogisk IT-undervisning med næsten 10.000 undervisningstimer som erfaring.

Har produceret over 200 WordPress websites og blogs.

Forfatter til flere ebøger om WordPress, Facebook, blogging, markedsføring.

Drev i 1995-2001 WildWebWoman - Danmarks første online magasin for kvinder.

Har arbejdet som IT- og webjournalist på jp.dk.

Mød Lisbeth på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Lisbeth Scharling
Webcoach, underviser, rådgiver, journalist
Tags: IT, Salg

En af de udbredte myter om tekster online er, at de skal være korte. At de max. må fylde et skærmbillede. Det er noget sludder. Tekster online må gerne være lange. Hvis du levere værdi.

Lisbeth Scharling
Webcoach, underviser, rådgiver, journalist
Tags: IT

3 banale fejl og mangler er årsag til, at mange virksomheder klarer sig dårligt i konkurrencen om at være synlig i toppen af Googles søgeresultater. Søgemaskineoptimering (SEO) handler også om at bruge de rigtige ord - såkaldte keywords. Det er ikke kun et spørgsmål om tekniske indstillinger og nørdede tricks.

Lisbeth Scharling
Webcoach, underviser, rådgiver, journalist
Tags: Salg

Du kan nemt, hurtigt og billigt få 1.000 eller 10.000 fans til din side på Facebook. Fans kan købes i bundter. Men de købte fans kan skade din synlighed på Facebook og dermed forringe udbyttet af din side ganske betydeligt.

Lisbeth Scharling
Webcoach, underviser, rådgiver, journalist
Tags: Salg

Lange, flade og kedelige som grå væg-til-væg tæpper. Sådan ser alt for mange webtekster og blogindlæg ud. Men sådan behøver din tekst ikke at være.

Webcoach, underviser, rådgiver, journalist

Indehaver af WEBwoman KOMMUNIKATION

Hjælper iværksættere, eksperter, personligheder og virksomheder med webkommunikation og online markedsføring - via website, blog og sociale medier.

Specialuddannet i pædagogisk IT-undervisning med næsten 10.000 undervisningstimer som erfaring.

Har produceret over 200 WordPress websites og blogs.

Forfatter til flere ebøger om WordPress, Facebook, blogging, markedsføring.

Drev i 1995-2001 WildWebWoman - Danmarks første online magasin for kvinder.

Har arbejdet som IT- og webjournalist på jp.dk.

Mød Lisbeth på Google+


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her