Vil du have flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev? Det behøver ikke tage ret lang tid at forøge antallet af subscribere ganske betydeligt.
Min egen liste har fået rekordmange tilmeldinger i juli måned. På grund af et enkelt lille fif, som jeg har brugt konsekvent på de seneste 4-5 nyhedsbreve, jeg har udsendt.
Forud for hvert nyhedsbrev har jeg annonceret det via en statusopdatering på min side på Facebook. Hver gang med ganske få oplysninger:
Som hovedregel har jeg annonceret to gange forud. Et helt døgn før og 3-4 timer før.
Skab interesse for dine nyheder
Jeg har naturligvis hver gang forsøgt at pirre folks nysgerrighed. Og der har virket langt over forventning.
I slutningen af juli måned havde jeg 25% flere subscribere på mit nyhedsbrev i forhold til måneden før.
Hver gang jeg annoncerede for det kommende nyhedsbrev, er det væltet ind med tilmeldinger. Uanset det har været et døgn eller få timer før.
Naturligvis er nogle subscrinere faldet fra. Men nettoresultatet - en tilvækst på 25% - er ganske pænt.
Teknikken kan bruges på mange måder
Du behøver ikke have en side på Facebook, men kan fint reklamere for dit kommende nyhedsbrev andre steder:
- Via Twitter, Google +, LinkedIn etc.
- I et PS i de mail du sender ud døgnet før
Læs mere om nyhedsbreve:
Webcoach, underviser, rådgiver, journalist
Indehaver af WEBwoman KOMMUNIKATION
Hjælper iværksættere, eksperter, personligheder og virksomheder med webkommunikation og online markedsføring - via website, blog og sociale medier.
Specialuddannet i pædagogisk IT-undervisning med næsten 10.000 undervisningstimer som erfaring.
Har produceret over 200 WordPress websites og blogs.
Forfatter til flere ebøger om WordPress, Facebook, blogging, markedsføring.
Drev i 1995-2001 WildWebWoman - Danmarks første online magasin for kvinder.
Har arbejdet som IT- og webjournalist på jp.dk.