Bloggen

4 tricks til at gøre din bankmand tryg

Lige før jul skrev Michael Kolding, som er afdelingsdirektør i Jyske Bank, i sin blog her på IVÆKST, at det er vigtigt, at du er i stand til at skabe tryghed hos din bankrådgiver, hvis du ønsker hjælp til finansiering. 

Læs Michael Koldings blog 'Kedelig bankmand' her.

I den her blog giver jeg dig nogle redskaber til, hvor du i praksis formulerer en beskrivelse af din virksomhed, så bankmanden både får indsigt i din forretning og samtidig oplever dig som en troværdig samarbejdspartner.

 

Beskriv de udfordringer, som du løser for andre med din virksomhed

Sørg for, at det står klart for din bankmand, hvad det er for udfordringer din virksomhed løser for andre. På den måde viser du, at du ikke kun er en ’drømmer’, der ønsker at starte egen virksomhed. Du har faktisk også gjort dig klart, at der skal være nogen til at aftage dit produkt

 

Beskriv udgangspunktet for din virksomhed

Sørg for, at det står klart for din bankmand, at du har forberedt dig grundigt på situationen. Tag udgangspunkt i din SWOT-analyse og vis ham, at du har lavet en grundig analyse, hvor du både forholder dig til styrker, svagheder, trusler og muligheder. Vær ærlig om de udfordringer, som du står over for, for bankmanden skal nok opdage dem alligevel. Det centrale er ikke, om det lykkes dig at sælge din idé 100%. Det centrale er, at det lykkes for dig at give bankmanden den opfattelse, at du er seriøs og har forståelse for, hvad det et, du er ved at begive dig ud i.

 

Beskriv dine produkter eller ydelser

Sørg for, at det står klart for din bankmand, hvad det er for produkter eller ydelser, du tilbyder kunderne. Hvis bankmanden har en klar opfattelse af, hvad det er, du tilbyder, vil han opleve, at du er præcis og god til at formidle. I hans øjne fremstår du dermed også mere troværdig, fordi han kan se, at så er der også en god chance for, at dine kunder forstår, hvad du sælger.

 

Beskriv dine mål

Sørg for, at det står klart for din bankmand, hvad dine mål er. Del det f.eks. op i hovedmål og delmål. Præsentér samtidig en model for, hvordan du følger op på dine mål, så det er tydeligt, hvordan du evaluerer din indsats. På den måde demonstrerer du overblik og saglighed, og du giver banken en god fornemmelse af, at du ikke arbejder i blinde.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Michael Lykke

Retorisk konsulent
Founder af Øverst Oppe

Tags:
Salg

Hvis du gerne vil have et aktivt og levende kropssprog, skal du arbejde med den måde, du taler på. Michael Lykke viser dig vejen frem.

Michael Lykke

Retorisk konsulent
Founder af Øverst Oppe

Tags:
Salg

“Dit kropssprog og din stemme betyder 93% for dit kropssprog,” siger konsulenten og kigger ud på os med et fast og overbevisende blik. Der er bare ét problem. Det er forkert.

Michael Lykke

Retorisk konsulent
Founder af Øverst Oppe

Tags:
Salg

Forestil dig, at du er godt i gang med dit oplæg. På et tidspunkt kigger du ned i gulvet et kort øjeblik, og i det du igen løfter blikket, sker det, der ikke må ske. Klappen går ned. Hvad gør du så?

Michael Lykke

Retorisk konsulent
Founder af Øverst Oppe

Tags:
Salg

Lider du af en skræk for at tale til en forsamling eller kunne du bare godt bruge råd til, hvordan du kontrollerer nervøsiteten, når du taler? Michael Lykke giver dig redskaberne til at komme videre.

Michael Lykke

Retorisk konsulent
Founder af Øverst Oppe

Tags:
Salg

Hvis du bliver bedre til at give dig selv feedback, så kan du bedre sælge dig selv. Michael Lykke giver dig et par simple råd til, hvordan du effektivt og nemt kan give dig selv konstruktiv feedback.

Michael Lykke

Retorisk konsulent
Founder af Øverst Oppe

Tags:
Salg

Retorisk konsulent og workshop-underviser hos IVÆKST, Michael Lykke giver dig gode råd til, hvordan du får folk til at lytte og huske det du siger, f.eks. når du præsenterer dig selv. Din elevator-tale skal ikke kun være kort og præcis. Den skal også give modtageren lyst og mulighed for at fortælle videre om dig i sit netværk.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.